La nostra escola Dintre les aules Album de fotos Ampa Jocs i entreteniments Forum

Hola! Som els nois i noies de 6èC. Aquest any tenim tres classes de 6è I ens han barrejat. Ens agrada el canvi, perquè així podrem conèixer millor alguns companys amb els que abans no coincidiem.

Aquest curs ho tenim molt clar: cal “posar-nos les piles” i treballar de valent, perquè l’any que vé passarem a l’institut i hem d’anar-hi ben preparats.

Al cicle superior, cada curs representa un continent i, com ja haureu endevinat, nosaltres representem el continent europeu, per això hem escollit aquest nom. En aquest continent, durant força temps, els VÍKINGS van ser molt coneguts pel seu domini naval i per la llegenda que els envoltava i els pintava com acruels i valents.

Els víkings, també anomenats normands, són un grup ètnic originari d’Escandinàvia que va viure entre els anys 800 i 1100 aproximadament. El seu nom significa “homes de mar” o “del nord”.

Segur que tots i totes heu vist alguna vegada un vaixell víking. A Europa, quan els veien de lluny, ja tremolàven; no presagiaven res de bò. Fins i tot van arribar a Amèrica.

La seva escriptura estava composta de runes, una espècie de signes i símbols.

Alguns víkings coneguts són Eric el Roig o Leif Ericsson.

© 2003 Ceip l'Era de Dalt C/Andreu Molera, 5 - 08551 Tona Tel.938870901 email: a8030421@centres.xtec.es