Projecte 1:1

El projecte 1:1 està promogut per la Generalitat de Catalunya i té els següents objectius:

1. Convertir l’ordinador en l’eina personal de treball dels alumnes.
  2. Proporcionar la gratuïtat del llibre de text a Catalunya basada en la utilització del format digital i el model 1:1 (1 alumne - 1 ordinador).
  3. Subministrar la base per a l’educació dels alumnes en la “vida en un món connectat”.
  4. Situar Catalunya en el grup de països capdavanters en l’ús de les TIC a l’educació.

Existint les bases per donar el pas cap al format digital i poder disposar dels seus avantatges, les principals necessitats que té el projecte són dues, la preparació de les infraestructures i la preparació dels docents. Abans de plantejar aquests dos aspectes de forma generalitzada calen uns passos previs d’exploració en detall i d’entrenament del sistema.

Aquests passos previs són els que es plantegen en el pilotatge que es farà el curs 2009-2010. El nostre centre està actualment participant en el pla pilot que s’ha realitzat a 10000 alumnes de tot Catalunya.

Es tracta d'una participació voluntària que es farà de forma col•laborativa: Centres i Docents, Associacions de mares i pares, Administracions municipals, Editorials i Empreses de tecnologia, podran fer les seves aportacions lliurement. L’èxit del projecte serà resultat del treball i les aportacions de tots.

Per més informació es pot consultar el següent enllaç: