|
|||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||
Gestió de l'acció educativa:
Documentació
|
|||||||||||||||||
Projectes de centre
|
|||||||||||||||||
Els programes d'innovació
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
NOU
|
|||||||||
Programes d'innovació educativa | |||||||||
Objectius | |||||||||
Els programes dinnovació educativa pretenen oferir als centres docents propostes dacció vinculades a algun dels reptes de la societat actual. Els objectius generals són:
Durant el curs 2004-2005 sha dut a terme una convocatòria de concurs públic per a la selecció de projectes d'innovació educativa duts a terme per centres docents, i per a la selecció de projectes de centres docents, per participar en un pla experimental de llengües. Molts d'aquests programes pretenen una millora de la qualitat del centre mitjançant la integració de les TIC en el procés d'ensenyament-aprenenentatge i al projecte curricular, i l'assoliment de les competències TIC per part de l'alumnat: Programa de biblioteques escolars "puntdeu", programa d'educació en comunicació audiovisual, pla experimental de llengües estrangeres... Així, una de les actuacions del "pla experimental de llengües estrangeres" pretén una integració significativa de les TIC a l'aula de llengües estrangeres. Es tracta de potenciar, mitjançant les TIC, la competència estratègica de l'alumnat en accedir, tractar i presentar o comunicar informació en llengua estrangera, així con fomentar el treball per projectes.
El programa de biblioteques escolars "puntedu", un espai de coneixement i aprenentatge, vol potenciar, entre d'altres aspectes, l'accés a la informació, i en la Societat de la Informació aquest no s'entén sense les TIC. Es tracta de considerar la biblioteca com una autèntica mediateca en la qual la informació es troba en diversos suports.
Per la seva banda, el programa d'educació en comunicació audiovisuals té per objectius:
|
|||||||||
Continguts | |||||||||
Plantejar-se un programa d'innovació educativa pot ser un bon motiu per reflexionar sobre la situació de les TIC al centre i la seva integració curricular. Hem de pensar en allò que necessita millorar l'escola en els seus processos d'ensenyament-aprenentatge perquè el nivell d'assoliment de les competències bàsiques per part de l'alumnat millori, i què és el que hi aporten les TIC. A partir d'aquí, caldrà formalitzar un projecte d'innovació educativa |
|||||||||
![]() |
|||||||||
Referències | |||||||||
En finalitzar l'assessorament (o també en qualsevol moment o en formalitzar un projecte d'innovació), ens podem plantejar quin ús farem de les TIC a l'escola, com les treballarem, com ens organitzarem, quina metodologia utilitzarem... | |||||||||
|
|||||||||