|
|||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||
Gestió dels recursos: recursos
materials
|
|||||||||||||||||
Maquinari
|
|||||||||||||||||
Què ens fa falta?
|
|||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Quin maquinari necessitem? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Objectius | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Definir el maquinari que serà necessari per tirar endavant les propostes educatives especificades al currículum i elaborar una graella d'usos. Caldrà definir quina serà la finalitat educativa, els canvis que voleu provocar, quina metodologia voleu fer servir, quants grups classe els faran servir, quantes hores setmanals, quins mestres..., i en funció d'això, definireu quants en necessiteu, com els aneu incorporant, el lloc on han d'estar físicament i com ho financiareu. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Continguts | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Els materials estaran sempre en funció de les activitats del currículum. Si bé és cert que el desconeixement del material fa no treure'n un rendiment pedagògic, la seva incorporació està sempre subjecta als pressupostos i, per això, cal ser realista però no defallir.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Caldrà definir en una graella quina utilitat farem de cada un d'aquests recursos i com formarem el professorat en el seu ús. Pel que fa a la graella on s'especificaran les característiques més importants, la situació i les observacions més importants (tant pel que fa a l´ús o a les indicacions importants a complir amb el seu ús) del maquinari del centre, un exemple podria ser el que apareix a continuació. Aquesta graella ha d'estar en un lloc visible per al professorat i s'ha de tenir present a l'hora de la utilització del maquinari, sobretot per les persones que no estan familiaritzades amb el seu ús.
La formació en l'ús del maquinari serà responsabilitat tant del centre, oferint formació TIC (1 i 2) i MAV (1 i 2), del propi personal docent amb els tutorials dels diferents elements que componen el maquinari, i del coordinadors o les coordinadores d'informàtica i d'audiovisuals (sempre i quan es convingui amb el professorat i el/la coordinador/a). Possibles enllaços on trobar els tutorials són els següents:
En referència
a l'ús de les aules d'informàtica i audiovisuals, i per
tal d'optimitzar els recursos, podem establir un horari on apareguin els
dies de la setmana i les hores disponibles per a cada curs.
Les diferents caselles s'omplirien amb els cursos que anirien a treballar a l'aula o als altres espais TIC (sala d'audiovisuals...). En cas de quedar buides algunes caselles per qüestions d'horaris, seran hores que quedaran disponibles perquè qualsevol grup pugui anar a l'aula per realitzar alguna tasca específica d'alguna àrea. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Referències | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||