Fem vídeo amb l'ordinador

L’objectiu d’aquesta pràctica és conèixer el procés que s’ha de seguir per crear un arxiu de Windows Media Player compatible amb web.
  • Configurar l'arxiu del Windows Media Player
  • Crear un arxiu web amb el Windows Media Player
  • Veure resultats en el reproductor del Windows Media Player
  • Adjuntar un arxiu del Windows Media Player a un correu electrònic

Pràctica Configurar l'arxiu del Windows Media Player

Obriu l'Studio i localitzeu en el DVD Formació. Materials audiovisuals la carpeta materials/clips/video i seleccioneu el clip dinsmotx.

• Col·loqueu-lo dins l'Àlbum d'escenes, trieu l'escena i arrossegueu-la a l'interior de la Finestra de pel·lícula, de manera que quedi com a la fotografia:

Aneu a Hacer vídeo i seleccioneu  perquè surti la pantalla següent:

• Si no està activat el Windows Media(r), feu clic sobre .

• Observeu la informació que hi ha al Diskometer: el pes estimat del clip que voleu crear i si hi ha suficient espai al disc dur.

• Aneu seguidament a Configuración perquè surti el quadre de diàleg següent.

• En els camps de Título, Autor, Descripción, Clase i Copyright, si voleu, podeu escriure-hi la informació que serveix per identificar la pel·lícula i el propietari. No és imprescindible.

• En l’apartat de Calidad de reproducción és on teniu l’oportunitat d’escollir els diferents paràmetres de la imatge i del so.

• Si opteu per l'opció Baja, Media o Alta, els paràmetres vénen donats per defecte. Comproveu-ho seleccionant cada possibilitat amb un clic sobre la pestanya situada a la dreta de la barra.

• Si escolliu Personalizar, podeu triar els paràmetres que s’ajustin més als vostres mitjans tecnològics i els de qui hagi de rebre l’arxiu. Comproveu-ho.

Pràctica Crear un arxiu web amb el Windows Media Player

Feu una prova amb l’escena que heu seleccionat a l’inici, Dins motxilla.
  • Seleccioneu a Calidad de reproducción l'opció Baja i feu clic a Aceptar. Seguidament, premeu sobre Crear un archivo Web.
  • Apareix una nova finestra on heu d'escriure el nom que voleu donar a l'arxiu i triar la destinació per desar-lo si voleu que sigui diferent a la que ja ve per defecte: Els meus documents/Pinnacle Studio/My Projects.

• Feu clic a Aceptar i espereu que acabi el processament de dades i la creació de la pel·lícula. Mentrestant, podeu fer el seguiment en el reproductor de l'Studio.

Pràctica Veure resultats en el reproductor del Windows Media Player

Un cop creat l’arxiu, comproveu el resultat fent clic sobre el botó , Abrir archivo per reproduir-lo a través del Windows Media Player, que és a la part inferior esquerra del Diskometer.

• Seleccioneu l’arxiu que acabeu de crear i feu clic amb el ratolí a Abrir, o simplement feu clic dues vegades amb el botó esquerre del ratolí sobre l'arxiu.

• Automàticament, apareix el reproductor del Windows Media Player, en el qual podeu comprovar el resultat.

Pràctica Adjuntar un  arxiu del Windows Media Player a un correu electrònic

Per enviar l’arxiu .wmv per correu electrònic i comprovar-ne el resultat, seleccioneu el botó d'enviar arxiu per correu electrònic .

• En aparèixer la finestra següent, trieu l’arxiu i premeu sobre Abrir.

• S’obre el quadre de diàleg del programa de correu electrònic que teniu instal·lat (no té per què coincidir amb el de l’exemple). Ja hi constarà el nom de l’arxiu i el pes.

• Empleneu els espais Para, on heu d’escriure la vostra adreça electrònica, un nom on diu Asunto i el text corresponent. Finalment, feu clic sobre Enviar.

Per comprovar com us ha arribat el missatge que us heu enviat, obriu el correu electrònic.