Disseny i creació de pàgines web

Importar dades a una taula des d'un fitxer extern

L'objectiu d'aquesta pràctica és crear una taula a partir de las dades importades d'un fitxer de text pla, separades per comes.

Obriu una pàgina nova amb Dreamweaver MX 2004 i poseu la capçalera següent en una taula d'una sola fila i una columna de 590 píxels d'amplada. El color de fons blau és #55DFFF.

Estadístiques sobre l'evolució de la població a la comarca de
l'Alt Camp segons lloc de naixement.

Un cop inserit el text, podeu aplicar-li un estil nou, que podeu anomenar Títol, amb les propietats següents:

• Font de lletra: Arial, Helvetica, sans serif (lletra de pal sec)
  • Mida: 14 píxels en negreta

Propietats d¡estil de la capçalera

premeu el botó dret del ratolí i escolliu l'opció -Anomena i desa l'enllaç

Des de la web de l'Institut d'Estadística de Catalunya s'han obtingut les dades d'aquesta comarca i s'han copiat en un fitxer de text pla anomenat poblacio.txt (premeu el botó dret del ratolí i escolliu l'opció Anomena i desa l'enllaç). Observeu, amb el bloc de notes del Windows, que les dades estan separades per comes i que el salt de línia correspon a cadascuna de les files de la taula.

Any,Catalunya,Mateixa comarca,Altra comarca,Resta Estat,Estranger,Total
2001,27.009,15.220,11.789,7.219,1.407,35.635
1996,26.623,15.351,11.272,7.277,503,34.403
1991,26.291,15.602,10.689,7.524,201,34.016

Ara, des del menú Archivo, seleccioneu Importar | Datos de tabla, localitzeu l'arxiu de text i marqueu que voleu la primera fila formatada en negreta.

premeu el botó dret del ratolí i escolliu l'opció -Anomena i desa l'enllaç

Importar dades des d'un fitxer TXT

Per altra banda, el full de càlcul Excel del paquet ofimàtic de Microsoft Office, o el que inclou el paquet Open Office, tenen, també, l'opció d'exportar les dades a un fitxer de text pla, en el qual les dades estan delimitades per comes per poder-se transportar a qualsevol programa. En el moment de desar el fitxer, escolliu l'opció Desar en format csv. Així, obtindreu un fitxer com poblacio.csv, en el qual les dades estan delimitades per punt i coma ( ; ).

Importar dedes des d'un fitxer CSV

La resta de paràmetres els podreu modificar després manualment fins a aconseguir una pàgina semblant a aquesta: dades_t.htm.

Atenció !

En aquesta pràctica, heu vist que, des d'un full de càlcul com Excel, podeu exportar les dades a un fitxer de text delimitat per comes, i, posteriorment, importar aquest fitxer perque generi automàticament una taula en una pàgina web.

També podeu partir d'una taula creada amb qualsevol processador de text, com Word, Open Office, AbiWord... Aquests processadors de text tenen l'eina de convertir les taules a text i delimitar les cel·les per comes, tabulacions o el caràcter que escolliu. Un cop generat el format d'aquestes dades, deseu el fitxer amb format ASCII (extensió txt amb salts de línia).

A la pràctica següent, continuareu veient la manera d'inserir i alinear textos i imatges en una taula.