A EDUCACIÓ INFANTIL TREBALLEN EL MÓN EGIPCI

P3

ELS NENS I NENES DE P3 ENS HEM CONVERTIT EN UNS AUTÈNTICS ORFEBRES EGIPCIS. ENS HEM FET LA CORONA AMB LA COBRA I EL PECTORAL, QUE ÉS UN AMPLI COLLAR DE PEDRES SEMIPRECIOSES I OR.

ELS EGIPCIS ES PINTAVEN PER TAL DE CAUSAR BONA IMPRESSIÓ, PERÒ TAMBÉ PER PROTEGIR-SE ELS ULLS DEL SOL I DE POSSIBLES INFECCIONS. MIREU QUÈ GUAPOS HEM QUEDAT!

QUINA FEINA MÉS DURA LA DELS ESCLAUS EGIPCIS… TOT EL DIA ARROSSEGANT PEDRES PER CONSTRUIR LES PIRÀMIDES!

P4

REFERENT AL TEMA D’EGIPTE QUE HEM TREBALLAT A EDUCACIÓ INFANTIL, ELS NES I NENES DE P-4 HEM EXPERIMENTAT AMB ELS BRIKS QUE VAM PORTARI HEM COL.LABORAT A FER LA PIRÀMIDE .

TAMBÉ VAREM BUSCAR INFORMACIÓ SOBRE L’ESCRIPTURA EGÍPCIA, ELS JEROGLÍFICS. HEM ESCRIT EL NOSTRE NOM, EL CARTELL DE L’EXPOSICIÓ I ALTRES PARAULES AMB JEROGLÍFICS. TAMBÉ VAM JUGAR A ENVELLIR EL PAPER TOT PINTANT-LO AMB CAFÈ PER IMITAR EL PAPIR.

DESCOBRIM EGIPTE

FEM PIRÀMIDES

NEMES

PIRÀMIDE EXPOSICIÓ

P5

FEM UN PAPIR

A P5-B VAM DECIDIR QUE, ENTRE TOTS, FARIEM UN PAPIR COM EL DELS ANTICS EGIPCIS, PERÒ COM QUE AQUÍ NO HI HA PLANTES DE PAPIR, HO VAM FER AMB BENES, COLA BLANCA I CAFÈ.

UN COP SEC, VAM BUSCAR UN DIBUIXBEN VISTÓS D’UNS DEUS EGIPCIS I EL VAM PINTAR AMB RETOLADORS POSKA I TÉMPERA.

VAM ANAR AMB MOLT DE COMPTE I ENS VA QUEDAR FORÇA BÉ!

FEM UN SARCOFAG

FEM UNA MOMIA!!

ELS NENS I NENES DE P-5 A “ LA CLASSE DELS GEGANTS I GEGANTES “ HEM FET UNA MOMIA.

ENS HEM INFORMAT DE COM PODIEM FER-HO.

HEM UTILITZAT PAPER, VENES I UNA NINA DE TAMANY CONSIDERABLE.

EL PROCÉS HA ESTAT MOLT DIVERTIT. HEM ANAT EMBOLICANT LA NINA AMB PAPER PRIMER I DESPRÉS AMB VENES.

A QUÉ SEMBLA UNA MÒMIA DE VERITAT!!!

FEM UNA PIRÀMIDE

NEMES

PIRAMIDES AULA

SORTIDA DE P5 A LLEIDA

EL DIMARTS 24 DE MARÇ, ELS NENS I NENES DE P5 VAM ANAR D’EXCURSIÓ A LLEIDA.

VAM ANAR A VEURE LA CASA DELS GEGANTS DE LA CIUTAT, I TAMBÉ VAM FER UN TALLER SOBRE PLANETES I ESTRELLES ALCAIXA FORUM.

ENS VA AGRADAR MOLT I ENS HO VAM PASSAR MOLT BÉ!!!

GEGANTS

VISITA DEL CÉSAR AL PARVULARI

EL PASSAT DIMARTS 17 DE MARÇ, L'ALUMNAT DE P5 VAM REBRE LA VISITA DEL CÉSAR CELMA, PER AEXPLICAR-NOS QUÉ ÉS UN ECLIPSI I PERQUÈ PASSA, ALHORA QUE ENS VA AJUDAR A CONÉIXER LA DIFERÈNCIA ENTRE PLANETES I ESTRELLES, LES SEVES CARACTERÍSTIQUES MÉS PECULIARS I COM S’ANOMENEN CADASCUN.

