.-curs 2010-11

FAVES I PÈSOLS

Tot i que ja fa uns dies podeu veure les faveres i els pèsols que tenim a l’hort els de Segon. Ens han donat força fruits.

SEMBREM ESPÀRRECS

Els de segon hem sembrat espàrrecs a l’hort. Si surt bé ens duraran uns anys.

ELS DE SEGON ANEM A LLEIDA

Els de Segon van anar a Lleida a visitar la impremta. En el complex de la Caparrella en un edifici de la Diputació vam anar a visitar i després vam anar a dinar a la Mitjana tots junts amb els de Primer i després vam fer un taller.

TEATRE A LA LLAR D’INFANTS

Els de Segon van representar una obra de teatre:LES NOIES NO SÓN BLEDES a la Llar d’Infants per als més menuts.

ARBRES FRUITERS

Us ensenyem unes quantes fotos dels arbres fruiters alguns amb el fruit ben gran com l’albercoquer ( el primer a florir) i d’altres que ara están en plena floració.

OBSERVACIÓ ASTRONÒMICA DES DEL TOSSAL

El mestre del centre, César Celma, coordinador de coneixement d’entorn, acompanyat per la mestra del centre Pilar Gascón, experta en el tema,van oferir una sessió voluntària d’observació el divendres, 23 de gener, per a l’alumnat de 6è de primària del nostre centre després de moltes classes havent explicat aquest. Hi van assistir més de 40 nens i nenes d’aquest nivell i van tenir una participació destacada.

El dimecres, 28 de gener, en César, acompanyat de les tutores de 2n i després d’haver preparat a les seves aules l’observació, amb sessió teòrica prèvia per als pares i mares, ho va explicar a l’alumnat que es va mostrar molt participatiu i motivat. Van venir unes 70 persones, entre alumnat i famílies.

El mateix dia, una mica més tard, amb preparació prèvia a les classes, l’expert en astronomia que va oferir unes xerrades al centre en el primer trimestre, Ramon Drudis, va dirigir l’observació de l’alumnat de 5è i familiars. Va estar acompanyat de la tutora del nivell, Imma. Va estar un èxit i vam poder observar a través d’un telescopi. Va aparèixer una referència de l’escola en el potent facebook del Ramon, Totastronomia. Hi participaren unes 30-40 persones.

Finalment, el dimarts, 10 de febrer, el mateix mestre, en Cesar, va oferir una sessió per a l’alumnat de cicle mitjà i famílies. El van acompanyar el tutor de 3r, Xavier, i la tutora de 4t, Montse. Primer va fer una sessió llarga de teoria per a tot l’alumnat, que no n’havia tingut prèviament, i pels familiars acompanyants. Van participar molt, vam poder observar molt bé amb uns prismàtics potents i un punter també molt potent. Van mostrar el seu agraïment, tant l’alumnat com els familiars. Hi van participar unes 70 persones.

Els objectius de les observacions van ser els tres planetes visibles, Venus, Mart i Júpiter; la constel·lació d’Orió i una estrella de cada color: Rigel, Sirius, Capella, Aldebaran i Betelgeuse.

En total, entre alumnat i famílies, hi han participat més de 200 persones. Això ens anima a continuar l’experiència que per primera vegada hem generalitzat des de 2n a 6è.

CELEBREM LA CASTANYADA

El passat dijous 30 d’octubre, l’alumnat de cicle inicial vam anar a l’escola d’infantil per celebrar tots junts la castanyada.

Ens vam poder disfressar de castanyers i castanyeres i vam ballar la dansa que havíem preparat amb la senyoreta Anna i la Senyoreta Noèlia.

Després de ballar, vam berenar i vam poder jugar al pati una estona i vam veure les nostres senyoretes de quan anàvem a l’escola d’infantil.

Des de P3 fins a 2n vam ballar, cantar i ens ho vam passar d’allò més bé!!

L’ALUMNAT DE PRIMER OBSERVA ELS ARBRES DEL PATI

El dimarts 23 de setembre l’alumnat de primer acompanyat de les tutores va fer l’observació dels arbres del pati, que prèviament havien preparat a la classe amb el power point preparat pel coordinador de coneixement d’entorn.

L’alumnat estava molt motivat i ho havien treballat molt a classe. El coordinador els va ensenyar a distingir entre la robínia i les acàcies, aquestes tenen els fruit en forma de mongeta llarga, ara madura.

També vam explicar la morera sense fruit i l’om, que són els més abundants del pati, així com els arbustos aromàtic espígol i romer.

Ha estat una experiència molt interessant i els nens i nenes hi ha participat molt i recordaven prou bé el que havien vist a classe.

OBSERVACIÓ DELS ARBRES 2n

Els dimarts 30 de setembre a la tarda i el dimecres 1 d’octubre al matí van sortir els nivells 2B i 2A acompanyats pel la tutora, Laia, i per la mestra de castellà, Noèlia, respectivament.

Abans havien fet un treball de classe amb el material en power preparat pel coordinador de coneixement d’entorn, César. Les explicacions les va dur a terme el mateix coordinador.

En aquest nivell vam poder observar les diferències i semblances entre xiprer verd i blau, tuia i savina de muntanya.

També varem veure i comparar el pi blanc i el pinyer. Vam observar les característiques dels baladres, de les pruneres sense fruit i de les moreres sense fruit (repàs de primer). No vam tenir temps de visitar els arbres i arbustos de la plaça Josep Carner, que també incloïa el power point i la preparació a classe.

L’alumnat estava molt preparat i motivat i van participar molt sabent de què parlaven. Va estar una sortida molt profitosa.