Competències bàsiques

El curs 08-09 es va crear la Comissió en Competències bàsiques que té com a principal objectiu iniciar el treball en el centre des del punt de vista de les competències.

La Comissió està formada per:

La Comissió des del primer moment ha entès que aquest procés d’adequació del treball del professorat s’ha de fer mitjançant canvis petits i assumibles per tots, per tant cada any ens hem proposat uns objectius concrets i, en la mesura del possible, pràctics, intentat sobre tot fugir del compliment burocràtic.

Les tasques que vam acordar per al curs 08-09 van ser:

1. Desenvolupar el protocol acordat en el curs Tutelatge per a la millora de l’adquisició de les competències bàsiques de l’alumnat de secundària. (Realitzat el curs 07-08).
  2. Crear un mètode operatiu i aplicable a totes les àrees per a avaluar la comprensió lectora del nostre alumnat.
  3. Recollir els treballs que sorgeixin del curs d’assessorament El treball del Currículum per Competències que es realitzarà aquest curs (08-09).
  4. Fer una concreció particular de les 8 Competències Bàsiques existents, a partir de les aportacions que es facin en el curs abans esmentat.

El treball de la Comissió en aquesta primera etapa es va centrar en el tema de la comprensió lectora, i en la creació d’un aplicatiu per avaluar-la d’una manera el més objectiva possible i aplicable a tots els cursos. Finalment aquest aplicatiu va ser presentat al Caps de Departament el dia 27 de maig del 2009.

A partir d’aquesta presentació es va demanar als departaments que preparessin un text per cada curs en el format que necessita l’aplicatiu anterior.

Les tasques que vam acordar desenvolupar al llarg del curs 09-10 van ser:

1. Estendre l’avaluació de la comprensió lectora a tots els cursos en cada trimestre mitjançant l’avaluació amb els textos i aplicatiu creats.
  2. Amb la intenció de seguir implementant els acords que van sorgir del curs Tutelatge per a la millora de l’adquisició de les competències bàsiques de l’alumnat de secundària, i referent a l’aprenentatge per l’elaboració de treballs en grup, es presenta la proposta de realitzar treballs interdisciplinaris en cada nivell.
  3. Estudiar la idoneïtat, des del punt de vista de les competències, dels treballs presentats en el curs El treball del Currículum per Competències (curs 08-09).

En aquest moment totes les tasques s’estan portant a terme i caldrà esperar a final de curs per fer-ne una valoració.

Des d’aquesta pàgina la Comissió vol agrair l’esforç que ha fet tot el professorat per fer la feina que els hem encarregat. Sense aquesta col•laboració hagués estat impossible portar a terme els nostres objectius.

Us deixem un enllaç amb la concreció de les 8 Competències Bàsiques per al nostre centre.