Pla Català de l'Esport

Els Departaments d´ Educació i de Vicepresidència de la Generalitat de Catalunya, aquest últim mitjançant la Secretaria General de l´ Esport, van acordar a finals de 2004 impulsar el Pla Català de l´ Esport, adreçat principalment a incrementar la participació dels infants i joves en activitats físiques i esportives en horari no lectiu en el propi centre educatiu i , alhora, emprar aquestes pràctiques per a la difusió i educació en valors i per l´ adquisició d´ hàbits saludables.

La necessitat del Pla

Es va creure necessària la impulsió d´ aquest Pla en base a l´ anàlisi d´ una sèrie de circumstàncies entre les quals podem destacar les següents :

Els objectius del Pla

Es pretén posar a l´ abast de tot l´ alumnat de secundària la pràctica d´ activitats físiques i esportives, i aprofitar el gran potencial d´ aquestes activitats per a Contribuir a la formació personal i cívica dels nostres joves.

Concretament el que es pretén és :

L´ alumnat Dinamitzador

La seva funció es treballar conjuntament amb la persona coordinadora del Pla, per tal d´ animar a l´ alumnat a participar en les diferents activitats proposades, participaran directament en la planificació, organització i desenvolupament del mateix, canalitzant les propostes , interessos i motivacions de la resta de l´ alumnat.

D´ altra banda, cada curs podran assistir a uns cursos de formació i diverses activitats formatives i / o lúdiques organitzades algunes específicament per a ells i altres conjuntament amb els coordinadors, per tal de formar-se , conèixer i intercanviar experiències amb altres nois i noies dinamitzadors de diferents IES de Catalunya.

El cost d´ aquestes activitats és gratuït, se n´ organitzen des d´ un dia , fins a una setmana de durada. Concretament, a principis de juliol ( la 1a. o 2a. setmana de juliol ).

Enllaços d'interès: