Laboratoris més segurs.

Durant el curs 2006-2007 el Departament d'Educació va organitzar una prova pilot d'eliminació dels residus químics dels laboratoris d'alguns Instituts de Catalunya; el nostre Institut va estar seleccionat i va participar en aquesta campanya.

La seguretat als laboratoris ha estat un tema que sempre ens ha preocupat i havíem demanat en diverses ocasions que ens retiressin del laboratori tots aquells productes químics que podien resultar en algun aspecte perillosos per a tots els que anàvem a treballar-hi.

El Seminari de Física i Química va fer un inventari de tots els productes químics que hi havia en el laboratori i va etiquetar i separar aquells que volíem eliminar d'acord amb uns criteris que havia establert el Servei de Prevenció de Riscos Laborals; desprès una empresa gestora de residus va venir a recollir totes les substàncies que havíem curosament posat en unes caixes especials.

Per haver participat en aquesta prova pilot el Departament d'Educació va lliurar al nostre Centre una dotació econòmica que ha permès equipar al laboratori de Química amb tres armaris de seguretat: un per àcids i bases, un altre per reactius generals i un tercer armari resistent al foc, que bloqueja les portes durant 30 minuts.

Gràcies a tot això treballar al laboratori serà més segur !!

La instal·lació solar del nostre centre

Una vista de les plaques

Dades tècniques:

La instal·lació solar de l'Arnau Cadell consisteix en un conjunt de 36 plaques fotovoltaiques de 75 Wp cadascuna , amb un total de 2700 Wp connectades entre elles que estan muntades sobre la teulada i la façana sud sobre una estructura metàl·lica.

El conjunt de plaques està connectat a un ondulador, que transforma el corrent continu de 12 volts que generen les plaques a altern (50 Hz a 230 V) i el sincronitza amb el de la xarxa elèctrica.

D'aquesta manera tota l'energia produïda per aquestes plaques es venuda a la companyia elèctrica.

També es disposa d'un sistema d'adquisició de dades que permet controlar el correcte funcionament del sistema i també visualitzar-lo en una pantalla d'ordinador accessible al públic.

Una altre vista de les plaques

Una breu història:

El curs 1999-2000, l'Eduard Garcia - professor de tecnologia - va dirigir un treball de recerca sobre energia solar que ens va il·lusionar força. En aquest treball es va estudiar el funcionament de les plaques i també es va recollir molta informació sobre instal·lacions ja existents i també sobre les empreses i entitats que porten a terme instal·lacions solars.

A primers de juliol de l'any 2000 vam fer les primeres sol·licituds per aconseguir una instal·lació de 2,5 kW.
La sorpresa va arribar quan a finals de novembre ens va arribar l'aprovació del 50% de subvenció pel nostre projecte solar. A partir d'aquí i després de nombroses gestions vàrem aconseguir el 50% que ens mancava.

El conjunt d'entitats i organismes que han fet possible aquesta instal·lació han estat: la Comunitat Europea, la Direcció General d'Energia i Mines, l'Ajuntament de Sant Cugat, el Departament d'Ensenyament, l'AMPA de l'Arnau Cadell, l'EMD de Valldoreix i l'empresa Sharp España.

Hem de destacar que tots els tràmits per aconseguir la subvenció i per portar a terme la instal·lació han estat assumits per SEBA (Associació de Serveis Energètics Bàsics Autònoms)

exposició d'energies alternatives

Finalment el 21 de juny del 2001, coincidint amb el solstici d'estiu, vàrem inaugurar al nostre institut la primera central fotovoltaica de Sant Cugat del Vallès.

Beneficis que reporten aquest col·lectors solars.

La Xarxa d'Escoles Solars de Catalunya: XESCA

A l'inici del curs escolar 2003-2004 l'Institut Arnau Cadell va acollir la primera trobada de la XESCA. En el decurs d'aquesta jornada, els assistents van presentar i debatre les eines pedagògiques existents en matèria d'energia, així com les possibilitats d'incorporar-les al programa educatiu.

La comunitat virtual XESCA, vol aglutinar els setanta centres docents catalans que disposen d'una instal·lació solar i animar la comunitat educativa a incorporar en els seus programes educatius una cultura energètica d'estalvi i eficiència energètics i de foment de les energies renovables.

La Xarxa d'Escoles Solars de Catalunya de la que formem part disposa d'una pàgina web a http://www.xesca.net

taula de la primera trobada d'escoles solars de Catalunya

Contacteu amb nosaltres si ens voleu visitar !

[On estem?]   [Àlbum de fotos històriques]   [Arnau Cadell, escultor del monestir]   [Jornada de portes obertes]   [Distribuciķ de les aules] [Secretaria, preincripcions, matricula]  [Organigrama i directori ] [Reglament ] [Calendari ] [Llibres de text ] [Mediaciķ] [Escola verda i solar ] [Sortides] [Eclipsi 2005 ] [Carnestoltes ] [Moodle] [Francès ] [Anglès ] [Alemany ] [Matemàtiques ] [Informàtica ] [Treballs de recerca] [AMPA ]

Aquesta web segueix els estāndars del W3C : XHTML + CSS

XHTML 1.0 Validated  CSS Validated  Designed with Web Standards

El webmaster us agrairà que li comuniqueu envieu un mail a Enric Brasó;qualsevol suggeriment