ÍNDEX

BONES PRÀCTIQUES

A les pàgines següents hi trobareu un recull dels projectes, "microprojectes", formes d'organització i treballs interessants relatius a les aules obertes i projectes singulars, avui dins del paquet de programes de diversificació curricular, que he anat trobant durant el desenvolupament la llicència d'estudis retribuïda. Els exercicis, formes organitzatives, activitats, estratègies,...només reflecteixen una petita part del treball efectuat, però sobretot manifesten un esforç constant, i sovint soterrat, que no aflora a les imatges però sense el qual res del presentat no existiria.

Durant la recollida d'experiències, dutes a terme el curs 2008-2009 i que es presenten en aquest estudi: Estratègies i bones pràctiques per educar en la diversitat a l'ESO; anàlisi de la realitat a Tarragona, he gaudit de poder conversar amb un seguit de professionals compromesos en la seva feina. Un autèntic gaudi perquè he retrobat i trobat companys/es que treballen de forma incansable per a la millora de l'ensenyament i que sovint, malauradament, la seva tasca queda en un calaix.

Agraeixo sincerament a tots els que heu aportat els vostres treballs i espero que aquests puguin ser útils per al bon funcionament de programes de diversificació curricular, aules obertes, aules de projectes, projectes singulars ... i en definitiva pel nostre treball, sigui amb la tipologia d'agrupament que sigui.

Espero no haver-me oblidat ningú i la pàgina restarà oberta per si ho creieu convenient, pogeu anar afegint-hi tot el que ens pugui ser interessant. Així farem comunitat i reforçarem xarxes de relació que ens permetin coordinar i aprofondir el nostre treball.

Puigcerver

La realització d'aquest treball ha estat possible gràcies a una llicència retribuïda concedida pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya. Resolució EDU/2276/2008, de 9 de juliol (DOGC núm. 5176 18/07/2008))

Estratègies i bones pràctiques per educar en la diversitat a l'ESO