Tecnologia

Els alumnes realitzen activitats a l'aula de taller des dels dotze fins els vint anys, separades en dues etapes: Secundària i Programes de transició a la vida adulta i laboral.

Els objectius que ens plantegem en la realització dels tallers a Secundària són els següents: incorporar els coneixements sobre les aplicacions de la tecnologia a l'hora de considerar posteriors opcions professionals, construir objectes tecnològics senzills, utilitzar amb precisió, i a nivell elemental, terminologia i instruments de processos tecnològics, saber aplicar els coneixements adquirits a situacions reals, fonamentals per a la seva subsistència en la vida a la llar i en altres situacions de la vida professional , adquirir uns hàbits de treball en feines continuades que requereixen un cert temps, valorar la satisfacció que produeix el fet de realitzar un treball i l'ús que se' n pot treure d'ell, anar adquirint més autonomia en el treball, acceptar els errors com a cosa positiva pel seu desenvolupament,respectar la tasca realitzada pel companys, ser conscients de la importància que té treballar en grup, tenir en compte la neteja de l'espai com a part fonamental del procés i ser conscients del perill que comporta treballar amb eines i electricitat.

Pels alumnes de transició a la vida laboral que realitzen l'activitat anomenada Bricolatge i Manteniment, pretenem realitzar una serie de tasques que els permeti, mitjançant un treball teòric i sobretot molt pràctic, disposar d'una autonomia suficient per poder superar petites dificultats amb les que es puguin trobar al llarg de la seva vida i una preparació que els serveixi per arribar a introduir-se en el mon laboral ordinari.

Els alumnes de transició a la vida adulta duen a terme un treball d'aprenentatge de tasques dividit dos tipus de manipulats diferents: manipulat col·lectiu i un manipulat individual.

En el manipulat col·lectiu duem a terme un treball en cadena on es fonamental una bona coordinació entre tots ells per a que la feina es realitzi de manera correcte. En quant al manipulat individual no es necessari la col·laboració de ningú per dur a terme el tasca, però s'ha de mantenir un bon ritme de treball per aconseguir un bon percentatge de productivitat.

Novetats

Visiteu el nostre bloc

Escola d'educació especial Xaloc    c/ Puigmajor n 63-65  tel. 93 725 83 95    fax 93 725 66 11  esceexaloc@xtec.cat