JUSTIFICACIÓ

Treball de lèxic amb Clic per al TAE

Coordinació: Andreu Porta Clota
  Descripció Autors Materials

Activitat introductòria per a l’aprenentatge d’un vocabulari mínim sobre objectes habituals a qualsevol classe.  Les paraules estan agrupats de sis en sis, i es relaciona la imatge de l’objecte amb la seva escriptura i la seva pronúncia.

Elaborada a partir del paquet d’activitats “Coses de classe” (de Joan A. Sánchez i Ma. Lourdes Tolo), s’han modificat les d’imatges,  el tipus lletra, i altres aspectes per fer-les menys infantil.

Per fer l’adaptació s’ha elaborat desempaquetant el paquet original amb el Clic Pac, substituint els dibuixos per fotografies i adaptant els textos,  les fonts de lletra i els color.

Vocabulari treballat:

bolígraf, esborrador, cadira, calculadora, calendari, carpeta, cola, colors, estoig, full, goma, guix, llapis, llibre, llibreta, maquineta, motxilla, ordinador, paperera, pinzell, pissarra, regle, taula, tisores.

Aquest paquet està pensat per a l’alumnat nouvingut no catalanoparlant, però també pot ser adequat per a altres tipus d’alumnes d’EE.  La intercalació dels diferents tipus d’activitats que permet el programa Clic (exploració, associació complexa entre text i imatge, resposta escrita des d’imatge, memòria, o des de text, còpia, trencaclosques d’imatges, i trencaclosques de text per ordenar frases) fan variada i entretinguda la pràctica.