Oral English (PELE)

Durant aquest curs i els dos vinents el nostre centre participa amb el projecte PELE (Projecte Experimental de Llengües Estrangeres), concedit pel Departament d’Educació de Catalunya. El nostre projecte es titular “Oral English”.

L’objectiu principal d’aquest projecte és potenciar la comunicació, desenvolupant les habilitats receptives i productives de l’anglès oral, a través d’una sèrie de temes que interessen i motiven els adolescents.

L’alumnat es veu involucrat en una sèrie d’activitats basades en l’intercanvi d’informació, les interpretacions, els exercicis d’audició i les cançons.

Les activitats d’audició estan enfocades a la comprensió del missatge en general, l’audició selectiva i intensiva, l’ús del context, la tolerància davant l’error, el reconeixement del dubte, l’acostumament a les fòrmules de conversa i la resposta espontània a un text parlat.

Les activitats de producció oral desenvolupen les bases per parlar, demanar i donar informació, expressar-se un mateix, descriure l’entorn, portar una conversa i produir diferents menes de text oral.

Els nostres alumnes són capaços de :

El projecte ORAL ENGLISH té a més una voluntat integradora perquè pretén que arribi a tot l’alumnat des de 2n a 4t ESO.

Els professors implicats en el projecte són tots 3 membres del Departament de Llengües Estrangeres del nostre centre:

El centre decideix que l'aula de llengua estrangera sigui un espai d'immersió en la llengua d'aprenentatge entenent que aquest espai és la millor garantia per oferir oportunitats d'ús real i de contacte amb la llengua d'aprenentatge. Per tant, el professorat utilitza aquesta llengua com l'habitual en les interaccions (formals i informals) amb els alumnes vetllant sempre per establir un clima favorable en què l'alumnat se senti segur i estimulat per anar utilitzant-la progressivament.

El centre preveu l'ús de la llengua estrangera en la projecció dels resultats del treball curricular fora de l'aula d'aprenentatge mitjançant: suports comunicatius a l'ús, com ara la revista, la pàgina web, la ràdio...; activitats artístiques, com ara representacions teatrals, exposicions, etc.