Disseny i creació de pàgines web

Afegir i eliminar files i columnes d'una taula

Teniu diferents possibilitats per afegir i eliminar files i columnes d'una taula.

Creeu una taula amb el nombre de files i columnes, tal com heu vist a la pràctica anterior, i, a continuació, entreu en una cel·la o seleccioneu-ne de diferents i desplegueu el menú contextual de la taula que se us obrirà en prémer el botó dret del ratolí. També ho podeu fer des del menú Modificar | Tabla.

Per inserir una fila o una columna, cal prémer sobre les opcions Insertar fila o Insertar columna. La fila s'insereix sobre la cel·la o sobre el conjunt de cel·les seleccionades, mentre que la columna s'insereix a l'esquerra.

Modificar propietats de la taula

També teniu l'opció de dividir una cel·la determinada en diferents files o diferents columnes. Des del menú anterior, escolliu Dividir celda, o bé, des de la barra de propietats, premeu

Dividir cel·la

Dividir una cel·la en files

Dividir cel·la en files

Dividir unes cel·les en columnes

Dividir cel·la en columnes

Per eliminar una fila o una columna, posicioneu el cursor a la fila o columna que voleu esborrar i escolliu l'opció Eliminar fila o Eliminar columna del menú Tabla. També podeu seleccionar la fila o columna i prémer la tecla Supr.

Taules imbricades

És possible inserir taules dins cel·les d'altres taules. Aquí teniu un exemple de taules imbricades, on s'ha inserit una taula dins la segona fila de la primera columna.

Taules imbricades

Combinar cel·les

Combinar cel·les consisteix a convertir dos o més cel·les en una de sola, i, per tant, desapareixen les línies de separació entre elles.

Des del menú contextual Tabla | Combinar celdas, o, directament, des de la finestra Propiedades amb el botó:
Combinar cel·les

Atenció !

Recordeu que les taules, un cop creades, es poden modificar afegint files, columnes, es pot dividir cadascuna de les cel·les en files i columnes... També podeu inserir taules dins una cel·la d'una altra.