SCRATCH CHALLENGE

Dins el marc “mSchools Student Awards - Scratch Challenge 2017-2018” l’equipde l’Emma Moglan, la Dúnia Cortadellas, la Nadia Arnó i l’Abril Massot ha estat finalista.

Enguany, el repte de la convocatòria ha estat “De grans serem​​...”. La primera fase l’hem realitzat al centre. De tots els participants, vint han estat els equips que han passat a la final en la categoria de Primària (3r, 4t, 5è, 6è).

El dissabte 9 de juny s’ha celebrat la final a la Farga de l’Hospitalet, en la que han hagut de resoldre un repte de laberints. Ha estat un jornada molt enriquidora i plena d’inspiració, podent copsar altres projectes que han realitzat companys i companyes d’arreu del territori català. Us deixem unes imatges de la jornada.

* En aquest enllaç podeu consultar altres fotos de la jornada facilitades per l’organització

LES NOSTRES QUELIS

L'alumnat de sisè hem estat treballant amb les QUELIS (QUin És L’Intrús?) a matemàtiques. És una tasca on es presenten quatre situacions i es demana localitzar quina d’aquestes no comparteix amb les altres un atribut que sí que tenen en comú les altres tres. La característica fonamental d’aquestes propostes és que les quatre situacions plantejades poden ser susceptibles de ser considerades intruses depenent de certs criteris que cal explicitar. En un primer moment, ho vam estar treballant a partir de les que apareixen en aquesta web http://wodb.ca/index.html i després, ens vam animar a crea-n'hi nosaltres. Us les compartim i esperem que passeu una bona estona descobrint l'intrús o intrusos!

QUELIS (pdf)

FEM MATEMÀTIQUES 2018

El passat 5 de maig l'alumne de 6è Íker García va participar en la tercera fase del FEM MATEMÀTIQUES, que se celebrava a l'institut Gili i Gaya a Lleida. La prova va consistir en una prova individual (classificatòria per a la final estatal) i una gimcana a la Seu Vella, entre altres activitats. Des de l'escola volem felicitar a l'Íker, ja que ha estat un dels tres finalistes per a representar Catalunya a la final estatal que se celebrarà entre el 19 i 21 de juny a Melilla.

Moltes felicitats Íker!

Us deixem el seu testimoni...

"Hola, sóc l´Íker García Serrano, estudiant de l'escola Antònia Simó i Arnó, i he estat classificat a la final d'Espanya del concurs ''Fem Matemàtiques'' i seré un dels tres representants de Catalunya a Melilla.

Vaig quedar exactament el 3r!

També, vaig gaudir d'una gran jornada:

Primer vam esmorzar per agafar força per la prova classificatòria.

Seguidament, vam fer una prova per equips. Després, els alumnes de l'institut Gili i Gaya ens van fer un concert musical.

A la tarda vam fer una gimcana a la Seu Vella molt divertida i les ''cúpules Leonardo'' van ser l'última activitat abans de l'esperada entrega de premis".

SCRATCH CHALLENGE

L'alumnat de SEP d'ampliació de matemàtiques de sisè ha participat al concurs “mSchools Student Awards - Scratch Challenge 2017-2018”, l'objectiu del qual és fomentar l’aprenentatge de la programació com a eina d’integració de les tecnologies a l’aula, mitjançant el desenvolupament de projectes a través del llenguatge Scratch.

Us mostrem els projectes que han realitzat els nostres alumnes sota el lema “De grans serem...".

MOLT BONA FEINA!

- Èrik Pàmpols

- Biel Torruella

UNIVERSITAT de LLEIDA

El passat dilluns 9 d'abril la nostra classe de 6è A de l'Escola Antònia Simó i Arnó d'Almacelles, vam anar a la universitat de magisteri de Lleida a explicar el projecte d'Europa que hem estat treballant durant el 2n trimestre. Vam preparar un power point i també un joc anomenat Kahoot, per exposar-ho davant dels alumnes de la universitat. Tots estàvem molt nerviosos, però ens va sortir d’allò més bé, perquè ens van felicitar per la feina feta.

