ELISA BADIA BARBERA VALLES ESCOLA

iniciTqui somTinformacionsTciclesTarees i projectes

festesTampaTenllacosTaltres cursos

Pla de Treball

Aquesta estratègia s'aplica des de fa anys al Cicle Inicial i s'ha consolidat al Cicle Mitjà i Cicle Superior.

És una proposta metodològica i organitzativa per a l'atenció natural de la diversitat de capacitats, ritme i autonomia dels alumnes.

Aquest procediment requereix:

fletxa negra Intentar harmonitzar elements de l'ensenyament personalitzat amb elements de l'ensenyament col·lectiu.

fletxa negra Superar la identificació d ' ensenyar/explicar = aprendre.

fletxa negra Permet l'atenció de la diversitat d'alumnes en el seu grup propi.

Comporta prendre decisions rigoroses en quatre aspectes psicopedagògics fonamentals:

fletxa negra Curriculars: en quins aprenentatges, habilitats i actituds ens centren.

fletxa negra Organitzatius: quin espai i temps de la jornada escolar hi dediquem.

fletxa negra Recursos: quins recursos humans, materials i didàctics hem de fer servir.

fletxa negra Tutorials: quin ambient volem crear i per mitjà de quins hàbits.

Elements constitutius:

fletxa negra Està basat en propostes d'activitats variades.

fletxa negra Permet activar mecanismes de regulació d'esforç.

fletxa negra S'adapta al ritme d'execució de cada alumne.

fletxa negra Presenta les tres variants bàsiques :estàndard, ampliació i mínim/ACI (si fos necessari).

fletxa negra Es presenta de forma anticipada i estan precisats els objectius que es volen treballar.

Per a l'alumne representa:

fletxa negra Llibertat d'elecció: Ha d'anar completant una sèrie d'activitats al llarg de la quinzena, però ell tria en quin ordre les fa i s'ha d'anar ajustant al temps.

fletxa negra Fomenta l'autonomia individual o en col·laboració, ja que es pot comptar amb l'ajut de qualsevol membre del grup.

fletxa negra Correcció immediata, "in situ".

fletxa negra Rendiment autoavaluat.

fletxa negra Regulació de l'ajut per part del professorat.És una estratègia metodològica que afavoreix l'autonomia en el treball.

21 22

2-12-22: Hem fet Pla de treball a Cicle Superior (3-10 al 2-12-22): Un tastet dels alumnes de cicle superior fent Pla de Treball.

23-11-22: Pla de Treball a C. M. (17-10 al 11-11-22): Un tastet dels alumnes de cicle mitjà fent Pla de Treball.

21 22

fletxa negra 8-2-22: Pla de Treball al segon trimestre a C.I. (28-1-22): Aquest trimestre seguim amb el Pla de Treball, un espai on l'alumnat treballa amb diferents propostes de caire matemàtic, lingüístic i de ciències. A més, treballen l'aprenentatge cooperatiu, la presa de decisions i la valoració de les activitats, entre d'altres. S'ho passen genial i aprenen moltíssim!

fletxa negra 16-11-21: Comencem "pla de treball" a quart (12-11-21):

A quart hem començat, a l'espai de pla de treball, a fer experiments i jocs didàctics a partir dels quals podem manipular, reflexionar, fer hipòtesi, construir i crear.
Experiments:
- Treballem les unitats de capacitat, a partir de diferents tipus d'envasos.
- Experimentem amb els materials (barreges)
Jocs didàctics :- Conexions (construïm figures geomètriques)
- Parxís ortogràfic (treballem les normes d'ortografia)
- Jenga (joc de concentració i habilitat)

curs 17 18

fletxa negra 17-1-20: Pla de Treball a C.I. al 2n trimestre (16-1-20).

fletxa negra 22-10-19: Hem començat el Plà de treball a C.I. (del 4 al 8-10-19).

curs 17 18

fletxa negra 1-02-19: Els alumnes de 2n comencen un nou Pla de Treball (16-1-19).

fletxa negra 4-12-18: Aprenem fent les activitats amb el Pla de Treball a 2n (1r trimestre de 2018).

curs 17 18

fletxa negra 31-1-18: Els alumnes de Primer hem començat el nostre segon pla de treball!!! (17-1-18).

fletxa negra 21-11-17: Pla de treball a sisè (16-11-17).

fletxa negra 10-10-17: Pla de treball de 1rA (10-10-17).

pla de treball

Pla de treball de 1rA (10-10-17)

curs 15 16

fletxa negra 9-2-16: Ja podeu mirar les fotos del CI a Pla de treball: Pla de Treball. CI. 2016

NOUS RACONS A PLA DE TREBALL

Aquest any, a pla de treball de cinquè hi ha nous racons de jocs per aprendre: El gran dictat, el Kapla i construcció de formes geomètriques.

A pla de treball treballem de forma autònoma i podem escollir l'activitat que volem fer.

Ens ho passem molt bé, fent i pensant!

inici

qui som

1. Espais
  2. Equip directiu
  3. Trets d'identitat de l'escola
  4. Equip pedagògic

informacions

cicles

1. Educació Infantil (P3, P4 i P5)
  2. Cicle Inicial (1er i 2n)
  3. Cicle Mitjà (3r i 4t)
  4. Cicle Superior (5è i 6è)
  5. Sortides

altres cursos

linia vermella

generalitat

Escola Elisa Badia. Ronda de l'Est s/n. Barberà del Vallès. C.P.: 08210.

Telèfon:. 93 718 06 58 / 682 589 517
escolaelisabadia@xtec.cat