Guia del professor |
|||
Knowledge is of two kinds: we know a subject ourselves,
What a Statue! és una seqüència didàctica que pretén ser un exemple d'integració significativa de les TIC en l'aprenentatge de la llengua estrangera al 2n cicle de l'ESO, amb el convenciment que en el procés d'aprenentatge d'una llengua cal donar oportunitats d'accedir a àrees del coneixement del món que envolta l'aprenent. Així, els continguts no estan focalitzats en l'aprenentatge de la llengua per se, sinó en la utilització de la llengua com a eina i vehicle per ampliar el bagatge personal i cultural de l'aprenent. Aquesta seqüència didàctica, en forma de projecte, presenta unes activitats plantejades com a un repte que inviten l'alumne a involucrar-se en la resolució d'un problema, i li demanen un treball sistemàtic de recull de dades i la plasmació del procés desenvolupat en cada etapa en una producció final. Aquest producte final de l'alumne consistirà en una presentació
oral de la seva estàtua la qual haurà creat seguint la
seqüenciació de continguts del material: descripció,
localització, història… Al llarg de la seqüència
didàctica, al document model en format Power Point, s'ofereixen
orientacions perquè l'alumne vagi construint la seva estàtua,
que li servirà de suport a l'hora de fer la presentació
oral.
Organització
dels continguts La torxa de l'Estàtua de la Llibertat ha desaparegut i l'aprenent ha d'ajudar la Llibertat a recuperar el seu símbol. Per això, va seguint una sèrie de pistes que el guiaran en un viatge virtual arreu per trobar i parlar amb estàtues, col·legues de la Llibertat. Aquest viatge conclourà, un cop trobada la torxa, en una cimera d'estàtues on hauran de decidir quin és el millor emplaçament d'aquest símbol. El material està estructurat en les seccions següents:
Totes les activitats proposades són autocorrectives, però s'ha eliminat el botó "clue" per tal que l'alumne s'esforci en trobar les respostes. Les activitats de resposta múltiple tenen un botó que permet visualitzar totes les preguntes. És recomanable fer servir aquesta opció per a la impressió d'aquestes activitats. No s'han inclòs enllaços a les claus de correcció dins del material de l'alumne, però estan disponibles en documents separats: seqüència didàctica, skyscrapers, i tasques complementàries dels Step 1, Step 2 i Step 3. Podeu imprimir-les i lliurar-les als alumnes, o facilitar les URL corresponents per tal que hi accedeixin quan calgui. Degut a la complexitat de la navegació per aquesta seqüència didàctica (vegeu l'apartat Navegació), és aconsellable que l'alumne imprimeixi les activitats un cop les hagi completades i les guardi totes juntes per tal de:
Per tal de no haver de teclejar URL llargues, a la portada hem inclòs una icona d'accés a un mapa de continguts que porta a les activitats directament, sense haver de passar per la part de l'itinerari que ja s'ha completat. A més, per poder fer un seguiment de les activitats que l'alumne ha completat, el grau de dificultat que li han suposat i qualsevol comentari d'interès, podeu utilitzar el full de seguiment Progress sheet des del començament de la seqüència didàctica. Navegació Les pàgines de continguts dels diferents Steps que acabeu de veure han estat modificades al material de l'alumne per facilitar-li la navegació per les tasques. Així, la pàgina inicial corresponent a cada Step, conté dos enllaços hipertext: la icona corresponent a l'activitat que seqüencialment s'ha de completar, i que apareix ressaltada en blau, i la fletxa per avançar a la part inferior dreta de la pantalla. Els dos enllaços porten a l'activitat que cal completar. La resta d'apartats estan inactius. Quan l'alumne hagi completat una activitat i torni a la pàgina de continguts del Step, aquesta activitat estarà en gris i la que cal completar a continuació ressaltada en blau. Els apartats Diary i Presentation sempre estan ressaltats alhora perquè els enllaços no porten a cap altra pàgina web, sinó que obren documents Word o Power Point respectivament. En aquests casos, la fletxa per avançar a la part inferior dreta de la pantalla, porta a la pàgina que permet accedir a les Suplementary tasks. Les Supplementary tasks no s'han ressaltat perquè són opcionals i no correlatives. Només estan actives després que l'alumne arriba a la fase Presentation. La fletxa per avançar, a la part inferior dreta de la pantalla de les pàgines d'accés a aquestes tasques, permet reprendre la seqüència didàctica al Step següent. Recursos necessaris
Per a una millor visualització és convenient configurar la pantalla a 1024 per 768 píxels. Per completar la secció Diary
els alumnes poden utilitzar els models que se'ls dona a cada step. Quant
a la secció Presentation,
s'inclou un model de presentació Power Point al Step 1,
que conté orientacions per a la compleció de les diapositives.
Caldrà descompactar aquest fitxer i desar-lo per tal de poder-lo
fer servir quan sigui necessari en les seccions posteriors. |
|||