EXCURSIÓ COMMEMORATIVA DE 6È A VILANOVA I LA GELTRÚ I SITGES

El dia 7 d’octubre va ser molt especial per a nosaltres;els alumnes de 6è vam anar d’ excursió a Vilanova i la Geltrú i a Sitges. Os preguntareu que pot tenir d’especial una excursió?Doncs que el motiu de fer-la era per commemorar-ne una altra igual que havien fet un grup d’escolars d’Almacelles ara fa 80 anys. Aleshores les coses eren molt diferents, perquè era l’any 1.936 i, pocs dies després, esclatava la guerra civil espanyola.

Aquesta excursió la patrocinava l’Ajuntament del nostre poble, que era on s’havia trobatla documentació d’aquella primitiva sortida. També havien aconseguit localitzar algun avi que encara conservava en la memoria el record viu d’aquells temps. Ens hagués agradat molt que els padrins haguessin pogut acompanyar-nos i repetir-la, ara, amb nosaltres, però les seves condicions físiques ho feien del tot desaconsellable. Qui sí que va venir va ser l’alcaldeamb col.laboradors seus que van estar fent un extens reportatge gràfic que despréses podrà veure per diferents Canals.

La nostra jornada va transcorre així:

Igual que els avis, abans de pujar a l’autocar, ens vam fer una foto de grup davant de l’actual museu MAU que, en aquella època, havia estat l’edifici de la seva escola. Quan vam passar per Lleida, vamparar un moment alpont vell del riu i també en vam deixar constància amb una fotografia. Allí, als que ara serien els nostres besavis els havia parat la guardia civil i, per qüestions de seguretat, noels deixaven continuar l’excursió; sort que, al final, tot es va solucionar i van poder tirar endavant.

Un cop vam arribar a Vilanova, ens vam dirigir al far, des d’on es divisava el mar. A nosaltres ens va extasiar i, per un instant, ens vam imaginar la sensació i la il.lusió que devien sentir aquella colla de nens, ja que… era la primera vegada que el veien! Com que no era època de bany, vam aprofitar per visitar l’Espai-Far. Al far no hi vam pujar perquè ens encara estava en funcionament.

L’Espai-Far és una mena de petit museu on hi havia elbot salvavides de Víctor Rojas a l’exterior i, a l’interior, detallada informació, materiali fotografies de com era abans la vida i costumsdels pescadors de Vilanova. En una altra sala vam visitar una exposició de tot un recull d’objectes mariners col.leccionats pel senyor Roig. Hi havia: cargols de mar, peixos dissecats, mig esquelet d’una balena, potets amb sorres de tot el món, escafandres de busso, vaixells dins d’ampolles de vidre (els anomenaven “la paciència embotellada”), cartes adreçades a la carpa Juanita… Ens van explicar la curiosa història d’aquest peix i la vam poder veure en una filmació. Resulta que el senyor Roig havia tingutuna bassa amb carpes i n’hi havia una de molt especial que treia el cap per menjar de la mà i bevia en porró. Aquesta carpa es va fer famosa arréu del món i rebia visites i correus de turistes procedents de països ben llunyans, com el Japó o Amèrica. Tot plegatera molt curiós i ens va entusiasmar!

A continuació, gratament impressionats , ens vam acomiadar de Vilanova i ens vam dirigir cap a Sitges. Allí, el nostre objectiu era anar a visitar el museu del Cau Ferrat. Vam anar caminant pels carrerons empedrats de la antiga vila marinera, envoltats de precioses cases blanques, fins arribar a l’escalinata de l’esglèsia, on ens vam tornar a fotografiar, tots junts, asseguts als esglaons. Seguidament, mentre uns dinaven, altres visitaven el museu.

El Cau Ferrat era la casa de platja i refugi de l’artista Santiago Rusiñol que, a la seva mort, la va legar a l’ajuntament de Sitges amb la condició que es respectés tot el que contenia. Hi havia coleccions de vidre,ferro forjat, ceràmica, arqueologia, escultura, peces d’esglèsies (com una pila de batejar), mobiliari, quadres de reconeguts pintors (Casas, Picasso, Zuloaga, Pichot, entre altres)… Ho vam trobar força interessant i ens va agradar molt.

Un cop a l’autocar de tornada, no podíem deixar de pensar que, en conjunt, havia estat una experiència inoblidable i ens en vam adonar que nosaltres també havíem fet història!

Alumnes de 6èB

ESTUDI DELS ARBRES A LA TARDOR EN EL PARC EUROPA

El dilluns 7 de Novembre de 2016, l’alumnat de 6è de l’escola Antònia Simó i Arnó vàrem anar al Parc Europaa fer l’observació dels arbres de la nostra localitat, Almacelles.

