Fem vídeo amb l'ordinador

L’objectiu d’aquesta pràctica és conèixer el procés que s’ha de seguir per crear un arxiu del RealVideo Player compatible amb web.

• Configurar l'arxiu del RealVideo Player
  • Crear un arxiu web amb el RealVideo Player
  • Veure resultats en un reproductor del RealVideo Player
  • Adjuntar un arxiu del RealVideo Player a un correu electrònic

Pràctica Configurar l'arxiu del RealVideo Player

Obriu l'Studio i localitzeu en el DVD Formació. Materials audiovisuals la carpeta materials/clips/video i seleccioneu el clip aparespe.

• Col·loqueu-lo dins l'Àlbum d'escenes, trieu l'escena i arrossegueu-la a l'interior de la Finestra de pel·lícula, de manera que quedi com a la fotografia:

El procés per crear un arxiu del RealVideo Player és el mateix que amb el Windows Media Player.
  • Seleccioneu Hacer vídeo i premeu amb el ratolí a sobre del botó .

• Activeu RealVideo(r) amb el botó esquerre del ratolí: . Observeu que la pantalla és la mateixa que amb el Windows Media Player. Sols varia la icona que identifica el reproductor del RealVideo Player, a la part inferior esquerra del Diskometer.

Com ja heu fet en pràctiques anteriors, observeu la informació que hi ha al Diskometer: el pes del clip que voleu crear i l’espai lliure del disc dur.

• Seguidament, aneu a Configuración i us apareixerà el quadre de diàleg següent.

En els camps de Título, Autor, Copyright i Palabras clave, si voleu, podeu escriure la informació que servirà per identificar la pel·lícula i el propietari.

A Calidad de vídeo trobeu cinc possibilitats que tenen a veure amb la qualitat de les imatges i la freqüència dels fotogrames.
  • Sin vídeo: per crear un arxiu d’àudio.
  • Vídeo de película normal: per equilibrar tant la imatge com el moviment.
  • Vídeo más suave: per corregir el moviment excessiu que podeu trobar amb molta facilitat en filmacions d’informatius i entrevistes.
  • Imagen de vídeo más nítida: per perfeccionar la claredat d’imatge en pel·lícules on predomina l’acció.
  • Presentación de diapositivas: per presentar la màxima claredat d’imatge de les fotos.

A Calidad de audio trobeu també cinc opcions i podeu seleccionar les característiques de l'àudio que més s'adaptin a les vostres necessitats.

• Sin audio: per a un clip on sols hi hagi imatge.
  • Sólo voz: la veu d’origen o bé en off.
  • Voz con música de fondo: música en mono.
  • Música: banda sonora en mono.
  • Música en estéreo.

A l'apartat Tamaño de vídeo  podeu escollir el format dels fotogrames. Recordeu que com menor és la resolució menor és la qualitat. La tria l’heu de fer d'acord amb els mitjans tècnics que tingui el vostre equip i el del destinatari de l’arxiu.

A Servidor Web us trobareu amb dues opcions.

1- RealServer

L’Internet Service Provider (ISP) de la pàgina web requereix la instal·lació d’un RealServer.

La seva funció és adaptar-se a la velocitat de connexió del mòdem de destinació.

Permet seleccionar conjuntament fins a set velocitats. Es tracta, però, d'escollir només les que tinguin els diferents destinataris de l'arxiu de vídeo.

2- HTTP

És l'opció estàndard.

Sols permet triar una de les opcions que hi ha a l’apartat Destinatario.

L’estàndard, ara per ara, és encara el mòdem de 28,8 o de  56 kbitps (quilobits per segon). La resta és a partir de 100 kbitps.

Pràctica Crear un arxiu web amb el RealVideo Player

Vistes les diferents prestacions, amb l’escena que ja teniu seleccionada a la Finestra de vídeo:

• Obriu el quadre de diàleg Configuraciones per començar la pràctica i trieu els paràmetres següents:

• Calidad de vídeo: vídeo de pel·lícula normal

• Calidad de audio: música

• Tamaño de vídeo: 160 x 120

• Servidor de web: HTTP

• Destinatario: marcar mòdem

• Feu clic a Aceptar i després a Crear un archivo Web.

• Escriviu un nom que identifiqui l’arxiu, seleccioneu el lloc on el voleu desar i feu clic a Aceptar.

• Mentre es genera una visualització realista, podeu veure com progressa a la finestra del reproductor.

Veure resultats en el reproductor del RealVideo Player

un cop creat l’arxiu, comproveu el resultat fent clic sobre el botó , trieu l’arxiu i premeu amb el botó esquerre del ratolí a Abrir.

S’obre el reproductor del RealPlayer, en el qual podeu veure el resultat final.

Pràctica Adjuntar un  arxiu RealVideo Player a un correu electrònic

• Per transmetre l’arxiu per correu electrònic, seleccioneu el botó , dins el Diskometer.

• Escolliu l’arxiu .rm i feu clic a Abrir.

• S’obre el quadre de diàleg del programa de correu electrònic que teniu instal·lat, que no té per què coincidir amb el de l’exemple. Ja hi consta el nom de l’arxiu i el pes.

• Empleneu les dades que us demana: a l’espai Para escriviu la vostra adreça electrònica; poseu un nom on diu Asunto i el text que estimeu oportú.

• Feu clic sobre Enviar.

Per acabar, obriu el missatge que us heu enviat al vostre correu electrònic per verificar-ne el resultat.