Mòdul
Organització i gestió de les TIC
Gestió dels recursos materials
 Maquinari
Xarxa local

Objectius

El fet de poder disposar d'un grup de màquines connectades en xarxa, ens dóna unes possibilitats inimaginables que van més enllà de la pròpia classe i que ens permet unificar, en molts casos, activitats comunes controlades per un equip de mestres i treballades de manera conjunta.

El Departament d'Educació ha iniciat, durant el curs 2004-2005 en fase pilot, un pla d'actuació de cablatge integral adreçada als centres educatius de Catalunya, en el marc d'un conveni amb l'entitat Red.es amb l'objectiu de permetre que l'ús de les TIC sigui viable en qualsevol espai i àmbit de treball curricular del centre docent. Aquesta actuació, en la qual és complementa l'accés a la xarxa mitjançant punts de xarxa i punts d'accés sense fil, és previsible que tingui continuïtat fins aconseguir que a totes les escoles de Catalunya es pugui treballar amb les TIC i accedir a Internet des de qualsevol espai, i així poder canviar el model "aula d'informàtica" pel "d'informàtica a l'aula".

Entre les possibilitats que ofereix una xarxa destaquen:

• Mediateca: ens permet disposar d'un programari indispensable en tota aula que, d'altra banda, seria molt costòs tenir-ho en paper com poden ser tot tipus d'enciclopèdies i diccionaris.
  • Intranet: ens obre la possibilitat de poder dur  a terme activitats conjuntes i obrir l'escola a les famílies perquè col·laborin en l'eduació dels nostres alumnes (els seus fills). Això suposa disposar de treballs penjats que els alumnes puguin fer a casa, correu directe amb les famílies...
  • Correu intern: permet, sobretot a les escoles grans, crear un contacte directe intern entre mestres, pares i alumnes.
  • Compartiment de CD: ens permet compartir CD de tot tipus, de tal manera que sempre estiguin disponibles a la xarxa.
  • Pàgina FORUM: oberta a la comunitat per poder millorar aspectes generals de centre.
En definitiva, obrir les portes i tancar parets perquè l'educació no recaigui únicament i exclusivament amb els mestres, sinó que hi hagi un treball conjunt que millori la formació individual de l'alumne/a.

Exemple

La xarxa del CEIP Sant Jordi de Mollet del Vallès

Referències

El cablatge d'un centre