|
|||||||||||||||||
Gestió de l'acció educativa:
Documentació
|
|||||||||||||||||
Projectes de centre
|
|||||||||||||||||
Els plans estratègics
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Plans estratègics | |||||||||
Objectius | |||||||||
El Departament dEducació inicià, el curs 2000-2001, la possibilitat d'elaborar plans estratègics als centres docents orientats a millorar la qualitat global del centre, especialment els processos densenyament-aprenentatge i més en particular lassoliment de les competències bàsiques per part de lalumnat. Cada curs sha dut a terme una convocatòria pública dautorització de plans estratègics de quatre cursos de durada. Per al curs 2004-2005 no s'ha fet una nova convocatòria i, en canvi, s'està fent lavaluació de la incidència del desenvolupament daquesta experiència als centres que finalitzen o han finalitzat el període de la seva implantació. Les conclusions daquesta avaluació permetran prendre decisions en relació amb la seva consolidació o reorientació. Molts dels plans estratègics sol·licitats pretenien una millora de la qualitat del centre a l'àmbit TIC mitjançant la integració d'aquestes tecnologies al procés d'ensenyament-aprenenentatge i al projecte curricular, i l'assoliment de les competències TIC per part dels alumnes... |
|||||||||
|
|||||||||
Continguts | |||||||||
Plantejar-se un pla estratègic pot ser un bon motiu per reflexionar sobre la situació de les TIC al centre i la seva integració curricular. Hem de pensar en allò que necessita millorar l'escola en els seus processos d'ensenyament-aprenentatge perquè el nivell d'assoliment de les competències bàsiques per part de l'alumnat millori, i què és el que aporten les TIC. I a partir d'aquí formalitzar un pla estratègic per a la integració de les TIC al currículum. |
|||||||||
Exemples | |||||||||
En aquest apartat posarem, en primer lloc, un exemple d'un centre de dues línies i veurem el procés evolutiu i la demanda i concreció del pla estratègic de centre. |
|||||||||
|
|||||||||
El segon exemple és el d'una escola que s'ha plantejat de situar un ordinador per nen a l'aula ordinària per fer un pas endavant i millorar els aprenentatges i posar a l'abast dels alumnes un recurs prou dinàmic i motivador. | |||||||||
|
|||||||||
Aquests són només uns exemples. Cada centre és un món, i com a tal, cal adaptar el procés a la realitat més propera. Això sí, cal que tothom posi fil a l'agulla i participi d'aquest canvi que ha de provocar, no només la introducció d'un nou maquinari, sinó l'adaptació del currículum i d'una nova manera d'educar. | |||||||||
Referències | |||||||||
En finalitzar l'assessorament (o també en qualsevol moment o en formalitzar un pla estratègic), ens podem plantejar quin ús farem de les TIC a l'escola, com les treballarem, com ens organitzarem, quina metodologia utilitzarem... | |||||||||
|
|||||||||