elisa badia

iniciTqui somTinformacionsTciclesTarees i projectes

festesTampaTenllacosTaltres cursos

4) Cicle Superior (5è i 6è)

Recordeu que podreu trobar més fotografies dels diferents cursos a la secció de "Festes", "1) Educació Física i Psicomotricitat", "2) Ànglès", etc. que podreu trobar al menú web de la part dreta.

linia taronja

curs 17 18

fletxa negra 23-10-19: REPTE MATEMÀTIC A CINQUÈ B (7-10-20): ENS HEM PROPOSAT RESOLDRE UN REPTE.

POT UNA PERSONA PASSAR A TRAVÉS D’UN FULL?

La resposta dels nois i noies de cinquè va ser nooooo!!!!!

Vam fer proves, tallant els fulls de diferents maneres. Algú es va acostar moltíssim i finalment ho vam aconseguir.

Vam comprovar que no només podia passar un, sinó que vam arribar a passar 10.

Després vam mesurar de diferents maneres el perímetre de l’anella.

Us deixem una mostra.

linia taronja

curs 17 18

fletxa negra 10-1-20: C.I. portem joguines i fem la descripció amb el nostre agermanat de 5è (8-1-20).

fletxa negra 20-12-19: Practiquem amb les unitats i desenes que ens han confeccionat els nostres agermanats de 6è (27-11-19).

fletxa negra 18-12-19: A cinquè hem après molt i hem fet una pluja d'idees (17-12-19).

L'arbre de tetraedres 1r d'ESO (Institut Bitàcola) i 5è (14 al 17-12-1).

PICALLETRES 5è i 1r d'ESO (Institut Bitàcola) (9 al 11-12-19): Aquesta setmana passada l'alumnat de secundària ens va preparar un concurs anomenat PICALLETRES. Tot cinquè hi vam participar. Ja fa mesos que ens preparem les proves: detectar barbarismes, lletreig i lectura d'embarbussaments. Ens ho vam passar molt bé, aquí teniu algunes imatges del moment. Ens han donat un diploma a tothom per participar i estem molt contentes i contents. MOLTES GRÀCIES!

fletxa negra 10-12-19: Cinquè hem visitat el museu de les matemàtiques i hem al·lucinat (24-9-19).

fletxa negra 15-11-19: GERMANATS PRIMER - SISÈ (21 al 30-10-19): Dimarts 22 d’octubre les dues classes de sisè vam anar a conéixer els nostres agermanats de primer.

Com que erem tants nens ens vam dividir en dos grups.La meitat a l’aula de 1r i l’altra a l’aula de 6è. L’alumnat de sisè vam preparar unes quantes preguntes per conéixer millor als nostres agermanats.( quin és el seu color preferit, si tenen mascota, quina extraescolar fan, què és el que més els hi agrada de l’escola...)

Com que sobrava temps els vam ajudar a fer sumes i numeració. Quan vam acabar de tot, ens vam acomiadar fins a tornar-nos a trobar per a fer la dansa de la castanyada.

Aquí teniu unes quantes fotos de la trobada.

Lucy i Karen. Sisè B.

fletxa negra 13-11-19: SORTIDA AL PARC NATURAL DE SANT LLORENÇ DE MUNT (MONTCAU) (8-11-19):

Divendres 8 de novembre vam sortir a conèixer l’entorn natural del Parc de Sant Llorenç de Munt.

En arribar els guies ens estàvem esperant, ens vam dividir en tres grups i vam començar el recorregut.

Ens van donar molta informació. Vam descobrir els cianobacteris, que són els éssers vius més antics que han poblat la Terra . Ens va cridar l’atenció que quan es mullen augmenten el seu tamany i canvien de color (del negre al verd).

Vam conèixer diferents plantes medicinals : farigola, romaní, d’altres plantes d’on s’extreuen diferents olis essencials com el de la rosa mosqueta..., arbres com l’alzina, el roure. Vam veure el roure més gran del parc anomenat Palau ,perquè va ser salvat de la tala per en Jordi Palau (un empresari de la zona).

Vam arribar fins a les coves de Simanya i allà vam dinar .

De tornada ens vam explicar aspectes de la geologia del parc, com el tipus de roques i les seves formes . Per allà passava fa milions d’anys el mar, més tard es formarien les muntanyes com a conseqüència del procés de col·lisió entre la Placa Ibèrica i la Placa Europea.

Va ser una excursió xulíssina, en la qual vam aprendre molt.

Carla Castillo

6è B

El Montcau és el segon cim del massís de Sant Llorenç del Munt i del Vallès Occidental, i té 1.056,7 m d'altitud.
Està situat a la Serralada Prelitoral al nord de la Mola, es troba a cavall entre els termes municipals de Sant Llorenç Savall (Vallès Occidental) i Mura (Bages) i les conques del Llobregat i el Besòs. A la cara sud hi ha l'inici de la riera de les Arenes.
És molt característic l'aspecte rocallós i monolític de la seva piràmide cimera vista des del sud, tot i que el cim és allargassat en sentit nord-sud. Des del Bages i el Moianès també és un punt de referència constant en el paisatge, tot i que pren una forma més arrodonida, molt característica.
De dalt estant hom pot gaudir d'àmplies panoràmiques sobre el Bages i els Pirineus; hi ha una taula d'orientació per tal de facilitar-ne el reconeixement. Als seus peus destaquen els perfils dels Cortins i la Falconera, les coves Simanya i Simanya Petita i la necròpolis que hi ha sobre el Coll d'Eres (930 m), vestigis d'una ocupació antiga del territori.
És un cim molt accessible i visitat; la carretera BV-1221 que va de Terrassa a Navarcles, passant prop de Mura i Talamanca passa als seus peus (menys de 15 km des de Terrassa), i arriba fins als 870,4 m d'altitud al coll d'Estenalles, on hi ha àmplies zones d'aparcament i un Centre d'Interpretació del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac.
Al cim podem trobar-hi un vèrtex geodèsic.
Aquest cim està inclòs al llistat dels 100 cims de la FEEC.

font

fletxa negra 6-11-19: Tractament de residus: A partir de la recollida de dades que l’alumnat de sisè ha portat a terme, hem fet una observació i anàlisi de les mateixes:

Exposicions orals dels treballs a 6è (25-10-19).

fletxa negra 5-11-19: ÉSSERS VIUS I MEDI AMBIENT: A les classes de sisè hem començat a treballar el tema dels éssers vius i la seva relació amb el medi ambient (27 al 30-9-19):

Ens hem dividit en grups i hem fet murals sobre diferents problemes climàtics.

-Emissions de CO2 a l’atmosfera.

-Tractament de residus.

-Ús massiu de pesticides.

-La desforestació.

-Consum excessiu de plàstics.

- Utilització d’energies no renovables.

Entre tots els grups hem trobat les conseqüències que aquesta problemàtica comporta i les accions necessàries per a poder salvar el nostre planeta.

En acabar cada grup va fer una exposició dels temes treballats.

Aitana, Carla sisè B.

 

fletxa negra 25-10-19: Els nens i nenes de primer ens hem trobat amb els nostres agermanats de 6è (21-10-19).

fletxa negra 11-10-19: Agermanament lector entre primer i cinquè (9-10-19).

Primera trobada (de C.I.) amb els nostres agermanats de cinquè per llegir (9-10-19).

fletxa negra 17-09-19: Som un grup unit, una teranyina! Dinàmiques de grup del primer dia:

dinamiques grup cs_cs

linia taronja

curs 17 18

fletxa negra 5-06-19: Cinquè fa educació vial amb uns karts (31-5-19): Divendres 31 de maig, els nois i noies de cinquè, vam anar a posar en pràctica el que havíem fet a les classes d’educació vial. Al mes de març va venir a l’escola un policia municipal, en Jorge i ens va fer la part teòrica. Aquest divendres vam anar al barri de Can Llobet i vam fer el circuit de karts. Aquí teniu una mostra.

