Mòdul
Organització i gestió de les TIC
Gestió de l'acció educativa: Documentació
 Projectes de centre
 Projectes europeus

Projectes Europeus

Objectius

El Sòcrates és el programa d'acció de la Comunitat Europea a l'àmbit de l'educació. La seva segona fase abraça el període comprès entre l'1 de gener de 2000 i el 31 de desembre de 2006.

Sòcrates s'estructura en accions: Comenius, Erasmus, Grundtvig, Lingua, Minerva, Arion… L'àmbit d'educació escolar s'anomena Comenius.

Els objectius generals de Comenius (projectes europeus) són millorar la qualitat i refermar la dimensió europea de l'educació escolar, sobre tot amb el foment de la cooperació transnacional entre centres escolars i la contribució a la millora del desenvolupament professional del personal directament relacionat amb el sector de l'ensenyament. L'acció es dirigeix a fomentar l'aprenentatge d'idiomes i el coneixement intercultural.

Continguts

Participar en un pla europeu pot ser un bon motiu per plantejar-se treballar amb les TIC i utilitzarles amb una finalitat i sentit fent treballs col·laboratius entre escoles de diferents països, o bé utilitzar-les per facilitar la comunicació i l'intercanvi entre escoles i alumnes.

Exemples

Hi ha moltes escoles que participen en projectes europeus i molts d'ells fan referència a les TIC. A la majoria de webs dels CRP podreu trobar exemples

Webs dels centres de recursos pedagògics
Projecte Comenius: Com viuen els nostres veïns?
Projecte Comenius: Do you speak English?

Referències

Oficina de cooperació educativa i científica internacional