Vam centrar-nos en els arbres de fulla perenne, com ara el magnolier, el cedre de l’Himàlaia, el xiprer, la sequoia, l’avet del Colorado, entre d’ altres; encara que també en vam veure uns quants de fullacaduca com el liquidàmbar o el roure.

Durant la sortida, un grapat d’alumnes van explicar les principals característiques dels diferents arbres, aprofitant així de fer una mica d’assaig, ja que el dia 28 tindrem la visita dels alumnes de 6è de l’escola Doctor Serés d’Alpicat. Llavors els exposarem tot el conjunt del patrimoni del Parc Europa amb explicacions, a més a més dels nostres arbres,del planetari, personatges importants i plaques d’història.

El mestre César ens va explicar ambdetall les principals diferències entre els arbres i va ser una tarda molt agradable i profitosa.

Desitgem que, quan vinguin els nens d’Alpicat, també s’ho passin molt bé i que aprenguin coses interessants i novedoses!

Joan Daniel González (6èB)

XERRADA DEL SR. AQUILINO MORENO A L’ALUMNAT DE 6è

El dilluns, 21 de novembre el sr. Moreno, pare de dos alumnes del centre, va fer una xerrada sobre literatura fantàstica adreçat a l’alumnat de sisè.

En aquesta xerrada va tractar sobre els orígens literaris, no tan sols demoltes de les obres de literatura clàssiques, sinó també de pel·lícules i videojocs actuals.

La xerrada- taller va ser força participativa. L’alumnat es va sentir motivat i va seguir amb atenció les explicacions que el senyor Moreno va aportar.

Des d’aquesta pàgina web volem agrair-li tant la seva presència com el fet que hagi volgut compartir amb el nostre alumnat els amplis coneixements que té sobre la matèria.

VIDES PREHISTÒRIQUES

L’alumnat de cinquè de l’escola, hem estat treballant la Prehistòria. Aquesta època s’inicia amb l’aparició dels primers homínids i finalitza amb l’aparició dels primers documents escrits. Hem realitzat un treball audiovisual que ha consistit en crear vídeos amb la tècnica de l’stop motion. L’stop motion és una tècnica d’animació que consisteix en fer fotografies de manera que, movent mínimament els objectes, sembla que aquests prenguin vida.

Hem realitzat tres vídeos, cadascun correspon a una de les èpoques de la Prehistòria.

• PALEOLÍTIC

Resum del vídeo: “Vivien en coves. S’alimentaven d’aquells animals que caçaven i pescaven, i dels fruits que recol·lectaven dels arbres.”

Aquest vídeo ha estat elaborat per: Nabil Benabderrahmane, Daniel Rydlewicz, Albert Rodrigo, Èric Esteve, Nàdia Arnó i Ibu Dieng.

• NEOLÍTIC

Resum del vídeo: “Durant el Neolític, vivien en cabanes; eren sedentaris. Les seves tasques se centraven en la ramaderia, l’agricultura i l’artesania. Feien servir la xarxa quan pescaven; continuaven caçant animals per alimentar-se”.

Aquest treball ha estat fet per: Emma Moglan, Carla Laforet, l’Èrika Teixidor, Kemo Kamara, Jaume Salla i Fàtima Jied.

• EDAT DELS METALLS

Resum del vídeo: “Les ciutats estaven envoltades de muralles. Hi havia guerrers que s’ocupaven de protegir a la gent en cas d’atac. Van començar a utilitzar metalls per fabricar objectes.”

Aquest curt ha estat realitzat per: Kaio Messias, Hafsa Idrissi, Mohamed Chafchaf, Abril Farrús, Mireia Bernaus i Alex Expósito.

SORTIDA A ÀGER

El dia 28 d’octubre de 2.016 els alumnes de 6è vam anar a Àger (la Noguera) a visitar la vila i l’observatori astronòmic.

Quan vam arribar al poble el primer que vam fer va ser esmorzar, més tard ens vam dividir en dos grups per fer les activitat programades. Una activitat era veure un petit documental al planetari que ens parlava de l’espai, en el qual parlaven dels planetes, de les estrelles i de les constel·lacions. Un cop acabada la projecció ens van explicar com s’orientaven els nostres avantpassats observant els astres (l’estrella polar, els planetes i les constel·lacions). La pel·lícula la vam veure projectada dins d’una cúpula.

Un cop acabada la projecció, ens tenien reservada una sorpresa: es va obrir la cúpula i vam veure el cel al natural des de dins del planetari. Les vistes eren molt boniques i es veia la boira enganxada a la fondalada.