CARNESTOLTES

HOMENATGE A TÀPIES

HEM COMBINAT COLORS PER TROBAR LES TONALITATS DE LA TERRA I JUNTAMENT AMB AQUESTS COLORS HEM PINTAT CREUS, LLETRES I SIGNES AMB EL NEGRE, GROC, BLANC I ROIG.

HEM FET UN COLLAGE AMB PAPERS DE DIARI, RETALLS DE ROBA I MITJONS PER TAL D’ELABORAR LA NOSTRA PETITA OBRA EN HOMENATGE A TÀPIES.

SORTIDA P3 LLEIDA

Els nens i nenes de P3 han visitat la CASA DELS GEGANTS de Lleida i han fet un taller de pintura a CAIXAFORUM.

P3 PINTA LA TARDOR

Per fer aquest treball, primerament, hem barrejat colors de tempera per tenir a mà tots els colors de la tardor.

Després hem vist una petita mostra de l’obra de Mark Rothko (la de la seva maduresa artística).

A continuació, hem pintat amb la tempera i rodets d’esponja tota o gairebé tota la superfície amb un mateix color. Posteriorment hem traçat formes rectangulars amb límits poc definits.

El resultat final és una pintura amb gradacions, irregularitats i mescles.

ESQUITXANT AMB PINTURA

ELS NENS I NENES DE P-3 HEM VIST OBRES DE POLLOCK I HEM EXPERIMENTAT AMB LA SEVA TÈCNICA.

CELEBREM EL NADAL AL PARVULARI

COM CADA ANY, HEM REBUT LA VISITA DEL CAMARLENC REIAL I ELS PATGES PER RECOLLIR LES CARTES QUE ELS NENS I NENES DEL PARVULARI HAVIEN PREPARAT PER ALS REIS MAGS D’ORIENT.

TAMBÉ HEM DONAT FORÇA MENJAR ALS TIONS, PER A QUE AL PICAR AMB ELS BASTONS ENS CAGUESSIN LLAMINADURES.

ANY NOU P3

ELS PASTORETS I PASTORETES DE P3 US DESITGEN UN BON ANY.

P3 PINTA LA TARDOR

Per fer aquest treball, primerament, hem barrejat colors de témpera per tenir a mà tots els colors de la tardor.

El resultat final és una pintura amb gradacions, irregularitats i mescles.

ELS ALUMNES DE P4 I P5 ANEM AL CAIXAFORUM

Els dies 6 i 7 de novembre els grups de P4 i P5 vam anar al matí a l’edifici del Caixaforum a Lleida a veure l’obra de teatre “ Els petits més grans. Les faules de l’equilibri”.

L’espectacle, amb actors i titelles, va estar molt bé i ens va agradar molt veure les històries d’insectes com la marieta, la formiga, l’escarabat i l’eruga.

CELEBREM LA CASTANYADA

El passat dijous 30 d’octubre, l’alumnat de cicle inicial vam anar a l’escola d’infantil per celebrar tots junts la castanyada.

Ens vam poder disfressar de castanyers i castanyeres i vam ballar la dansa que havíem preparat amb la senyoreta Anna i la Senyoreta Noèlia.

Després de ballar, vam berenar i vam poder jugar al pati una estona i vam veure les nostres senyoretes de quan anàvem a l’escola d’infantil.

Des de P3 fins a 2n vam ballar, cantar i ens ho vam passar d’allò més bé!!

VISITA A LA BIBLIOTECA DE L’ESCOLA

El passat dia 6 d’octubre, l'alumnat de P5 vam pujar a veure la biblioteca de la nostra escola i ens va rebre la Mª Lluïsa, la mestra encarregada del seu funcionament i del servei de préstec de llibres.

Ens va explicar que tots els dilluns podem pujar amb les famílies, de 17 a 18h., a buscar llibres per llegir a casa. També ens va explicar com estaven classificats i al marxar ens va regalar un punt de llibre amb la Bibliogota a cadascú, per a pintar-lo i decorar-lo com volguéssim.

Ens va agradar molt pujar a l’edifici del Tossal!