|
|||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||
Gestió de l'acció educativa:
Documentació
|
|||||||||||||||||
Projecte curricular de centre
|
|||||||||||||||||
Inserció curricularTIC
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Inserció curricular TIC | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Objectius | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
L'objectiu és integrar les TIC a cadascuna de les àrees curriculars i utilitzar-les de la manera que millor contribueixin a aconseguir els objectius establerts al currículum. Les TIC han de formar part de la vida quotidiana de l'aula (a l'igual que els llibres, la pissarra...) i les activitats que es fan amb elles han d'estar previstes dins la programació. Per això, s'ha d'aconseguir que la incorporació de les TIC a l'aula no sigui com una activitat suplementària, sinó com unes eines de treball que permetin aconseguir els objectius proposats a les programacions més fàcilment que si ho fèssim sense utilitzar-les. En definitiva han de permetre unes activitats d'ensenyament-aprenentatge més diversificades i més adaptades a les necessitats, nivell i ritme d'aprenentatge de cada persona. Es tracta de fer una selecció dels objectius curriculars dins de cada àrea susceptibles de ser treballats amb les TIC perquè, en definitva i com ja hem explicat en un altre lloc, la inserció curricular de les TIC passa per l'ús normal i quotidià de les TIC a la major part de les àrees del currículum. I a poc a poc es tractaria d'anar incorporant les TIC als mètodes docents de les aules, i així canviar el model "aula d'informàtica" pel "d'informàtica o internet a l'aula", a mesura que els equipaments o les infraestructures dels centres ho facin possible. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Continguts | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Caldrà:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Exemples | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Us facilitem diversos exemples. Uns han estat elaborats en assessoraments d'altres cursos escolars, l'altre són exemples unitats de programació relacionades amb l'educació audiovisual. Recordeu que només són exemples, i que, en cas de decidir utilitzar-ne algun, s'han d'adaptar a les realitats concretes de cada escola. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Recursos TIC a les àrees curriculars | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Referències | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||