L’altra activitat que vam fer a l’observatori astronòmic va ser, observar el Sol a través d’una pantalla. Vam veure en directe les flamarades que produeix el Sol i també les seves escasses taques negres que té en l’actualitat.

Posteriorment, vam anar a dinar al poble; un cop vam acabar, vam fer les dues activitats que hi havia programades a la vila (una visita guiada pel poble i una altra a la col·legiata).

Un cop acabada la visita ens vam dirigir cap a l’autocar per tornar, però quan ja estàvem a punt, abans de marxar,els mestres ens tenien reservada una última sorpresa: ens van repartir panellets per celebrar la castanyada. ESTAVEN BONÍSSIMS!!!!!

Els alumnes de 6è A

CREADORS DE JOCS

Aquest curs 2016/2017, la primera activitat que hem dut a terme l'alumnat de cinquè i sisè a robòtica és la de crear jocs. El programa que hem utilitzat és l'Scratch. Partint d'unes consignes similars, cadascú ho ha pogut adaptar als seus interessos.

Us deixem un primer recull de jocs creats, ja que, com sabeu, no tot l'alumnat fem robòtica la mateixa part del curs, així que aquesta col·lecció s'anirà ampliant.
Esperem que hi jugueu i que us ho passeu tan bé com nosaltres ens ho hem passat creant-los.

Enllaç als jocs

XERRADA I OBSERVACIÓ D'ASTRONOMIA 6è

Dilluns 10 d’octubre, el senyor Ramon Drudis va venir a l’escola per fer una xerrada sobre astronomia als alumnes de 6è.

Ens va parlar de l’univers, centrant-se sobretot en el nostre sistema Solar.

Va resultar ser molt interessant i a la vegada vam aprendre moltíssim.

El mateix dia, al vespre, vam quedar a l’escola amb el senyor Drudis i el César per observar el cel de nit.

Vam poder veure tres planetes, Venus, Mart i Saturn; També vam observar la lluna a través d’un telescopi que va portar el senyor Drudis; i per últim, el César ens va parlar amb molt entusiasme de les estrelles, les localitzava amb un làser perquè nosaltres les poguéssim visualitzar fàcilment.

Va ser una experiència inoblidable!!!

VISITA DELS MOSSOS D’ESQUADRA

El dia 3 d’octubre de 2016 van vindre a la nostra escola els mossos d’esquadra, concretament una part de la secció de ciberpolicia. Ens van parlar sobre els perills d’internet i com evitar-los. Ells ens van fer una enquesta sobre qui utilitzava les diferents xarxes socials com l’Instagram , el Facebook , el Twitter etc...

Ens van dir que una manera de prevenir ser víctimes de ciberassetjadors era privatitzar els perfils socials i que havíem de prendre una sèrie de precaucions si fèiem ús de les xarxes socials, com ara configurar l’accés a persones conegudes, tapar el visor de la webcam segons en quines ocasions, no facilitar les dades personals ni el correu electrònic a ningú, bloquejar les persones que facin un ús inadequat de la xarxa social...

Ens van parlar sobre l’internet segura , el ciber assetjament etc. També ens van parlar sobre casos que havien tingut sobre tot aquest tema d’internet.
La policia que ens va fer la xerrada es deia Montse. L’endemà van informar als pares del que ens havien explicat a nosaltres

L’activitat va ser molt educativa i molt xula!!!

Alumnat de la classe de 6è A

L’EDITORIAL LA GALERA ENS VA FER UNA DONACIÓ

El passat mes de juny 2016, l’editorial La Galera va fer donació al centre d’un exemplar de “El zoo d’en Pitus” dedicat per la seva il·lustradora, la ninotaire Pilarín Bayés.

Aquest llibre va ser premi Folch i Torres fa 50 anys!!!

L’ALUMNAT DE SISÈ VOL SALUDAR I DESITJAR UN BON CURS A TOTS ELS MEMBRES DE LA COMUNITAT EDUCATIVA DE L’ESCOLA

Hi family, com esteu?

A l’ alumnat de sisèens reconforta saber que ja som els més grans de l’Escola. Estem il·lusionats de tornar a començar les classesi volem donar-vos la benvinguda al nou curs escolar.

Ja que som els més grans , a part dels adults que hi treballen, és clar, ens tocarà fer alguna activitat diferent de les que havíem fet cursos anteriors com ara:

• .- Apadrinament lector:acompanyarem als alumnes de 1r en el seu procés d’aprenentatge de la lectura.

• .-Ràdio pati: entrevistarem personatges que siguin del nostre interès i construirem un programa de ràdio.

• .-Apadrinament del parc d’Europa: Presentarem el parc a altres alumnes d’una altra escola.

...

Us desitgem a tots que passeu un bon curs escolar.