25è aniversari
Entrevista al Dire
Cros escolar
Classes de repàs
Batuka
Aula d'acollida
Textos literaris
Llibre de la profe Isabel Segarra
O camiño do sol
La soledad de Soledad
Qüestionari
Música
Antics alumnes
Notícies pròximes
Més notícies
Sortides
QUÈ ÉS LA BATUKA?

  La batuka és una forma de fer exercici nova i divertida.Aquest revolucionari mètode, combina gimnàstica, música i ball creant així una sèrie de coreografies beneficioses per al cos i la ment.
  La serie de cursos batuka comença amb batuka latín.Estan dissenyades amb cancions amb ritmes tan calents com la samba, el reggaeton, la salsa, el merengue o la rumba flamenca.Els moviments utilitzats estan inspirats en balls tropicals i arts marcials com la capoeira, el kick boxin o el tai-chi.
ROBA BATUKA
  La roba batuka és una roba esportiva especialment dissenyada per a aquesta modalitat d’esport i ball que podría denominar-se batuka dance (ball batuka).
És caracteritza perquè el seu disseny permet una total llibertat de moviments, necesaris per als exercicis de ball propis de la batuka.
  OPINIONS
Moltes adolescents s´han apuntat a aquesta dansa què és mou entre la salsa i l’aerobic.
Opinió de Pamela Alvarez, professora de batuka:S´adquireix fons, és millora la coordinació, l´elasticitat, la creativitat perquè dónes a l’alumne molta informació i novetats constantment.

  Classes de suport I AJUT A L’ESTUDI
Des del passat mes de gener i gràcies a la dotació econòmica extraordinària que ens ha concedit el Departament d’Educació, hem reiniciat un programa de classes d’ajut a l’estudi per a aquells alumnes que pateixen manca d’hàbits a l’hora de posar-se a fer els deures i estudiar a casa seva.
Els horaris són després de les classes de la tarda de dilluns a dijous; dues hores en què també queda oberta la biblioteca per a ús de tots els nostres alumnes que desitgen consultar llibres o ordinadors.
    Les classes estan organitzades en dos grans blocs: els alumnes de 1r i de 2n cicle, que es queden després de les classes els dilluns i dimecres, i els de 3r i 4t que vénen les tardes de dimarts i dijous a partir de les 17:30 fins a les 19:30. Aquests alumnes dediquen així una mitjana de quatre hores a la setmana a fer deures i a estudiar, supervisats per monitros titulats i contractats per l’Institut en col.laboració ambl’organització sense ànim de lucre i que també col.labora amb l’Ajuntament, Akwaba.

   Aquesta mateixa associació Akwaba disposa de locals cedits pel Consisitori a la Ronda de la Torrassa 105 i on organitza altres activitats de seguiment als adolencents hospitalens.
  Cada grup té un màxim de quinze alumnes del mateix nivell per monitor. Tot i que no hi ha explicacionsteòriques, els monitors estan capacitats per a respondre la major part dels dubtes que es puguin plantejar. El fet que tots els components de l’aula siguin del mateix nivell també facil·lita el treball cooperatiu i l’aclariment dels dubtes.
   Com que disposem de finançament extraordinari, hem pogut aconseguir que l’aportació de les famílies sigui molt reduïda, cinc euros al mes.
   Esperem que aquesta nova iniciativa doni els seus primers fruits amb els resultats de la segona avaluació que, sens dubte, haurien de ser millors que els de la primera.

 

ESPAI DE L’AULA D’ACOLLIDA
PRESENTAT EL PROGRAMA CICERONE/IES
    
La foto recull la reunió del representant de l’Ajuntament Txema Asencor amb els alumnes de l’Aula d’Acollida i les alumnes de 1r de batxillerat que s’han ofert com a voluntàries per a ajudar els nois i noies nouvinguts a conèixer la realitat del nostre entorn, especialment de fora de l’Institut. Una iniciativa valuosa.
SORTIDA DE L'AULA D'ACOLLIDA

   El pròxim mes d’abril l’Aula d’Acollida organitza per als seus alumnes un seguit de sortides extraescolars:
  — El dilluns 16 d’abril a les 8:30 hores aniran a l’Imax Port Vell per veure una pel·lícula documental sobre el canvi climàtic amb les espectaculars característiques d’aquest cinema, tot seguit aniran a les instal·lacions del zoo de Barcelona fins al migdia. El preu, per tractar-se de grups escolars és reduït, de 12euros.
  — Un dijous d’abril a la tarda -encara sense concretar- de les 15:30 en endavant, conjuntament amb les alumnes de 1r de batxillerat, (article de la dreta) sortiran a conèixer el barri de Collblanc-La Torrassa i les seves instal.lacions culturals.
   — Amb anterioritat, el 15 de març, els alumnes nouvinguts havien anat al poliesportiu Hospitalet Nord per conèixer aquestes instal.lacions esportives.
   — El dimecres 21 es desplaçaren fins al teatre Juventut per celebrar-hi unes “jornades poètiques”. Èxit.