Aplicacions en el sistema educatiu

1. Apliacions específiques.
Aquelles que tinguin lloc al mateix centre proposat per a d'aplicació del projecte (el nou institut de secundària vinculat al CTE-TE d'Amposta), per tal que el seu futur equip directiu i docent, a partir de la planificació estratègica establerta arran de la recerca realitzada, disposi de pautes, criteris i eines de gestió per a la implementació dun PEC des del moment d'obertura del centre,
2. Aplicacions generals.
Contribucions al sistema educatiu que poden derivar-se i adpatar-se d'aquest projecte d'estudi en diferents àmbits aplicades al projectes de creació de nous centres educatius:
  • Autonomia de centres: proporcionant orientacions i un model experimental per a la generació de Plans d'Autonomia Centres per a centres educatius de nova creació.
  • Gestió de la qualitat: establint pautes en la implantació de models de gestió d'excel·lència EFQM per a l'organització de centres educatius de nova creació.
  • Construccions i arquitectura escolar: aportant referents per a la intervenció educativa en els processos de disseny arquitectònic dels espais escolars en centres educatius de nova creació.
  • Integració avançada de les TIC: caracteritzant els procediments administratius, els models d'intervenció pedagògica i les infrastructures que faciliten el pas de l'aula d'informàtica a la informàtica a l'aula.
  • Innovació i recerca educativa: proporcionant pautes per al disseny d'entorns educatius integrals per a la innovació pensat per experimentar l'escola del demà, formar-hi professorat i desenvolupar-hi recerca de forma permanent amb institucions universitàries en col·laboració amb el Departament d'Educació.