Hem realitzat la "Gimcana dels Sentits" l'alumnat de 5è i 1r (4-6-19): Els nens/es de cinquè hem preparat per als nostres agermanats de primer, la gimcana dels sentits. Ha estat un matí en el que ens hem divertit i ens hem acomiadat dels nens i nenes que hem vist créixer des de P-3. Tot i que els continuarem veiem per l’escola, ara seran ells els que faran de grans i cuidaran dels més petits. Ha estat un plaer tenir-vos com agermanats. Fins aviat!!!

fletxa negra 30-04-19:

xerrada perfil

Xerrada a sisè: Qui veu el meu perfil?

fletxa negra 12-04-19: L'ALUMNAT DE 6È FA GARLANDES PEL PATI (2 al 9-4-19).

AMISTAT INVISIBLE... A SISÈ REUTILITZEM (20-12-18).

DIVERTIMATES II, 1r-6è (28-11-18).

fletxa negra 22-02-19: Juguem amb unitats i desenes !!! 1r+6è= Divermates (6-2-19).

fletxa negra 4-12-18: Excursió organitzada per Provital Group a 6è B (8-11-18): EXPOSICIÓ ART I DIVERSITAT FUNCIONAL AL TMC

El passat 8 de novembre 6è B va anar al TMC a veure una exposició d’art que va organitzar l’empresa Provital Group de Barberà del Vallès.
L’exposició es basa en diferents obres que van participar al concurs Art i diversitat funcional que va recollir obres de pintura, aquarel·la i fotografia d'artistes amb diversitat funcional. Vam fer 2 activitats, una era pintar una màscara amb un pinzell al cap i una altra era parlar amb el Benito, un noi amb paràlisi cerebral.

Òscar.

Xerrada sobre reproducció assistida a 6è (27-11-18): XERRADA SOBRE LA REPRODUCCIÓ ASSISTIDA

El passat dimarts 27 de novembre va venir a fer-nos una xerrada sobre la reproducció assistida una noia que es diu Erica, que és una tècnica de laboratori i que treballa en una clínica de reproducció.
Ens va estar explicant quin tipus de persones decicien anar a aquestes clíniques i el perquè. La gent que solia acudir allà són persones homosexuals( parelles de dones), parelles infèrtils i dones sense parella.
Ens va explicar les diferents tècniques per tenir fills i a més a més ens va informar sobre dues malalties de transmisió sexual i com prevenir-les.
Gràcies a l'Erica vam adquirir molts coneixements interessants i vam gaudir molt de les seves paraules.

fletxa negra 28-11-18: Després d'algunes sessions teòriques amb en Miquel, per fi hem pogut jugar a escacs. Els alumnes de sisè estem encantats amb aquesta activitat!

blanques

fletxa negra 21-11-18: Primers Auxilis a 6è (24-10-18).

Sortida al Museu de les Matemàtiques a C.S. (3-10-18): El dia 3 d'octubre, cicle superior va anar al museu de les matemàtiques. 5é va entrar dins del museu, mentre 6é feia l’activitat de les cúpules “Leonardo da Vinci” i després es van intercanviar.
L'activitat del museu tracta de construir dues cúpules amb pals de fusta que "Leonardo da Vinci”va inventar i després ficar-s’hi dins. Al museu hi havien 5 habitacions amb moltes activitats i jocs d'aprenentatge matemàtic.
A tot cicle superior li va semblar que l'excursió va ser entretinguda, didàctica i divertida.

David F. i Elizabeth 6è A

Primera trobada d'agermanats i agermanades 1r-6è (24-10-18): El passat dimecres vam conèixer els/les nostres agermanats/des. Sisè va preparar una activitat de coneixença per trencar el gel. Concretament, feien preguntes sobre la vida dels més menuts per fer un esquema resum del que més els agrada. Ha estat una activitat genial i estem encantats/des amb l'aparellament.

fletxa negra 23-10-18: Apadrinaments 5è - 1r d'ESO (Institut Bitàcola) (17-10-18): Aquest dimecres 17 d’octubre  hem començat a cinquè B els apadrinaments de matemàtiques amb els companys/es de  la classe de 1r C de l’ESO.  Ens hem conegut  i hem començat  a fer la primera activitat  sobre competències bàsiques.

linia taronja

curs 17 18

fletxa negra 26-6-18: Trobada final d'agermanats de 1r i 6è (31-5-18): Dijous 31 de maig vam fer l’última trobada amb els nostres agermanats de primer.Vam passar una tarda fantàstica!!!
Els infants i les seves famílies ens vam preparar uns pastissos boníssims!!!Estàvem tan bons que no en va quedar res.
Nosaltres els van regalar una manualitat per tal que tinguin un record nostre. Com que hem compartit una tarda al mes de jocs matemàtics al llarg del curs, els hi vam fer un tres en ratlla perquè puguin jugar amb els seus amics i familiars.
Ha estat un plaer estar aquest any amb vosaltres, sempre us recordarem.

Alumnat de sisè.

fletxa negra 19-6-18: 5è va als Karts (30-5-18).

Canal Olímpic (6è) (28-5-18): Dilluns 28 de maig l’alumnat de sisè vam fer la sortida final de curs . Aquest any vam anar al Canal olímpic de Castelldefels.
En arribar vam esmorzar i vam tenir temps de fer activitats lliures de futbol, ping pong i volei.
A continuació ens vam dividir en dos grups i mentre uns fèiem jocs a la piscina, els altres fèiem caiac pel canal.
Us deixem una mostra d’aquesta divertida jornada.

fletxa negra 4-6-18: No us perdeu els capítols inèdits del Petit Príncep que l'alumnat de 5è A ha escrit, il·lustrat i enregistrat. Cliqueu a la següent imatge i podreu gaudir del meravellós àudiollibre!!!

a

fletxa negra 3-4-18: Grup guanyador del concurs de fotografia "Cacem fraccions":

guanyador

5è gaudint de la neu (27 i 28-2-18): El passat dimarts i dimecres 27 i 28 de febrer, els alumnes de 5è van poder gaudir de la neu al pati i als voltants de l'escola. Aquí teniu una petita mostra del fantàstic moment que van viure.

PLA DE TREBALL A 5È (21-11-17 al 22-1-18).

fletxa negra 21-3-18: PLA DE TREBALL A 5È (21-11 al 22-1-18).

fletxa negra 20-3-18: Sortida museu de la ciència i la tècnica de Catalunya a C.S. (14-3-18): Dimecres 14 de març, els nois i noies de sisè vam anar al museu de la ciència i la tècnica de Catalunya.
Abans vam preparar la sortida. Per agafar el tren vam haver de saber els horaris de renfe-rodalies d’anada i tornada .Vam pensar quin tren hauríem d’agafar per arribar d’hora al museu i quin hauríem d’agafar per tornar a l’escola a l’hora de la sortida.
Vam buscar en google maps i vam localitzar en el plànol diferents itineraris per anar des de l’estació de Terrassa al museu.
En el museu un monitor ens va fer una visita guiada per l’exposició sobre l’energia i les màquines, que és un tema que treballarem el proper trimestre a la classe. Quan va acabar la visita guiada, vam fer una visita lliure pel museu, on vam descobrir d’altres exposicions com la de materials, història dels mitjans de transport, química…
A continuación us deixem una mostra.

fletxa negra 13-3-18: Museu de la Ciència amb 5èB (16-2-18).

fletxa negra 16-2-18: L'alumnat de cinquè va al Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya amb tren (13-2-18).

Al mal temps bona cara: Què fem els alumnes de cinquè quan plou i no podem sortir al pati (26-1-18).

Sortida de la pisicina de cinquè (2-2-18):

El passat divendres 2 de febrer vam anar a la piscina de Badia (Nova). Vam sortir de l’escola a les 10:00,i vam arribar caminant a les 10:15 aproximadament.
Dintre de la piscina vam fer varies activitats. Ens van dividir en 3 grups, en el meu grup anàvem: Roger, Denis, Marc, Oliver, Dante, Pol i la meitat de l’alumnat de la classe del B. La primera activitat que vam fer va ser colar la pilota fent tombarelles. La segona, vam jugar a waterpolo i jugàvem el grup A contra el B (del nostre grup). Vam guanyar 7 a 3. La següent activitat va ser a la piscina petita, vam fer activitat lliure i ens ho vam passar molt bé. Quan tornàvem a la escola tots anàvem amb la caputxa posada perquè teníem molt de fred amb el cap mullat .
El Pol i jo pensem que ha sigut una experiència genial perquè estàvem tots junts fent activitats molt diferents a les que normalment fem.

Victor. L i Pol . T
5éA

fletxa negra 31-1-18: Fem Sumes! (25-1-18). A primer ens hem tornat a trobar amb els nostres agermanats de 6è, per practicar la suma.

L’alumnat de primer compartim el nostre conte del concurs del Castell de Barberà (11-1-18) amb els nostres agermanats de 5è, que ens ajuden a llegir-lo i/o a escriure'l.

Amb els agermanats de 6è fem matemàtiques! (30-11-17) Els nostres agermanats de sisè ens han preparat un material per a fer sumes i restes, hem practicat amb ells i ens ho hem passat molt bé!

fletxa negra 12-12-17: Jocs matemàtics agermanats 1r-6è (28 al 30-11-17):

Els nens/ nenes  de 6è hem preparat un joc matemàtic per als nostres agermanats de 1r, per tal  que practiquin la suma i la resta.
Després ens hem trobat i els més grans  hem  ajudat als més petits. Hem passat molt bona estona  veient com feien càlculs.
Esperem que us hagi agradat i que us serveixi d’ajut el nostre regal.

Alumnes 6èA.

fletxa negra 22-11-17: Taller de primers auxilis.

fletxa negra 21-11-17: Escacs a sisè (17-11-17).

fletxa negra 10-11-17: Dominó triangular d'operacions combinades 5è-2nESO (6-11-17).

Esmorzar saludable, una activitat matemàtica 1r-5è (31-10-17)

L'alumnat de cinquè va preparar un esmorzar per als infants de primer com a agraïment pels panellets que els hi havien fet. Van aprendre moltes coses sobre les fruites de tardor, però sobretot van fer molts càlculs perquè havien de saber la quantitat de fruita a comprar, tenint en compte les porcions per a cada persona. També van treballar les fraccions i el pes de la fruita. Va ser una activitat molt divertida i deliciosa!!!

fletxa negra 7-11-17: Lectura amb els agermanats 1r-5è (2-11-17)

Els nens i nenes de Primer ens hem trobat amb els nostres agermanats / agermanades de 5è amb els que llegirem cada setmana!!!

Jocs matemàtics amb els agermanats de 1r-6è (17-10-17)

L’alumnat  de Primer també ens hem trobat amb els nostres agermanats /agermanades de 6è. Amb ells ens veurem un cop al mes per fer jocs matemàtics.

fletxa negra 20-10-17: Elecció dels representants (delegats) de 5è B (22-9-17):

delegats cinque

Elecció dels representants (delegats) de 5è B (22-9-17)

Elecció dels representants (delegats) de 5è A (22-9-17):

Diverses persones de 5è A es van oferir voluntàries per representar la classe a la junta de delegats/des. Després d'unes fantàstiques campanyes, es van portar a terme les eleccions oficials. Es va fer una primera ronda de votacions amb els/les candidats/des.
Finalment, es va fer una última ronda amb les dues persones més votades. Així doncs, en Pol serà el nostre delegat i l'Oliver el subdelegat.
Moltes felicitats a tots els/les participants per les seves magnífiques campanyes.

eleccions octubre

Elecció dels representants (delegats) de 5è A (22-9-17)

Agermanats matemàtiques 5è-2n ESO (9-10-17):

Per fi hem conegut els nostres agermanats i agermanades de segon d'ESO que ens acompanyaran durant tot aquest trimestre. Sabeu per què? Doncs perquè ens ajudaran a millorar les nostres habilitats en competència matemàtica.
Durant la primera sessió vam estar fent operacions de diversos tipus, a través d'un joc molt divertit que ens van preparar en els seus "chromebooks". També vam poder jugar a "La pilota i els daus". En aquesta activitat havíem d'aconseguir el resultat del nombre que escullíem, llençant els daus i pensant diferents operacions per aconseguir-ho.
Serà fantàstic! Fins el proper dilluns 30 d'octubre!

matematiques

Agermanats matemàtiques 5è-2n ESO (9-10-17)

fletxa negra 18-10-17: Més enllà de lectura:

Per tal de fomentar les ganes de llegir i de conèixer llibres molt interessants, hem començat un nou projecte que l’hem anomenat “més enllà de la lectura “.
En el passadís, entre les classe de 6è, hi haurà cada mes un fragment d’un llibre que porta algun missatge que l’autor ens vol transmetre.
Aquest mes hem treballat la lectura del petit príncep, ens ensenya que el valor dels objectes o éssers vius el donem nosaltres, no perquè sigui més car, més fort o més gran, sinó perquè li dones el teu temps i el cuides , per això per a tu es únic i no el canviaries per res al mon.
En aquest fragment ens diu que el petit príncep creia que la seva rosa era única, però es veu envoltat d’un jardí ple de roses. Ella era única per als seus ulls, perquè era ell qui l’havia regat i protegit durant tot aquell temps i per els ulls d’un altre només seria una rosa comú. 
En aquest fragment l’autor ens vol transmetre aquest missatge : “l’essencial és invisible pels ulls “.

JohanSené , Genís 6è

Tornem a l'escola:

Estimats companys i companyes de l’escola, som els nens i nenes de 6è. Aquest any us informarem a la web del que passa a l’escola(activitats, sortides, experiències)
Hem començat l’escola amb molta il·lusió sabent que era el nostre últim any i, ens ha agradat tornar a veure als companys/es, professor/es que feia temps que no vèiem.
Comencem el curs amb moltes ganes de treballar. Volem ser molt participatius perquè ens agrada molt formar part de l’organització de l’escola.
Hi ha novetats per nosaltres com aprendre a jugar a escacs , la lectura de diferents llibres, el taller de la revista, triar les músiques juntament amb els companys/es de l’ institut, ajudar a preparar les festes...Tot això ens ajudarà a créixer.
Al final de curs us explicarem com ens ha anat a nosaltres aquest any.
Què tingueu un bon curs!!!

Redactors: Mariona, Gala, Gerard.

linia taronja

curs 16 17

fletxa negra 2-6-17: Educació vial: karts (31-5-17):

Dimecres 25 de maig vam anar al barri de Can Llobet a fer l’activitat d’educació vial que consistia en conduir karts , per tal de posar en pràctica els coneixements teòrics que havíem adquirit al març.
Ho vam passar molt bé, l’activitat se’ns va fer molt curta i per acabar van prendre un aquarius que ens va venir molt bé perquè feia força calor.
Aquí us deixem una mostra de l’activitat.

fletxa negra 31-5-17: Agermanats pastissos 1r i 6è (29-05-17):

L'alumnat de primer ha fet uns deliciosos i originals pastissos per acomiadar-se dels alumnes de sisè. Volem donar les gràcies a les famílies per la seva col·laboració. Sense vosaltres, no seria possible.

Alumnat de primer i sisè.

galetes

Agermanats pastissos 1r i 6è (29-05-17)

fletxa negra 19-4-17: RECTA FINAL DE CURS

Com cada any estem en la recta final per acabar el curs. Ens emportem molts records, nous amics, les colònies, festes i sobretot bons moments. Però aquest no és com tots els anys, aquest curs l'escola ja s'acaba. Després de cada estiu tornàvem sabent que pujaríem un curs, però aquest juny és diferent, deixarem l'escola per passar a l'institut i estem molt tristos per deixar la nostra escola de sempre, però feliços de passar a l'institut.
Nosaltres no podrem gaudir més de l'Elisa Badia, de les mestres tan amables, del pati de l'escola però no oblidarem el que hem après durant aquests anys a les classes, als passadissos, fent projectes o jugant al pati.
Ja som grans, responsables de nosaltres i de les nostres coses i ens sentim preparats per tenir nous mestres i amics a l'institut.
Esperem que gaudiu dels anys que us queden a l'escola Elisa Badia com nosaltres ho hem fet.

fletxa negra 12-4-17: COMPETÈNCIES BÀSIQUES
La setmana passada vam fer els exàmens de competències. Quan vam separar les taules vam sentir nervis perquè no estàvem acostumades a treballar d'aquesta forma.
Quan ens van repartir el quadern, per fer l'examen estàvem nervioses perquè no sabíem que sortiria, però a la vegada emocionades. Personalment crec que ens ho sabíem tot, perquè ho havíem treballat a classe. La prova més fàcil per nosaltres va ser la de matemàtiques, perquè era l'assignatura que més treballàvem a la setmana. També teníem una mica de pressió perquè quan vam acabar una prova al cap de 5 minuts ens donaven l'altre.
Però al final quan les vam acabar totes ens vam sentir orgulloses de nosaltres mateixes per haver-hi arribat a acabar totes les proves.
Aquests nervis van tenir una cosa bona i és que podíem estar al pati 1 hora després d'acabar-les, va ser increïble!
Natàlia, Judit i Laila. 6è.

fletxa negra 12-4-17: EXPERIÈNCIA DEL LLIBRE PER COMPARTIR
Aquest any a sisè hem innovat amb la manera d’exposar el nostre llibre per compartir.
Els altres anys han estat molt avorrits, perquè només havíem de fer la fitxa del llibre i entregar-se-la a la professora: la fitxa tècnica, la descripció dels personatges, el resum i l’opinió personal. Es feia molt repetitiu. En canvi, ara ho fem d’una manera més variada;  fem exposicions de diferents tipus com ara: anuncis, presentacions amb “powerpoint” o cartolina, díptic o tríptic, presentant-ho davant de tothom i exposicions orals amb el suport d’un guió.
A l’hora de fer les exposicions sentíem una mica de nervis, uns més que d’altres, però després de fer-les ens sentíem satisfets i orgullosos de nosaltres mateixos.
Personalment creiem que ha sigut una bona manera d’animar-nos a llegir més!!­J
Redactors Irene i Adrian de 6è.

fletxa negra 12-4-17: WONDER, El MILLOR LLIBRE DE 6è
Al principi de curs vam començar a llegir el ''WONDER´´. És un llibre que tracta d'un nen que té una malformació a la cara i que per primera vegada va a l'escola.
Aquest llibre ens ha impactat molt perquè la història és bastant realista i sentimental. Hem fet moltes activitats amb el Wonder: debats, resums, opinions personals, etc. El Wonder ens ha fet reflexionar sobre el nostre comportament amb la gent i ens ha fet veure que tots tenim alguna diferència i que hem de respectar els altres tal i com són. Mai hem de parlar a l'esquena de ningú ni insultar-los.
El llibre té molts sentiments per expressar, a nosaltres ens ha agradat tant que estem intentant veure la seva pel·lícula. Personalment ens agradaria molt llegir-nos tota la col·lecció. Aquest llibre ens ha agradat molt, ho recomanem a tothom.

fletxa negra 4-4-17: L'alumnat de 6è ha dissenyat i fet un rellotge personalitzat pels agermanats de 1r (27-3-17)

L'alumnat de sisè ha dissenyat i fet un rellotge personalitzat pels agermanats de primer. A més a més, han preparat unes activitats per poder treballar les hores en punt i la mitja. Junts ho han passat molt bé i han après molt. Els petits/es estan encantats /des amb els seus rellotges plastificats. Per una altra banda les nenes i nens de sisè han practicat l'ús del compàs, recordat conceptes com ara diàmetre i radi, el càlcul de la longitud d'una circumferència o la partició del cercle en les porcions corresponents per escriure els números adequadament.

rellotge

L'alumnat de 6è ha dissenyat i fet un rellotge personalitzat pels agermanats de 1r (27-3-17)

fletxa negra 15-3-17: Jornada de Portes Obertes

Un any més hem fet la jornada de portes obertes a l'Elisa Badia. Es va demanar a quatre alumnes de cada classe de sisè, que volguessin fer les portes obertes, que consisteix a fer una visita guiada per l'escola, a les famílies que estan interessades a apuntar als seus fills i filles a la nostra escola el curs vinent.

Al principi, la Maria i l'Anna, la directora i la cap d'estudis, van fer una reunió amb les famílies, explicant en què consisteix el sistema escolar de l'Elisa Badia.
Després vam fer grups i vam començar la visita guiada, on vam explicar les nostres millors experiències al llarg del nostre pas per l'escola. Vam explicar les descobertes d'infantil, que consisteix que els alumnes han de descobrir diferents coses per al seu conte amb una mica d'ajuda dels professors. Tot seguit, vam explicar cicle inicial i cicle mitjà, més tard el pavelló i el pati. Vam fer diferents recorreguts, per no creuar-nos amb altres grups, ja que va venir molta gent a veure l'escola.

Va ser una experiència molt divertida i enriquidora i ens va agradar molt ser els guies per ensenyar l'escola.

Redactors: Adrián Maestre, Sandra Puiggalí, Carla Rivas i Pau Nicolas.

fletxa negra 24-2-17: Sisè informa. Noticies de l'escola (en format "Word"):

Agermanats de 1r i 6è (6-2-17).

fletxa negra 27-1-17: Caçadors de fraccions a 6è (12-1-17)

Els alumnes de 6è de l'Elisa Badia hem començat el curs buscant fraccions per la nostra escola.
Hem aprofitat les tablets noves per fer fotos i capturar exemples de fraccions que tenim al nostre voltant. Desprès de capturar les imatges, vàrem fer una presentació en Powerpoint en grup i vam explica als nostres companys cadascuna de les fraccions que havíem capturat.
Ha sigut una activitat molt divertida i hem après a veure que hi ha fraccions per tot arreu.

fletxa negra 13-12-16: AGERMANATS

El passatdillunsdia 24 d'octubre del 2016 elsnens i nenes de sisèvamanar a conèixeralsnostresagermanats.
Aquestcurs que estaremambellselsajudarem a fermatemàtiques a través de jocs. Elsajudarem a aprendre a sumar i a restar ambdiferentsactivitats.
L'activitat que vamferambells a la primera sessiód'agermanats, va ser una en la que elsnens de primer avien de resseguir les nostresmans a un full de paper de color, després les havíem de retallar i enganxar-les a un altre full blanc. Aixòservia per ajudar-los a sumar mésfàcilmentrestant i sumant-li dits. Després li van posar algunes sumes perquè les resolguinambelsdits de paper.
Totshovampassarmoltbé!!!

Redactors 6èA: Esther Sánchez, Laura Mateo, Pau Nicolas i Erick Perugachi.

fletxa negra 13-12-16: ESCACS

Fa setmanes que un professional en escacsensensenya a jugar, aquestnoi es diu Miquel.
Encara que hi haviagent que ja sabia jugar va ensenyarals que no sabien jugar a escacs. Al principi va ser una mica difícil, peròdesprésvam jugar millor i enshopassàvem súper bé. Aquestnoinomés ve un cop a la setmana, encara que 6è siguil'úniccurs que tinguiescacscom una assignatura. L'altrediavam jugar a escacs entre nosaltres, i cada cop que teníemalgundubte li preguntàvem a en Miquel, va ser la primera vegada que jugàvemalsescacsambnens/es de la nostraclasse. També sempre porta com una mena de taulelld'escacsambpetitesbutxaquesoncol•loca les peces segons les coordenades que dicta perquèsapiguem les coordenades que es numera amb les vuitprimereslletres, i elsvuitprimers números. De momentensestàagradanttot i les primerespartides entre nosaltres va ser genial.

Tot està anant com la seda. Fantàstic!!!

Redactors: Noa, Natalia, Joel i Marta, 6è A

fletxa negra 13-12-16: SORTIDA AL LICEU

El dia 13 d'octubre cinquè i sisè vam anar al Liceu per veure una audició titulada Aria Kadabra.
Aquesta obra tractava del personatge anomenat Figaro, al que havien fet un encanteri, tancant-lo a dins l'escenari del Liceu i fins que no endevines les 10 òperes que s'anaven escenificant no podria marxar. Una de les òperes més divertides va ser l'Holandès Herrant, però hi havien moltes més òperes com: Elektra, Les bodes de Figaro...
Al final en Figaro, endevina totes les òperes i se'n va anar del Liceu. També hi havia màgia com per exemple; fer volar mocadors i donar una volta sencera a un piano en l'aire (tota la classe es va quedar bocabadada).
Va estar genial i molt divertida.

Ian, Mario i Irene

liceu lice

fletxa negra 30-11-16: Ens movem amb la música

Aquest és el segon curs que portem escoltant la música en comptes de la sirena, la música l'escoltem a les entrades i a les pujades.
Durant el mes d'octubre vam escoltar Jazz, i novembre és el mes del Rock Català.
Aquest curs aprendreu nous estils musicals, perquè la música que sonarà serà tot molt variat.
A nosaltres personalment, ens ha agradat molt aquest canvi de sirena a música perquè abans quan fèiem classe ens molestava molt aquell soroll. A vosaltres que ús ha semblat aquest canvi? Ús ha agradat?
Esperem que us agradin molt aquestes noves cançons que escoltareu durant aquest curs.

Judit. C, Laila. B i Huang. 6è A

fletxa negra 29-11-16: RADIO – Rock català
Aquest any com ja estem a 6è, i som els més grans de l'escola, ens toca escollir la música que escoltarem a l'hora de sortir i entrar a classe.
Aquest mes hem escollit cançons que estiguin relacionades amb el Rock català. A nosaltres ens agrada molt aquesta temàtica perquè és una música moguda i divertida. Estem segurs que aquest estil musical els agradarà a tothom de l'escola.
Les cançons que escoltem són:
- Camins - Sopa de cabra https://www.youtube.com/watch?v=79foFSDoOxY
- Bon dia - Els Pets https://www.youtube.com/watch?v=jF5BkWZkbxA
- Llençat - Lax'n´ bustó https://www.youtube.com/watch?v=g7z_vFfaSaY
- Alegria - Anonía Font https://www.youtube.com/watch?v=lzc9jg0ZrZU
- El tren de mitjanit - Sau https://www.youtube.com/watch?v=RhJZ_zktc2c
- Sense Tu - Teràpia de Shock https://www.youtube.com/watch?v=x_Zd3KoEtRk
- Som - Obrint Pas https://www.youtube.com/watch?v=kN3UJRO5B48

Iker M., Sandra V., Judith Z. i Sandra P. 6èA.

fletxa negra 4-11-16: Treballem plegats a 5è. Les comarques de Catalunya (4-11-16)

A cinquè, l’estona de treballem plegats, estem treballant les comarques de Catalunya des de diferents àrees.
Hem fet tres grups  on ens hem barrejant les dues classes.
Un dels grups treballa les matemàtiques: la numeració, l’elaboració de taules de població i de gràfiques .
Un altre grup treballa l’expressió escrita, fent textos descriptius a partir de fotografies de diferents comarques de Catalunya (de muntanya, de plana, de costa, més o menys poblades, ...)
I el tercer grup fa recerca d’informació a l’aula d’informàtica i elabora un powerpoint amb aquesta informació per fer després una exposició oral.
Aquests grups seran rotatius al llarg d’aquest trimestre, de manera que tots els alumnes passaran al llarg de tres sessions.
De moment estem treballant molt bé en grup i estem fent molta feina!!!

treballem plegats elisa badia

Treballem plegats a 5è. Les comarques de Catalunya (4-11-16)

fletxa negra 4-11-16: Hem fet un treball de decoració del carpesà de cadascú a Plàstica a 5è (28-9-16)

A les classes de cinquè hem fet un treball de decoració del nostre carpesà. Hem dibuixat un arbre que representa la nostra vida escolar. Hem imaginat com seria el nostre arbre i aquí us deixem els resultats de la nostra obra.

fletxa negra 25-10-16: Les primeres sensacions

A l’arribar a l’escola, vam entrar tots amb emoció al cos per començar un nou curs. A l’arribar a classe, vam parlar sobre les vacances amb una mica de vergonya. Passats deu minuts, tot va tornar a ser com abans. Ens vam trobar amb els amics de sempre. Les nostres primeres sensacions van ser: Nervis per ser els més grans de l’escola. Intriga per veure com serà el nou curs. Alegria perquè veuríem als amics amb els que hem crescut. Tristosper deixar enrere les vacances i l’estiu. Malenconia perquè deixem una etapa enrere: ja no som petits. Impacients per aprendre coses noves. Por per les vacunes que ens posaran aquest curs.(Ara ja no ho estem tant....).    

Núria, Joan, Claudia i Ismael. 6èB

fletxa negra 25-10-16: Elecció delegats a 6èA (20-9-16)

El dia 13 de Setembre la Marina ens va dir que tots els que volguessin ser de delgats podrien  començar a fer i preparar la seva campanya.
Després d’una setmana, el passat dia 20, dos dels nostres companys que volien ser delegats ens van explicar la seva oferta i perquè els havíem de triar. Tots dos ens van explicar les seves propostes per la nostra escola, ens vam argumentar perquè volien ser delegats i que ens aportarien si ells fossin delegats.
Els nostres companys ho van fer molt bé, i per això era molt difícil decidir a qui volíem dels dos. Després d’escoltar-los, la Marina ens va donar uns paperets petits per escriure en privat qui t’agradaria que fos el representant de classe.
Finalment, després  de fer el reconta, només per 4 vots de diferència, va sortir guanyador i delegat de 6èA el Mario Cano i com a subdelegada la Noa Guirado.
ENHORABONA MARIO!!!

REDACTORS: Erick,Carla V. i Judith Z.

ee1e1

fletxa negra 25-10-16: Tornada a l'escola

Hem estat tres mesos sense trepitjar l'escola i ara tornem amb moltes emocions i forces per començar sisè.
Durant l'estiu hem vist a alguns companys, però hem estat molt contents de tornar-los a veure a l'escola. En tornar hem descobert que alguns companys han marxat, però sempre seran part del nostre grup. Tots teníem ganes de tornar per veure els amics i seguir aprenent però per una altra part volíem més vacances.
El primer dia, estàvem molt nerviosos perquè volíem saber si hi hauria alumnes nous, i efectivament, ha vingut una noia del Marroc, la cosina d'una de les nostres companyes de classe.
Com tots els anys també tindrem nous agermanats juntament amb els de cinquè i gràcies a això, coneixerem més als de cinquè i als nens i nenes de 1r A
I ara, només queda continuar el curs aprenent i ajudant-nos tots plegats.

Redactors: Judit, Irene i Mario. 6è A.

fletxa negra 25-10-16: 6èA l'últim curs

Aquest any hem començat sisè i serem els més grans de l'escola Elisa Badia. Vam començar l'escola el 12 de setembre, una mica tristos perquè no tornaríem a veure a 2 companys, però també estàvem contents per tornar a veure als amics de classe. Aquest curs com som els més grans som els encarregats de la revista i a més a més també decidirem la música que s'escolta en sortir i en entrar a l'escola. A sisè tenim novetats, com ara club de lectura i els jocs matemàtics (escacs), al club de lectura estem llegint un llibre que es diu "Wonder" i ens està agradant molt.
Aquest últim curs farem les competències bàsiques, que són com una mena d'exàmens on ens posen a prova per veure tot el procés que hem fet al llarg de la nostra estança a l'escola.
Serà un curs molt intens i emocionant i volem gaudir molt per marxar amb un bon record.

fletxa negra 25-10-16: La tornada a l'escola (6èA)

El dia 12 de setembre de 2016 vam tornar a l'escola, vam anar a 6è. Nosaltres vam sentir molts nervis, la nit anterior no pudíem dormir. La majoria teníem moltes ganes de tornar i veure als nostres amics i professors.
El primer dia d'escola, la Marina ens va dir com funcionaria el curs de sisè. La Mònica ens va dir que faria Castellà i medi amb nosaltres.
Aquell dia ens van donar tot el material, els llibres nous i un regal molt xulo: un triangle amb un subratllador a cada punta de color; rosa, blau i groc. Vam trobar a faltar el nostre amic Alejandro i també al Sergio, que ha marxat fora de Barcelona. A la tarda vam fer una estrella, que a cada punta havíem de posar sis paraules que ens descrivissin i també vam fer l'horari.
Va ser un dia fantàstic. Ens ho vam passar súper bé a classe.

fletxa negra 30-9-16: Ja tenim delegada!

El passat 18 de setembre vam celebrar les eleccions del o la representant de la nostra classe. Es van presentar diferents candidats: Núria , Paula ,Carla Rubio, Luis, Eros i David.
Aquest any les eleccions van ser una mica diferents perquè vam fer les votacions com als Estats Units. Vam fer una primera votació i al dia següent una altra amb les dues finalistes. Concretament les guanyadores van ser la Núria i la Paula, però no va ser fins el dia següent que vam votar entre aquestes dues finalistes.
Aquí us deixarem les votacions del primera i segona votació:

votacio delegades

Pablo Romero, Adrián Martínez, Mossab Chantoufy i Alejandra Motos.

linia taronja

curs 15 16

fletxa negra 29-6-16: Recull d'eines TAC: Symbaloo Cicle Superior: https://www.symbaloo.com/mix/elisabadia-cs

fletxa negra 27-5-16: Us adjutem dues adreces per treballar els operacions amb decimals: 1) "El Tanque Matemático" i 2) "División de decimales entre un entero".

deci

"División de decimales entre un entero"

fletxa negra 24-5-16: Ahir vam fer el comiat dels agermats de 1r i 6è d'aquest curs: Comiat Agermanats 1r-6è (16).

fletxa negra 4-5-16: No us perdeu els següents Power Point que han preparat els alumnes de 6è: (1) Una mesura plena d'or*, (2) La vella de Sant Hilari, (3) La pubilla de Can Prat* i (4) El dit de Serrallonga.

*: Per falta d'espai web que ens ofereix el Departament d'Ensenyament, un cop començat el curs 16-17, hem eliminat aquesta informació.

fletxa negra 1-4-16: Els alumnes de 5è fan la compra

Els alumnes de 5è hem fet una activitat, per parelles, posant en pràctica l’ús dels diners.
Amb un pressupost de 300€, hem fet una compra virtual a una botiga on-line. Un cop finalitzada la nostra compra, havíem d’aplicar el -30% de descompte en el preu total. Saber quants €uros ens estalviàvem i el preu definitiu a pagar. Finalment hem fet de compradors i caixers calculant quant havíem de cobrar i el canvi corresponent a cada compra.
Ens ha encantat poder comprar a través de l’ordinador i també utilitzar els diners encara que no fossin reals!!

fletxa negra 11-3-16: Els nens de Primer, classe de les Guineus i els Eriçons, llegeixen i treballen amb els seus agermanats de C. Superior (1) Agermanats. 1r i C.S. (18-01-16), (2) Agermanats. 1r i C.S. (21-10-15) i (3) Agermanats. 1r i C.S. (26-10-15).

fletxa negra 22-1-16: Recursos TAC matemàtiques 6è . Geometria

Us deixem uns quants programes per practicar les àrees:
http://www.genmagic.org/mates1/ap1c.swf
http://www.genmagic.org/repositorio/albums/userpics/arperc.swf
http://www.edu365.cat/primaria/muds/matematiques/poligons/

fletxa negra 12-1-16: Llibres per compartir,vista de l´expocisió de llibres al teatre

A principis de desembre vam baixar al teatre de l´escola, a veure l’exposició dels llibres per compartir.
Cada any el gener els alumnes porten un llibre de lectura a classe intercanvien temporalment amb els companys. Així entre tots fem una bossa amb molts llibres diferents que anem llegint durant el curs

fletxa negra 12-1-16: TALLER D'HÀBITS SALUDABLES

Al desembre va venir un monitor esportiu a parlar-nos dels hàbits saludables.
Ens va explicar quins aliments calia menjar setmanalment, diàriament o mensualment. Va portar una cartolina on hi havia dibuixada la piràmide dels aliments però sense omplir i la vàrem construir entre tots nosaltres. També ens va ensenyar un PowerPoint on explicava malalties relacionades amb menjar malament, i portar hàbits dolents, i com tenir una bona salut fent esport i amb una dieta saludable.

Alumnes de 5è

fletxa negra 12-1-16: INTERCANVI DE POSTALS AMB ELS AGERMANATS

A finals de desembre, vam fer una trobada amb els nostres agermanats de 1r. Ells ens van donar la seva postal i nosaltres els hi vam entregar la nostre. La seva postal ens va agradar molt! Es notava que s’havien esforçat molt en fer-la  per escriure el poema.
A continuació vam cantar la cançó de “Jingle Bells“ tots junts.

Alumnes de 5è

fletxa negra 1-12-15: Aquí teniu una adreça de mapes interactius per tal de poder preparar els temes de Coneixement del Medi --> http://serbal.pntic.mec.es/ealg0027/mapasflash.htm

fletxa negra 20-11-15: Racó TAC (Tecnologia Aprenentatge i Coneixement)

En aquest apartat volem facilitar algunes adreces que poden ser útils a l’alumnat.

Tercer/quart
Taules de multiplicar: http://www.arcademics.com/games/grand-prix/grand-prix.html
Dictats en línia: http://www.genmagic.net/dictados/

Cinquè
Projecte: https://sites.google.com/a/xtec.cat/webquest-muntanyes-i-rius-de-catalunya/home

SEP sisè
Expressió/comprensió escrita:

Unitats de mesura:

Taller informàtica tercer:

Dibuix creatiu:

fletxa negra 23-10-15: Agermanats. 5è A. 1a trobada

El dilluns 5 d’ octubre va ser la primera vegada que ens vam trobar amb els nostres agermanats de 1r. Cada dilluns per la tarda, anirem a ajudar als nostres agermanats a aprendre a llegir i passarem una bona estona junts.
En arribar ens vam posar molt nerviosos perquè feia temps que no ens veiem i teníem ganes de retrobar-nos. Uns vam anar a la biblioteca i els altres a la classe i plegats vàrem començar a llegir un quadernet de lletra lligada i lletra majúscula.
Ens va agradar molt i va ser molt divertit!

fletxa negra 23-10-15: Consell d'infants de Barberà del Vallès. 5è A

El passat dia 30 de setembre, va venir a l’escola la Mercè que treballa a l´ajuntament de Barberà del Vallès. També van venir l’Ania i en Pol de sisè perquè ells són els representants de la nostra escola al Consell Municipal d’Infants. Ens van fer una xerrada per animar-nos a que ens presentéssim al consell d´infants, ja que s’han de renovar alguns representants que han passat a 1r d’ESO. Ens explicaven que feien al consell i que hi havien nens i nenes de 5è i 6è de totes les escoles de Barberà. Tots els que han volgut s’han presentant omplint una butlleta que han ficat dins la bústia que l’ajuntament ha deixat a l’escola.

Alumnes 5è A

fletxa negra 23-10-15: 5è A tria els seus delegats.

El dia 21 de setembre vam fer la campanya per triar delegat/da. Al principi es van apuntar un quants nens i nenes però després ho van deixar perquè no van voler preparar la campanya informant de com realitzarien el seu càrrec. Finalment, només es van voler presentar: la Noa, l’ Esther i la Irene. La Noa i la Irene van prepara un escrit explicant perquè volien ser delegades i ens ho van repartir. També ens van explicar com ens representarien. La Marina ens va donar una papereta per votar a les dues que més ens agradessin. Els vots van ser; Esther:8, Noa:20, Irene:20. La Noa i la Irene van empatar a punts, llavors van fer el desempat però van tornar a empatar. Al dia vam fer el desempat i el resultat va ser el següent Noa 11, Irene12. Així que la delegada aquest curs serà la Irene i la Noa la subdelegada.

delegat 5a

Alumnes 5è A

fletxa negra 16-10-15: 5è B tria els seus delegats. Podeu consultar l'escrit aquí.

linia taronja

curs 14 15

Acomiadament dels agermanats de 1r i 6è

El passat dijous dia 4 de juny es va fer un berenar al pati de l’escola com a acomiadament de tot un curs d’agermanament entre els alumnes de Primer i els de Sisè .
Volem agrair des d’aquí la col•laboració de les famílies de les nenes i nens de Primer que es van posar d’acord per elaborar uns pastissos boníssims!
Els nens de Sisè també van col•laborar portant begudes de casa per completar el berenar.
La festa va ser tot un èxit i els alumnes van gaudir d’una tarda molt dolça i entranyable.

 

Gimcana dels sentits

El passat 27 de maig els nens/nenes de 5è vam preparar una gimcana pels nostres agermanats de 1r. Era sobre els sentits .
Per preparar les proves ens vam dividir en cinc grups . Cadascú treballava un sentit i havíem de preparar una prova divertida per als nostres agermanats. Després de pensar-la, ens havíem d’encarregar de portar el material .
Esperem que us hagi servit per aprendre, a nosaltres ens va agradar molt fer aquesta activitat.

 

Els alumnes de 5è B hem anat a fer una exposició del que hem aprés del nostre projecte.

7-5-15:

 

22-5-15:

 

Cantània 2015

Com cada any l’alumnat de cinquè de la nostra escola ha participat en la cantània.
Cantània és un projecte musical que organtizen l’Auditori de Barcelona i el Departament d’Educació de la Generalitat. Aquest projecte és una cantata en que, al llarg del curs, aprenem unes cançons amb moviments a l’uníson, cànon i a veus. Hem treballat durant tot el curs i finalment hem anat a l’Auditori de Sant Cugat,ens hem trobat amb d’altres escoles i hem fet un espectacle amb músics en directe.
Es tracta d’ una activitat molt inclusiva i ens ha agradat molt poder tenir l’oportunitat de fer-la. També ens ha agradat poder mostrar el nostre treball a les famílies. Abans que pugés el teló estàvem nerviosos i emocionats, però tot va sortir molt bé.
Aquest any, el títol era AL BELL MIG DE LA TERRA. La cantata explica la històriad’un noi d’origen africà que fa poc temps que viu en una ciutat del sud d’Europa, està fascinat per una cosa que ha vist per primera vegada a la vida.És una bèstia gegant, un paisatge de llum i de colors. És la mar Mediterrània, que ha estat durant milers d’anys lloc de trobada per a viatgers, comerciants, músics, poetes, emigrants… Un mar situat “entremig de les terres”, al bell mig de la terra, que conté simbòlicament molts valors essencials de la cultura, de la natura, de la història i del nostre present més immediat… Al mar, tot s’hi escriu i tot s’hi esborra. El mar és la memòria del món…
Aquí us deixem unes quantes fotografies dels moments en el backstage i de l’assaig general.

 

Llegiu l'escrit que ens van preparar l'Hugo i l'Arnau sobre les colònies aquí.

Educació vial

Des de 1r fins ara ha vingut un policia local a la nostra classe per ensenyar-nos educació vial es a dir: aprendre el significat dels senyals de tràfic, com anar en bici, com anar bé pel carrer...
Quan vam arribar a 5è com tots els anys venia una setmana a fer classe. L’últim dia vam fer el control i el premi per aprovar era anar a un circuit de karts. Tots vam aprovar.
El dia 20 de maig el control ens va recompensar vam anar als karts !!I ens ho vam passar molt bé!!!!!!

 

Descobrim la BWR

Tot va començar una tarda quan la nostra mestra va projectar una imatge a la pissarra digital de la nostra classe. Aquesta imatge era desconeguda per nosaltres, encara que hi havia gent que recordava haver-la vist en alguna lloc però no sabia que era.

La Marina , la nostra mestra, ens va fer escriure el que imaginàvem i el que ens recordava la imatge. Desprès ens va dir que féssim un dibuix plàstic utilitzant la imatge com a part del nostre dibuix. Van haver molts dibuixos divertits i abstractes , però només una persona va dibuixar i explicar el que era veritablement. Va dibuixar un vaixell de vela que era el que representava la imatge.

Desprès de mostrar tots els treballs la nostra mestra va explicar que la imatge era el logo de la BWR. Una regata que dona la volta al món en vaixell de vela.

Així vam descobrir la BWR , i va començar el nostre projecte anual pel curs 2014-2015.

Aquesta activitat ens va fer saber el que era la BWR.

 Escola Elisa Badia, 6è A. Lucía, Mónica, Alba, Alex.R i Judit.S

Tallers de la BWR

Aquest curs estem estudiant la Barcelona World Race (BWR) que tracta sobre una regata en vaixell de vela per tot el món.
Les nostres professores ens van comunicar que cada divendres al mati faríem un taller diferent que tractaria de la BWR.Les professores que ens donaven les classes eren la Gema, la Marta. F, la Marta i per últim la Marina.

Ha sigut una meravella fer aquets tallers, espero continuar fent-los tot el curs.
Xavi i Yolanda. 6è A

 

Sortida al Palau de la Música

El passat divendres 6 de febrer de 2015, cinquè i sisè, vam marxar  al Palau de la Música. Vam anar en autocar a veure LES MÚSIQUES DEL MÓN. Aquesta audició la feien cinc nois que produïen música sense instruments, només amb la boca i les mans.Abans d’anar-hi, vam estar treballant una miqueta l’excursió, veient els instruments que podien fer, com seria més o menys, la música que aniríem a escoltar... etc.
També vam estudiar com era el Palau de la Música, veure vídeos... L’actuació va començar sobre les 11:30 i va acabar sobre les 12:45 aproximadament. L’actuació ens va agradar molt, vàrem poder participar cantant i tots vam sortir encantats!
Després de veure l’actuació, vam anar caminat fins alParc de la Ciutadella on vam menjar i  jugar.Ens ho vam passar molt bé.
Després de jugar, ens vam desplaçar fins al costat del Zoo per agafar l’autocar. Quan vam arribar a l’escola, vam anar directament cap al pati de  a jugar fins que va arribar l’hora de marxar ja que només quedaven 10 minuts.
Va ser un dia espectacular!!
Alex Jacobo, Judith E., Héctor. - 6è A

 

Sortida a la Fundació El Far

El dia 24 de novembre els nens/es de 6é de l’escola Elisa Badia vam anar d’excursió al Consorci el Far. Vam marxar molt d’hora i vam agafar el tren. En poca estona, ja hi érem a Barcelona.
Com que el tren ens va deixar a Plaça Catalunya, vam anar caminant fins a la Fundació Consorci el Far. Vam passar per llocs importants fins que hi vam arribar.
Vam anar a navegar i a fer uns tallers. Els tallers consistien en aprendre les parts del vaixell, a fer nusos simples i eficients i com plegar i desplegar la vela del vaixell. Després havíem d’anar a navegar, però no vam poder, perquè estava plovent.
Quan vam acabar els tallers vam baixar a una sala, en la qual, vam fer grups i cada grup va estudiar un tipus de vaixell. Vam preparar unes exposicions del vaixell que havia tocat a cada grup. 
Una vegada fet això, ens vam anar a dinar i vam anar caminant per Barcelona fins arribar a Plaça Catalunya. Allà vam agafar el tren i vam tornar cap a l’escola.
Va ser una excursió molt interessant i al febrer tornarem per navegar.
Escola Elisa Badia, 6è A. Judith E., Francesc, Gaela i Héctor.

 

Exposició dels sentits

Uns dels temes de medi d’aquest curs era: Els òrgans dels sentits. Arrel d’això ens va proposar la Marina que perquè ens quedés més clar aquest tema, podríem fer exposicions tractant cada un dels sentits. Aquests eren:

Vam fer els grups escollint els membres que el formarien i el sentit que volíem desenvolupar i cada grup va començar a treballar.                               
Primer vam organitzar el grup; es van repartir les tasques, després vam començar amb la recerca d’informació, tant en llibres com en internet, seguidament vam posar en comú la informació i una vegada vam fer això vam posar tota la informació en una cartolina o en un PowerPoint per preparar l’exposició.
Després de passar la informació al la cartolina o PowerPoint, la nostre professora ens va gravar fent les exposicions als nostres companys. Tots estàvem una mica nerviosos però al final va sortir prou bé.
I gràcies a això ens va quedar tot molt més clar i així vam aprendre moltes coses!!!!   
Idoia i Gerson – 6è A.

 

Trobada d'agermanats

A principi de curs, a tots els nens i nenes de sisè, ens van assignar un agermanat o agermanada de primer amb el que ens aniríem trobant al llarg de tot el curs.
El primer dia vam baixar al pati, a jugar a un joc per coneixents i establir confiança amb els nostres nous agermanats.
A partir d’aquell dia tots el dimecres, menys l’últim dimecres del mes, fem una trobada i els ajudem amb la lecto-escriptura, amb quadernets de vocabulari i contes. També ens hem intercanviat regals fets per nosaltres mateixos i hem ballat junts celebrant les festes de l’escola.
A part d’això en dies especials, els vam ajudar a aprendre de memòria un poema de la tardor i els hem ajudat escrivint el castell de Barberà.
Els nois i les noies de sisè estem molt contents dels agermanats que tenim i cada dimecres que els veiem gaudim molt amb ells:

Gaela i Francesc. Curs: 6éA 2014/15

 

Pasapalabra de la Barcelona World Race -->

El contenido de esta página requiere una versión más reciente de Adobe Flash Player.

Obtener Adobe Flash Player

Excursió de la BWR

El dimarts dia 17 de febrer els alumnes de 6è vam anar al centre de interpretació de la BWR.
Vam arribar a l’escola i estava plovent, no es ho podíem creure, si al final no hi anàvem seria el 3r aplaçament. Van tocar les 9 i ja no plovia, havia parat ,no ens ho podíem creure!!!! Quina sort que vam tenir.
Vam anar amb autocar i un cop a dins vam entrar tots junts a dins i ens vam dividir en els dos grups 6éA i 6éB.
6éA va pujar a dalt a una sala i 6éB es va quedar a baix fent una gimcana. En Gerard que estava a dalt va explicar a els nens de 6éA coses sobre el menjar liofilitzat i ens vam deixar provar espaguetis a la carbonada, no sabem com poden viure tres mesos així!!! També ens van ensenyar la roba que porten els navegants i al Gerson i a la Laia els hi van deixar provar-se-les. Després ens van ensenyar un Imoca 60 i ens van deixar veure el vaixell per dintre.
A la sala d’a baix vam fer una gimcana sobre la BWR i cada grup tenia preguntes diferents referents a: Els regatistes, equip de terra, periodistes i meteoròlegs, tots els temes anaven relacionats amb un sol vaixell que era el de Neutrogena.
Per finalitzat l´activitat al centre d´interpretació de la BWR vam pujar a un vaixell de vela per on vam aprendre a portar la canya de timó del vaixell, a izar la vela i a arribar-la i plegar-la.
Per finalitzar la sortida de la BWR vam anar al plató on es gravava el programa en directe de la BWR.
Elsa, Jaume, Vania, Pol i Alba. 6è A

 

Agermanats 6èB:

Els i les alumnes de 5è A hem començat el nostre projecte PLANETA TERRA.

Estem molt engrescats amb el tema i hem començat a investigar; ens estant sorgint moltes preguntes i volem anar descobrint les respostes a les mateixes.

Estem fent diferents activitats tant a l’estona de projecte d’inclusió com a d’altres estones. Algunes de les activitats les fem en parelles, d’altres en petit grup.

Al Cicle Superior hem començat els tallers d’expressió. Són els següents: ICT (English), ceràmica, revista, pintura, punt i dibuix lineal.

Els alumnes de 1r i 6è hem fet la primera trobada d'agermanats. La trobada va ser tot un èxit i tant grans com petits van gaudir de diversos jocs.

Aquests curs ens veurem un cop a la setmana i així a més de reforçar els vincles d'amistat que ens uneixen des de fa uns anys, també realitzarem activitats relacionades amb la lecto-escriptura.

inici

linia negra iac

qui som

  1. Espais
  2. Equip directiu
  3. Trets d'identitat de l'escola
  4. Equip pedagògic

linia negra iac

informacions

linia negra iac

cicles

  1. Educació Infantil (P3, P4 i P5)
  2. Cicle Inicial (1er i 2n)
  3. Cicle Mitjà (3r i 4t)
  4. Cicle Superior (5è i 6è)
  5. Sortides

linia negra iac

arees i projectes

  1. Educació Física i Psicomotricitat
  2. Anglès
  3. Racons
  4. Pla de Treball
  5. Tallers de Plàstica
  6. Tallers de Ciència
  7. Treball per Projectes
  8. Teatre
  9. Música i Expressió

linia negra iac

festes

  1. Castanyada
  2. Nadal
  3. Carnestoltes
  4. Sant Jordi
  5. Setmana Cultural
  6. Fi de Curs

linia negra iac

ampa

  1. Qui som  a l'AMPA?
  2. Què fem a l'AMPA?
  3. Notícies de l'AMPA
  4. Quota de l'AMPA
  5. Activitats de l'AMPA
  6. Menjador

linia negra iac

enllacos

linia negra iac

altres cursos

linia vermella

generalitat

Escola Elisa Badia. Ronda de l'Est s/n. Barberà del Vallès. C.P.: 08210.

Telèfon:. 93 718 06 58 / 682 589 517
escolaelisabadia@xtec.cat