Mòdul
Organització i gestió de les TIC
Gestió dels recursos materials
 Maquinari
Distribució

Distribució: aula d'ordinadors o ordinadors a l'aula?

Objectius

L'objectiu és plantejar al claustre de mestres la distribució dels ordinadors al centre, i en concret, la discussió sobre si ordinador a l'aula, aula d'ordinadors, o bé les dues coses.

Continguts

Aquest plantejament ha de tenir present les activitats que es duran a terme a cada lloc, i veure cap a on haurem d'anar. Per decidir, haurem de pensar en:

PEL QUE FA A L'ORDINADOR A L'AULA

• La formació individual dels mestres per veure la viabilitat de posar un o més ordinadors a la classe.
  • El sistema de treball que permeti disposar d'un racó útil per a l'ordinador.
    • projectes de treball
    • els racons
    • el treball diversificat dins l'aula
    • els alumnes amb NEE
  • Les infraestructures necessàries (connexions, programari, espai...).
  • El manteniment que suposa.
  • La disponibilitat de disposar d'una impressora on imprimir i el seu cost.
PEL QUE FA A L'AULA D'ORDINADORS
  • També haurem de pensar en la formació del mestre/a
  • Organització dels horaris
  • El seu manteniment
  • Les hores que disposem al llarg del curs i la programació de competències bàsiques que podem dur a terme
  • El lligam que farem del treball amb el de classe
  • Les infrastructures necessàries
  • Impresores i el seu cost
  • Escàner
  • Projector
  • So
  • TV
  • Programari
  • Connexions
PEL QUE FA A LES DUES COSES
  • Caldrà ser realistes i alhora ambiciosos. Realistes per a les possibilitats econòmiques que suposa disposar de les dues coses, i ambiciosos perquè l'escola ha d'educar per a la societat que ha tocat viure als alumnes, perquè no facin un mal ús de totes aquestes noves tecnologies.
  • Caldrà plantejar-se quants ordinadors hi haurà d'haver a cada un d'aquests espais.
  • Quantes hores haurà de disposar el coordinador per dur a terme el manteniment.
  • Com es modifica el currículum en funció d'aquesta nova organització

Referències

Llibre quasi blanc de les TIC a primària - Albert Xirgo
Les TIC i la funció directiva als centres docents:Els recursos temporals i espacials: l'horari del centre i de les activitats docents, distribució d'espais i usos
Sobre els agrupaments dels alumnes i la distribució dels ordinadors.
La xarxa del CEIP Sant Jordi de Mollet del Vallès