EXPERIÈNCIES DOCENTS

Activitats educatives de la Xarxa d'Albergs de Turisme Juvenil de Catalunya (www.tujuca.com)

Ibers, grecs i romans a Empúries

Empúries: port d'arribada

Viatgem a l’època dels romans

De l’urbs a la ciutat. L’evolució de l’urbanisme

Educación en valores a partir de los clásicos Greco-Latinos: una propuesta de intervención en secundaria (ciclo 14-16). Parte 1ª

Enrique Romero González

Revista Internacional d'Humanitats, n. 3

Planteamientos teóricos: qué es y cómo se capta un valor, qué dicen la sociología y la escuela sobre lo axiológico y qué leyes o normativa jurídica se han estado aplicando en España a partir de la Reforma de las Enseñanzas Medias. Aproximación a los modelos teóricos de enseñanza-aprendizaje de los clásicos analizando sus posibles virtudes y defectos. Incluye amplia bibliografía.

Educación en valores a partir de los clásicos Greco-Latinos: una propuesta de intervención en secundaria (ciclo 14-16). Parte 2ª

Enrique Romero González

Revista Internacional d'Humanitats, n. 4

Resumen y datos de una experiencia educativa: la metodología empleada, instrumentos, cómo se llevaron a cabo las diferentes fases de aplicación, qué datos se obtuvieron y a qué conclusiones se pudo llegar. Incluye amplia bibliografía.

Gimcana mitològica al Museu d'Arqueologia de Catalunya

Margalida Capellà (Auriga núm. 32)

Us proposo una manera engrescadora, gratuïta i alhora profitosa de portar els nostres alumnes al museu, concretament al Museu d’Arqueologia de Catalunya a la Muntanya de Montjuïc. El principal objectiu d’aquesta visita és que els alumnes aprenguin a observar in situ restes arqueològiques de temàtica mitològica. Va destinada a alumnes de secundària en general. La sortida s’ha concebut en forma de gimcana per tal que siguin els mateixos alumnes els que s’involucrin en el procés d’aprenentatge i observin sols la peça arqueològica de temàtica mitològica una vegada l’han localitzada en les prestatgeries del Museu.

Introducció destinada al professorat

Solucionari