Contingut |
|
Subcontingut |
|
|
Contingut
|
Temporització
|
|
|
|
|
|
|
|
Descripció |
aula
|
taller
|
|
Documents
adjunts |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
La
tecnologia
i el
procés
tecnologic.
Eines
i
materials
de
tecnologia
|
|
|
|
|
001 |
Una
història de la Tecnologia |
3
|
0
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Reconeixement i anàlisi
d'eines i màquines pròpies de l'entorn tecnològic:
utilització, manteniment i normes de seguretat. |
|
101 |
Construcció
d’un triangle musical |
1
|
4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anàlisi de les propietats
i usos dels diferents materials tècnics i deducció de les
seves aplicacions a partir de l'observació i anàlisi de diferents
objectes. |
|
103 |
Disseny
i construcció d’un metal·lòfon (xil·lòfon) |
2
|
8
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Utilització d'instruments
de representació gràfica aplicant acotacions, escales i sistemes
de representació normalitzats per representar objectes. |
|
201 |
El
dibuix tècnic. Comunicació gràfica |
3
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
202 |
El
dibuix tècnic. Representant objectes |
6
|
2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
203 |
El
dibuix tècnic. L’acotació: el dibuix en la justa mesura |
3
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
204 |
El
dibuix tècnic. L’escala |
2
|
2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Valoració de la necessitat
de fer un ús responsable dels materials contemplant el seu possible
estalvi, reutilització i reciclatge |
|
104 |
Fem
la maqueta del nostre entorn |
4
|
2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Valoració de la necessitat
d'utilitzar les eines i tècniques adients per treballar amb cada
material seguint les normes de seguretat. |
|
102 |
Construcció
d’una caixa xinesa |
2
|
4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Disseny
i
construcció
d'objectes
|
|
|
Disseny i construcció
d'un objecte senzill amb els materials i les eines adients aplicant els
sistemes de representació tractats |
|
105 |
Disseny
construcció d’un connector |
3
|
8
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Observació d'objectes
quotidians i de construccions simples per tal d'identificar els seus elements
estructurals i els esforços a les que estan sotmeses. |
|
106 |
Fem
estructures senzilles. La torre de paper |
3
|
2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Disseny i construcció
d'estructures senzilles aplicades a un objecte per millorar la seva resistència
als esforços. |
|
103 |
Disseny
i construcció d’un metal·lòfon (xil·lòfon) |
2
|
8
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Disseny i construcció
de circuits elèctrics bàsics aplicats a objectes de construcció
pròpia |
|
105 |
Disseny
construcció d’un connector |
3
|
8
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Utilització de simuladors
per a la comprovació del funcionament de circuits elèctrics |
|
105 |
Disseny
construcció d’un connector |
3
|
8
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Utilització de simuladors
d'estructures per determinar, a nivell bàsic, esforços i
estabilitat. |
|
106 |
Fem
estructures senzilles. La torre de paper |
3
|
2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Les TIC
com
eina
per
a la
integració
i la
comunicació
de la
informació |
|
|
Utilització, funcionament
i anàlisi dels diferents dispositius TIC que aporten o recullen
informació mitjançant l'ordinador: càmeres, dispositius
de memòria, PDAs, telèfons mòbils i interconnexió
entre ordinadors. |
|
003 |
Les
imatges: informació gràfica i digital |
1
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Utilització dels sistemes
operatius per a emmagatzemar, organitzar i recuperar informació
de suports físics o virtuals. |
|
000 |
Sistemes
Operatius.
Endrecem
el nostre ordinador |
1
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Utilització de programes
per a la creació, edició, millora i presentació de
la documentació i els treballs elaborats. |
|
002 |
Creació
i edició de documents a l’ESO |
1
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|