Educació Física, Psicomotricitat, Natació

NATACIÓ

Jocs

PSICOMOTRICITAT I JOCS ESPORTIUS

La psicomotricitat planteja el desenvolupament de la persona, en l'àmbit cognitiu i físic a través del joc. Utilitzem el joc motriu per afavorir la relació i la comunicació que el nen estableix amb el món que l'envolta, ja que aquest joc motriu ens permet treballar i afiançar el moviment corporal de cada nen, i així intentem que l'alumne pugui experimentar amb les seves possibilitats motores i trobi l'interès per conèixer, olorar, tocar, etc.

Des d’un concepte globalitzador de la psicomotricitat i del “joc motriu” es plantegen objectius segons les diferents àrees:

- Organització de l'esquema corporal (relaxació, parts del cos,lateralitat, control postural, estimulació del sentits,...)

- Coordinació motriu: coordinació dinàmica(desplaçaments, cambis posturals, transportar objectes), coordinació visomanual (ficar-treure, llençar-agafar) i equilibri (amb peus junts, sobre un banc)

- Conductes perceptivomotrius (orientació I organització espacial).

- Ritme I educació musical.

Jocs Jocs

D'altra banda, també hi ha unes activitats de joc pre-esportiu i tradicional (iniciació a la pràctica esportiva), l’objectiu principal d’aquestes és apropar als nois i noies a la participació solidària, al joc d’equip, i al coneixement i aplicació de les normes i esports proposats.

Jocs Jocs

EDUCACIÓ FÍSICA

L’esport com a factor d’integració social: l’objectiu és aconseguir, mitjançant les diferents propostes de jocs esportius, millorat les qualitats motrius, destreses, habilitats, … apropant l’alumne a les activitats esportives (futbol, hoquei, bàsquet, atletisme, salt, …) que el portin, d’una banda a adquirir hàbits de pràctica esportiva que l’ajudin en el seu desenvolupament i autoestima, i d’altra a participar activament en l’organització de les diferents activitats. La intenció última és proporcionar als/les alumnes els coneixements i  les habilitats que els permetin la generalització de l’exercici de la pràctica esportiva (joc d’equip, regles, normes, …) en altres entorns (barri, esplai, …) de manera normalitzada i com a proposta d’alternativa d’oci per als joves.

Novetats

Visiteu el nostre bloc

Escola d'educació especial Xaloc    c/ Puigmajor n 63-65  tel. 93 725 83 95   fax 93 725 66 11   esceexaloc@xtec.cat

Centre concertat pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya