Enrera
Mòdul  
Organització i gestió de les TIC  
Gestió de l'acció educativa: Documentació
Projecte curricular de centre
Graelles de programació
 
 
  Graelles de programació
   
  Objectius
   
 

No cal dir, que per poder introduir curricularment les TIC, cal elaborar documentació que si més no servirà per oferir suport als mestres nous, guiatge, ajut i informació. A més de tenir un arxiu documental que ens ajudarà a l'eboració dels documents com ara la memòria anual. Tot el que es fa s'ha de posar per escrit. Així, veurem quin és el nostre punt de partida i a on volem arribar, i si el camí que seguim és l'adequat.

   
  Continguts
   
 

Referent a això us detallem alguns exemples de graelles que poden ser d'utilitat per treballar el PEC, els PC d'àrea, les programacions de cicle, la memòria anual...

Model 1
Quadre senzill: deixa constància del que es pensa treballar a cada nivell al llarg d'un trimestre. És un primer pas, pel Pla de Centre, per la memòria avaluativa.

 
Primer trimestre
 
Ed. infantil
Cicle inicial
Cicle mitjà
Cicle superior
Editor de text                  
Editor gràfic                  
Comunicació                  
P. educatiu                  

Model 2
Amb desplegament curricular: deixa constància del treball a cada nivell, també a l'àmbit curricular, al llarg de l'any. Més complert. Pel pla de centre o memòria.

 
Programes utilitzats
Activitats
primer trimestre
Activitats
segon trimestre
Activitats
tercer trimestre
   
curriculars
informàtiques
curriculars
informàtiques
curriculars
informàtiques
P3              
P4              
...              
             

Model 3
Quadre d'àrea: molt més complert, ja que contempla àrea per àrea. Indicat per especificar un tercer nivell de concreció del departament, cicle o nivell.

CEIP... Nivell:                Àrea:
  Objectius curriculars
Eines
Activitats a elaborar

1r

Trim.

 
T
D
C
P
 
           
           
           
           

Model 4
Quadre curricular: què es pensa treballar a cada àrea i nivell al llarg de l'any.

CEIP .... Curs:
Àrea Objectius Activitats Eines utilitzades
  curriculars informàtics  
T
D
C
P
Mat.              
Cat.              
Nat.              
Soc.              
Mús.              
Plàst.              
...              

Model 5
Quadre avaluatiu: deixa constància del que es pensava treballar i del que es va fer. Útil per a la memòria avaluativa.

  Objectius
proposats
Objectius
assolits
Eines proposades
Eines utilitzades Programes utilitzats
          T D C P T D C P T D C P
                               
                               
...
                               
P4
                               
P3
                               

Model 6
Quadre de sessions: per a la programació trimestral/anual de les sessions a l'aula d'informàtica d'un nivell

Sessió Àrea Objectiu curric. Objectiu TIC Activitat Programari
Eines
 
           
P
D
C
P
 
                     
                     
                     
                     
                     

T: Editor de text
D: Editor gràfic
C: Cerca i comunicació (Internet)
P: Programes curriculars

Model 7
Fitxa zona practica

   
 

Model 8
Fitxes per treballar el llenguatge audiovisual: Programació activitat

ACTIVITATS DE MAV
PROGRAMACIÓ
 

ACTIVITAT:

OBJECTIUS MAV:
OBJECTIUS D'ALTRES ÀREES:
MITJÀ AUDIOVISUAL:
MATERIAL:
TEMPS:

CURS:

PASSOS DE L'ACTIVITAT:
OBSERVACIONS:

Model 9
Fitxes per treballar el llenguatge audiovisual: fotografia

FEM FOTOGRAFIES

 
TEMA:

 

 

 

 

 

PLA:
PUNT DE VISTA
QUI SURT?

QUÈ NECESSITEM?

Model 10
Fitxes per treballar el llenguatge audiovisual: pel·lícula

FEM UNA PEL·LÍCULA


QUÈ SURT?:
QUÈ SE SENT?
QUIN TÍTOL HI POSEM?

QUÈ PASSA?

Model 11
Fitxes per treballar el llenguatge audiovisual: animació

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  Referències
   
 
Model 1 a 5
Model 6: Quadre de sessions
Model 7: unitat de programació
Model 8: unitat de programació mav
Model 9: fitxa fotografia
Model 10: fitxa pel·lícula
Model 11: fitxa animació
Zona pràcTICa