|
|||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||
Gestió de l'acció educativa:
Documentació
|
|||||||||||||||||
Projectes de centre
|
|||||||||||||||||
Projectes IATIC
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
NOU
|
|
Projectes experimentals d'Integració avançada de les TIC a l'aprenentatge (IATIC) | |
Objectius | |
Les TIC han esdevingut una eina molt important per a l'aprenentatge, la gestió, la comunicació i l'exercici de l'activitat docent, i s'estan convertint en un element clau per a la recerca, els projectes cooperatius i d'altres pràctiques docents innovadores. Ja fa uns quants anys que el Departament d'Educació potencia l'ús de les TIC als centres d'ensenyament mitjançant la dotació d'equipaments informàtics, la formació del professorat, que possibilita la seva integració curricular, i la gestió acadèmica, tot proporcionant recursos i elaborant continguts. Nombrosos centres estan desenvolupant experiències molt remarcables en aquest àmbit, amb una utilització intensiva i diversificada de les eines informàtiques, incorporant-les en els plans i projectes de centre i organitzant internament l'ús dels recursos. Els centres que ja tenen plantejaments molt avançats pel que fa a la integració de les TIC en l'aprenentatge, podrien anar, amb un suport adient, més enllà en l'experimentació i convertir-se en referents per a d'altres centres que busquin models d'ús de les TIC. Per això, durant el curs 2004-2005, el Departament d'Educació ha potenciat diversos centres d'educació primària i secundària perquè estiguin en condicions de desenvolupar projectes d'ús intensiu i integrat de les TIC a les diverses àrees curriculars, amb plantejaments innovadors metològicament i organitzativament que estimulin la creativitat, la recerca i el treball cooperatiu de l'alumnat. La tasca que duguin a terme aquests centres haurà de servir per ajudar a desenvolupar indicadors d'integració de les TIC a l'aprenentatge i d'aplicació a la docència, globals de centre i específics d'àrea i de nivell. Amb aquests objectius s'han seleccionat diversos centres que han de disposar d'un projecte que contingui una planificació detallada, progressiva i estructurada per cicles de la integració de les TIC a l'aprenentatge que abasti la totalitat de l'alumnat (nivells de Primària i d'ESO), així com la descripció dels objectius i la tipologia d'activitats, garantint-ne la progressivitat, amb els requisits següents: El Departament d'Educació ha instal·lat la infraestructura de centre i ha dotar l'equipament informàtic i audiovisual suficient per a cada projecte, aportant les configuracions de programari, d'intranet i d'aplicacions de gestió necessàries, el suport tècnic per al funcionament operatiu de l'equipament i el seu manteniment, proporcionant orientació en temes organitzatius, metodològics, curriculars i de gestió del projecte i suport formatiu i de relació. El Departament d'Educació efectuarà el seguiment i l'avaluació dels projectes mitjançant una comissió amb membres de la DGOIE, de la Inspecció, dels serveis territorials i d'universitats. Els resultats d'aquesta tasca seran publicats. Els centres amb projectes experimentals d'integració avançada de les TIC a l'aprenentatge seran reconeguts com a projectes d'innovació per part del Departament d'Educació. En el decurs del projecte, i en funció del seu desenvolupament, s'estudiaran possibles increments de despesa corrent per atendre el seu desenvolupament i el funcionament (electricitat, fungibles, desplaçaments, etc.). Els centres no hauran de basar els projectes en sistemes o productes que puguin impedir o limitar la difusió i l'aprofitament de la seva experiència per d'altres centres, ni adoptar de manera unilateral solucions o fer desenvolupaments tècnics o de continguts. |
|
Continguts | |
La finalitat del pojecte IATIC és, per tant, doble:
Els objectus que es pretenen aconseguir són:
Els projectes que han elaborat els centres IATIC han hagut de complir els següents requisits:
|
|
![]() |
|
Referències | |
Els centres IATIC són: | |