Després ens vam repartir en 7 grups i cada grup va explicar més detalladament el que vam fer sobre el país.

També vam anar a visitar la biblioteca, va ser impressionant!! Finalment ens van regalar un bolígraf tàctil de la UdL, i unes revistes amb molta informació.

Tot va sortir molt bé i ens ho vam passar genial!!!

VA SER FANTÀSTIC!!!!!

Alumnes de 6è A

PROJECTE INTERDISCIPLINARI: L’AIGUA

Durant l’última setmana del segon trimestre, els alumnes de cicle superior hem dut a terme el projecte interdisciplinari que tracta de l’aigua.

Els nens i nenes de 5è hem visitat la potabilitzadora i la depuradora d’Almacelles, així hem après el recorregut que fa l’aigua.

A la potabilitzadora l’aigua passa per uns filtres i li afegeixen clor i altres productes químics per fer-la apta per al consum, després arriba a totes les cases d’Almacelles. Un cop utilitzada, l’aigua residual arriba per unes canonades molt grans fins a la depuradora, allí la netegen per tornar-la al riu.

A classe hem treballat en grups i hem elaborat un power point sobre el recorregut de l’aigua i també hem construït una depuradora casolana, feta amb materials naturals.

Com a cloenda del projecte vàrem anar a visitar Roda d’Isàvena, que és un poble medieval i té una catedral molt bonica, també vam passejar pel pont de Capella i finalment vam parar a Graus, allí vam visitar el Centre d’interpretació dels Pirineus i un guia ens va ensenyar el poble i fins i tot vam pujar al mirador per observar la unió del riu Ésera i el riu Isàvena.

Ha estat una setmana força profitosa, hem après moltíssim i ens ha agradat molt aquesta manera de treballar.

ELS ALUMNES DE 5È B

VISITA DELS MOSSOS A 5è

El dimecres 4 d'abril, van vindre els mossos d'esquadra a treballar amb tot l'alumnat de cicle superior i amb els de 4t el tema de la seguretat viària. Estaven interessats a fer-nos prendre consciència sobre la seguretat a l'hora de portar la bicicleta o qualsevol altre vehicle sense motor.

El primer que ens van ensenyar va ser que havíem de portar el casc sempre, que havíem de respectar els senyals i els semàfors i que havíem d'anar sempre per al carril dret de la nostra direcció.

L'últim que ens van fer va ser que completéssim una fitxa en situacions que havíem de dir si ho fèiem, mai, a vegades o sempre.

Va ser una xerrada molt útil per a nosaltres.

Oriol Gómez, alumne de 5è A

XERRADA SR. PÉREZ

Com a culminació del projecte de l’aigua, avui ens ha visitat el Sr. Pérez, el president del Canal d’Aragó i Catalunya. Ens ha explicat el passat, el present i el futur del canal i ens ha fet adonar de la importància d’aquest en les nostres vides: Almacelles no seria Almacelles sense els camps d’alfals, els arbres fruiters, les indústries agroalimentàries, etc. Ens han sorprès molt les fotografies que ens ha ensenyat de la construcció de diferents sifons,on sortien els treballadors sense cap mesura de seguretat; com ha canviat!

Des d’aquestes línies, volem agrair al Sr. Pérez les seves explicacions que han estat molt interessants i entenedores.

Text escrit per: Hafsa Idrissi

FemMates

El Dimecres 11 d’Abril del 2018, els alumnes Èrik Pàmpols Alegre, Íker García Serrano i Biel Torruella anomenats com “Els Folmulators” van anar a la 2na fase del concurs matemàtic “Fem Mates” que constava de les següents activitats:

• - Una prova individual
  • - Esmorzar
  • - Una prova per equips (Gimcana)
  • - Espectacle del “Mag Adriaco”
  • - Gal·la de premis

La prova individual era un examen per a classificar-se per la 3a fase, constava de 4 problemes que els nois i noies havien de resoldre. Els nois després de fer els dificultosos exàmens van descansar una mica amb una Gimcana, la qual tenia diferents problemes de raonament matemàtic, cada professor s’encarregava d’una prova. Si el grup no resolia bé el problema, però el treballava, guanyava un punt; si resolia bé el problema, guanyava dos punts, i si el feien perfecte i l’explicaven perfectament bé, guanyaven tres punts.

