Projectes d'eix emocional

L'aula oberta de l'IES Antoni Ballester.

És d'una tipologia especial, força interessant, correspon a la idea d'aula flexible.

L'eix principal és l'educació emocional, no es fa treball de continguts ni d'àrea si no ho demana específicament el professorat

En destacarem la seva organització.

L' aula oberta en el centre Antoni Ballester s'organitza de la següent forma:

Els alumnes surten de classe acompanyats per els professors d' aula oberta, en determinades hores, no totes!!!.

Els alumnes quan surten han de tenir present de demanar la feina feta a classe durant la seva absència. Cal prioritzar la comunicació entre alumnes i professors de les àrees implicades. Els alumnes han de fer-ho amb l'ajut dels professors de l' aula oberta.

L' alumne/a es considerarà igual que els altres alumnes en règim de sortides i activitats del centre.

La pròpia aula oberta valora el número de hores que cal que un alumne hi estigui.

Com més elevat és el curs menys hores.

Els alumnes disposen del taller d' escolta activa i afectiva per explicar el que els preocupa a nivell personal i acadèmic.

El conjunt d' alumnes que va a l' aula oberta es reuneix una vegada per trimestre per modificar aspectes interns de l' aula.( horaris, continguts, suggeriments etc...)

Els eixos principals de treball seran:

Millora de les habilitats cognitives/morals i socials

Realització d'activitats físiques en grup o equip

Seguiment del treball acadèmic

Altres activitats com: Visual i plàstica i manteniment centre

Aquesta presentació és un treball presentat en un seminari d'aules obertes, sobre competències personals. Mostra mot bé, la filosofia que hi ha al darrera d'aquesta aula oberta.