Aquí trobareu els materials específics per alumnat amb NEE creats pels professionals en jornades de treball col·laboratiu.
JUSTIFICACIÓ

FUNCIONAMENT

CALENDARI

TALLERS

MATERIALS
CREATS

JORNADA 1999

JORNADA 2000

JORNADA 2001

JORNADA 2002

JORNADA 2003

El treball de la sexualitat per a adolescents amb retard mental (Clic)

Coordinació: Gemma Estruch
  Descripció Autores Materials

Activitats de comprensió lectora sobre la sexualitat i la reproducció per a alumnes amb NEE que mostrin una mitificació i aplicació errònia de termes i expressions al voltant d’aquests temes.

Aquesta activitat sorgeix d’un grup de professores de l’escola Jeroni de Moragues  de Santpedor que varen veure la necessitat dels seus  alumnes d’aclarir el lèxic i les expressions de temàtica sexual.

Els usuaris a qui es dirigeix fa necessari l’ús d’un llenguatge gràfic i escrit que no deixi lloc als eufemismes, metàfores, ni confusions. En aquest sentit, l’apartat de “Sexualitat” utilitza imatges, paraules i textos el més explícits possibles, i intenta defugir els prejudicis encara existents sobre aquest tema.

Aquest caire tan explícit podria crear enrenou amb altres grups d’alumnes i, per això, s’han afegit pantalles informatives per evitar una utilització que ferís la sensibilitat d’algun usuari.

El paquet consta de dues parts:

• SEXUALITAT: pantalles informatives i d’associació sobre el semen, fer-se una palla, la regla i l’embaràs, el condó, la grandària del penis...
  • REPRODUCCIÓ: pantalles informatives.