|
|||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||
Gestió de l'acció educativa:
Documentació
|
|||||||||||||||||
Projecte curricular de centre
|
|||||||||||||||||
Currículum i TIC
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Currículum i TIC | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Objectius | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pel que fa a currículum i TIC, hi ha diversos aspectes a considerar:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Continguts | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
La integració curricular de les TIC ha de partir de l'ús quotididià i normalitzat dels recursos informàtics i dels mitjans audiovisuals a la majoria de les àrees curriculars. A més hi ha d'haver un equilibri entre les TIC com a instrument per a l'ensenyament, instrument per a l'aprenentatge i instrument d'aprenentatge. Les TIC s'han incorporat al currículum com un eix transversal de caire interdisciplinari format fonamentalment per continguts de procediments, destreses i actituds i on queden en segon terme els fets i conceptes, però creiem que ara ja és hora de plantejar-se les TIC com una competència instrumental bàsica tal i com fem amb la lectura, l'escriptura o el càlcul. S'ha de garantir que tota la comunitat educativa assoleixi el domini de les habilitats i els recursos tecnològics bàsics al mateix temps que les estratègies i procediments informacionals vinculats a les TIC. Objectius curriculars TIC L'activitat TIC hauria de tenir com a pilars els processadors de text, els programes de dibuix i/o gràfics, el programari educatiu i les eines de cerca i comunicació a través d'Internet (edu365, correu electrònic, la recerca i intercanvi d'informació, xats...). Tot això sense oblidar que són eines per treballar continguts curriculars i mai per treballar-les per si mateixes, ja que més que ensenyar tècniques i conceptes serà més important ensenyar estratègies. Les TIC han de ser un recurs i el que també és important és que els alumnes tinguin actituds positives davant d'elles i siguin usuaris crítics al mateix temps, és a dir, persones amb capacitat d'enfrontar-se a la realitat i transformar-la, ja que si entenem per intel·ligència la capacitat per adaptar-se a noves situacions, el que hem de donar amb les TIC a educació infantil i primària no són fonamentalment coneixements informàtics, sinó eines i instruments de treball intel·lectual. En relació
a l'educació audiovisual, i seguint les orientacions del "Document
de l'Educació en Comunicació Audiovisual, aprovat pel Ple
del Fòrum d'entitats de persones usuàries de l'audiovisual,
en sessió de 10 de desembre de 2004", haurem d'enfocar l'Educació
en Comunicació Audiovisual en un doble vessant: l'audiovisual
com a matèria d'estudi (Educació en Comunicació Audiovisual)
i com a recurs per a l'ensenyament (Educació amb Comunicació
Audiovisual). Continguts TIC Amb la integració curricular de les TIC apareixen nous continguts i uns altres es transformen. Entre els continguts que es transformen tindríem:
Entre els continguts nous que apareixen tenim:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Exemples | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Heu de tenir present que són només uns exemples, i que, si decidiu utilitzar-los, només us han de servir de guia per elaborar els documents de la vostra escola. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Referències | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||