Unitats didàctiques

Presentem aquí una petita llista d'unitats didàctiques que ens agradarà que arribi a ser ben extensa.

Per a cadascuna de les unitats didàctiques hem elaborat la següent estructura:

• Tema: El tema principal de què tracta la unitat.

• Nivell: Elemental, mitjà o superior.

• Títol: El títol de la unitat.

• Paraules clau: Algunes paraules clau amb finalitat de classificació i localització.

• Objectius generals: Els objectius generals de la disciplina o de les disciplines que la unitat pot desenvolupar i/o reforçar.

• Objectius didàctics: Allò que s'espera que els alumnes coneguin o siguin capaços de fer en acabar la unitat.

• Resum: Una descripció curta de la unitat.

• Què es necessita i on trobar-ho: Materials que es puguin necessitar i llur localització en el cas de TIC.

• Temes relacionats:.

• Requeriments inicials: Allò que cal que els alumnes coneguin o sàpiguen fer abans de començar.

• Enllaços d'interès: Un conjunt d'URLs amb materials complementaris.

• Procediments: Descripció detallada de totes les activitats de la unitat.

• Avaluació: Com avaluar el treball fet.

• Exemples: Exemples d'algunes de les activitats que es proposen.

• Informació sobre el(s) autor(s): Nom, institució, pais, professor/estudiant, e-mail i pàgina personal.

Hem abandonat qualsevol intent de graduació precisa d'aquestes unitats: el curriculum de Matemàtiques és força inestable i centre-dependent!

Cada proposta d'unitat inclou un espai per tal que ens pogueu enviar comentaris i crítiques. Sigueu constructius, sisplau :)

O, si ho preferiu, podeu enviar-nos les vostres propostes d'unitats didàctiques. Ens plaurà moltíssim publicar bones i útils unitats didàctiques!

Títol:

Tema:

Nivell:

Paraules-clau:

Resum:

El constructor universal d'equacions

Funcions polinòmiques

Superior

Geometria, Geometria plana, Semblances de triangles, Funció lineal, Funció quadràtica, Funcions polinòmiques, Àlgebra.

Estudi d'un aparell mecànic que permet fer gràfiques de funcions polinòmiques.

Un triangle i un quadrat es troben i generen funcions lineals i quadràtiques

Funcions lineals i quadràtiques

Mitjà

Geometria, Geometria plana, Funció, Funció lineal, Funció quadràtica.

Estudi algebraic de dues representacions gràfiques de funcions obtingudes a partir de les àrees variables d'un triangle i d'un quadrat.

A4 – Cilindres

Geometria i àlgebra bàsiques

Elemental

Geometria bàsica, Volum, Proporció

Treball de laboratori amb geometria i proporcions.

Domina els vectors lliures 2D!

Aritmètica dels vectors lliures del pla

Mitjà/ Superior

Vector, Geometria, Geometria lineal, Geometria plana, Geometria analítica, Àlgebra

Un conjunt d'activitats pensades per a ensenyar el concepte de vector lliure i la seva aritmètica, excloent-ne les nocions mètriques.

Punts notables dels triangles

Geometria del triangle

Mitjà

Geometria, Triangle, Baricentre, Circumcentre, Incentre, Ortocentre

Treball de recerca amb un programa de geometria dinàmica.

Domina les equacions de rectes i plans a l'espai 3D!

Geometria lineal de l'espai 3D

Superior

Geometria, Geometria lineal, Geometria de l'espai, Geometria analítica, Àlgebra, Recta, Pla

Un conjunt d'activitats pensades per a ensenyar les definicions vectorials de rectes i plans a l'espai 3D, com produir-ne les equacions a partir d'aquestes definicions i com manipular-les.

Començament: 2001/08/23
Última actualització: 2001/08/23