Enrera
Mòdul  
Organització i gestió de les TIC  
Gestió de l'acció educativa: Documentació
 Projecte curricular de centre
Seqüenciació i temporització TIC
 
 
  Seqüenciació i temporització
   
  Objectius
   
 

Es tracta de fer una distribució dels programes i materials a través dels cursos escolars per cicles i nivells. Cal tenir present que l'ús de les TIC és un aprenentatge acumulatiu i que les activitats informàtiques ocupen unes 30-35 hores anuals, d'acord amb l'equipament informàtic existent avui en dia a la majoria d'escoles (1 hora setmanal).

No hem d'oblidar tampoc que, a poc a poc, les TIC es van incorporant als mètodes docents de les aules (racons, materials portàtils...) a mesura que augmenta l'equipament TIC i els materials mòbils (ordinadors portàtils, canons...), amb la qual cosa està canviant el model "aula d'informàtica" pel "d'informàtica o internet a l'aula", i això s'ha de reflectir en les seqüenciacions i temporalitzacions d'aula.

   
  Continguts
   
 

Seria suficient definir grans blocs temàtics trimestrals on es tinguin previst les activitats a fer preveient les relacions amb les àrees curriculars, les competències bàsiques treballades, la modalitat d'agrupament, els espais utilitzats...

Fora bo, deixar, ara ja, i ben clar, en quin moment educatiu s'inicia a l'alumnat en la introducció d'aquests mitjans (que sempre seria susceptible de variacions posteriors).

   
 
 
Programes
utilitzats
Activitats
1r trimestre
2n trimestre
3r trimestre
P3 Clic: Pantalla tàctil
Tauleta sensible
Trencaclosques personalitzats
  Clic infantil

Els animals
Tauleta: el cançoner

P4

Clic
Tauleta sensible
Programes de dibuixar
Programes de Mikey
Processador de text

Clic els números
Tauleta el cançoner Cançoner de Nadal
La postal de Nadal emplenar de color un dibuix
Tauleta: els nens de la classe
Clic coses de classe
Dibuixar i pintar ciutats amb el rectangle
Puzle del Mikey
Clic
Tauleta Confegir
Dibuixar i pintar cares amb l'eina rodones
P5 Clic
Processador de text CI
Programes de dibuixar
     
1r        
2n        
3r        
4t        
       
       
EE        
   
 
 

Activitats

  Text Gràfics Comunicació Educatius
P3       Clic infantil
P4 Escriure el propi nom
Escriure paraules conegudes
Emplenar de color un dibuix
Dibuix de Sant Jordi
  Clic
P5 Escriure paraules
El cap de setmana
    Clic
CD-ROM educatius
1r El cap de setmana
Rodolins
     
2n        
3r        
         
   
  Recursos TIC a les àrees curriculars
   
 
Recursos TIC a l'àrea de llengua
Recursos TIC a l'àrea de matemàtiques
Recursos TIC a l'àrea de socials
   
  Exemples
   
 
Exemples elaborats assessorament TIC 2000-2001
Exemples elaborats assessorament TIC 2001-2002
Seqüenciació processador de text
Seqüenciació programari gràfic
Propostes d'estructuració i seqüenciació de continguts de treball amb imatge, amb objectius, exemples d'activitats, àrees relacionades... Ed. infantil i primària. 2000-2001
   
 

Recordeu són només uns exemples que us poden servir com a punt de sortida per al vostre treball, i que, si decidiu utilitzar-los, s'han d'adaptar a les realitats concretes de cada centre.

Al web de l'AEIC trobem més exemples:

   
 
Programació anual de les eines informàtiques (educació infantil)
Programació anual de les eines informàtiques (cicle inicial)
Programació anual de les eines informàtiques (cicle mitja)
Programació anual de les eines informàtiques (cicle superior)
   
  Referències
   
 
Decret 198/1996 de 12 de juny: Article10. El projecte curricular  
La competència bàsica en tecnologies de la informació i la comunicació
La competència bàsica en educació audiovisual
Document de l'Educació en Comunicació Audiovisual (10 de desembre de 2004)
Les TIC i el currículum a l'escola (Modul 6 del curs "Les TIC i la funció directiva")
Audiovisuals: currículum
Les TIC en la diversitat i l'educació especial (mòdul C)  
Les competències bàsiques i les TIC (mòdul D)  
Les TIC a l'educació infantil  
Integració curricular de la informàtica a l'educació infantil
Què pretenen a l'àrea de llengua?  
La informàtica i l'ensenyament-aprenentatge de la lectura i l'escriptura  
El currículum de llengua i les eines informàtiques  
Ús dels mijans informàtics a l'àrea de matemàtiques  
Exemple de treball de les TIC a una ZER
Ús de les TIC a una escola  
Treball d'alfabetització TIC