| 
             Ara sabem que... 
            
              
                - Els  progressos tecnològics ens han permès saber   que quan hi ha una activitat mental es produeix un flux de sang en una  zona concreta del cervell. Quan l’individu està en estat de repòs, no veu res,  ni sent res, ni es mou, els lòbuls frontals del cervell continuen tenint activitat, per tant podem dir que les  informacions es graven en la massa cerebral mentre reposem.
 
               
             
            Donem temps per aprendre: 
			
			  
			    - Si ens situem  a la classe, hem de tenir present que quan hem deixat de parlar i de presentar  la informació als nostres alumnes, la part del cervell  “cridada”  per la informació, continua funcionant després  de ser percebuda.
 
			    - Si preveiem  pauses en la temporització de les activitats, permetrem que l’alumne/a “processi  la informació” que acabem de donar-li.
 
		       
		     
			El repòs és un bon hàbit: 
			
			  
			    - Cal ensenyar  els/les joves a intercalar períodes de repòs quan estan treballant perquè parin  d’estar sempre en contacte amb la informació i tinguin temps per assimilar-la.
 
			    - Hem  d’ensenyar-los a canalitzar l’energia i a educar els sentits. Cal un temps per  mirar, escoltar l’entorn, però cal també un temps per escoltar i mirar l’espai  interior.
 
			    - Petits temps  de relaxació inclosos durant les classes sota formes diverses, són parades  durant les quals el cervell pot digerir i  assimilar les informacions rebudes, a la vegada que ensenya els/les alumnes a  desconnectar dels circuits externs per  concentrar-se  en les percepcions que els arriben del seu propi cos. 
 
		       
		     
			Reposar no és gandulejar: 
			
			  
			    - Aquestes pràctiques no tenen res a veure amb  la pèrdua de temps ni en potenciar les actituds mandroses, sinó que recuperen  les energies dissipades i preparen per al recentratge  .
 
		       
		     
			El cervell ho és tot: 
			
			  
			    - Cada gest que fem, cada sensació que sentim  està en relació amb una zona del nostre cervell. Quan en la immobilitat de la  relaxació, detallem minuciosament cada part del cos, s’està fent un massatge  sistemàtic de tota la zona cerebral corresponent.
 
			    - Fer una rotació de tot el cos amb el  pensament ajuda a coordinar els moviments físics.
 
		       
		        
		        
		        
			 
			EXERCICIS :  
			3.2.5.1> Petita salutació al descans  
              3.2.5.2> Les abelles  
              3.2.5.3> Tanquem portes  
              3.2.5.4> Retraiem els sentits  
              3.2.5.5> Petites relaxacions  
		      3.2.5.6> Relaxacions llargues. Textos  
		       
             
			   |