Després de la Gimcana va venir  un mag que es deia “Mag Adriaco”. L´Íker García Serrano (un dels components del grup), va avançar de fase en aquest concurs. A l´hora de fer la prova individual, va estar entre els 4 millors de 6è de primària.

A la gal·la, els nostres alumnes d’Almacelles van quedar en primera posició a la gimcana per grups. Van ser uns cracs a FemMates!. Després, van anunciar els nois/es que passaven a la final el 5 de maig a Lleida entre els quals estava l´Íker.

Èrik Pàmpols Alegre,

Biel Torruella Mayós

Íker García Serrano

CONCURS INTERNACIONAL DE DIBUIX INFANTIL D'AQUALIA

La nostra alumna de 5è, Joana Bosc González, ha estat finalista del Concurs Internacional de dibuix infantil d'Aqualia. La representant d'Aqualia a la nostra la localitat li ha fet entrega del premi, una càmera digital aquàtica.

Aquest Concurs Digital Infantil té la finalitat de donar a conèixer als més petits el cicle integral de l'aigua on participa l'alumnat de 3r i 4t de Primària dels municipis en els quals Aqualia presta servei.

Aquest any es proposa que els nens formin part d'un viatge sideral a través del meravellós món de la depuració i reutilització de l'aigua.

El certamen es va convocar el 22 de març, Dia Mundial de l'Aigua. Aquest any es proposava als participants que plasmessin el seu coneixement sobre cadascuna de les fases del cicle de l'aigua en un entorn de conte, amb l'objectiu de conscienciar els més joves sobre l'ús responsable de l'aigua.

En aquesta 15a edició han participat prop de 8.500 escolars de 3r i 4t de Primària dels municipis on Aqualia presta servei a Espanya i Portugal.

COLÒNIES MUSICALS A COMA-RUGA

Els dies 12 i 13 de març els alumnes de 5è, conjuntament amb els nostres professors, vam anar de colònies al Camp d’Aprenentatge de Coma-Ruga.

A les 08:00 h vam sortir d’ Almacelles i aproximadament una hora i mitja més tard vam arribar a la casa de colònies i vam esmorzar; un cop vam acabar, vam jugar una mica al parc.

Després vam anar a visitar el museu de Pau Casals, que ens va fascinar, i més tard vam anar a dinar al parc que estava davant del museu. Quan vam acabar vam anar a la platja, però no ens vam banyar tot i que ens ho vam passar molt bé. Vam estar una mica allà, a la platja i vam tornar cap a la casa de colònies.

Vam deixar les maletes i ja vam començar a fer les activitats que teníem programades: gravar les cançons, decorar la caràtula o els experiments del so.

Vam acabar i vam berenar [ un croissant amb xocolata] i després ens van deixar jugar al parc, els que volien es podien anar a dutxar. Més tard,vam anar a les habitacions a organitzar-nos una mica, i vam baixar a sopar a les 20:15; quan vam acabar de sopar, vam sortir de la casa i vam anar a fer el joc de nit que va ser molt divertit , vam tornar a la casa de colònies, vam fer una mini festa per les habitacions i... cap a dormir.

L’endemà ens vam llevar i a les 08:30 vam baixar a esmorzar; quan vam acabar, vam sortir fora i vam acabar les activitats que ens quedaven per fer.

Un cop les vam acabar,vam anar a dinar; més tard, quan ja havíem acabat de dinar, vam sortir a jugar i a les 15:30 ens va vindre a buscar l’autocar i vam agafar carretera cap a Almacelles. Quan vam arribar a Almacelles ens van donar el CD amb les cançons que havíem enregistrat.

Va ser genial la sortida.

DIA INTERNACIONAL DE L'AIGUA

Avui dia 22 de març, se celebra el Dia Internacional de l'Aigua; coincideix que l'alumnat de sisè estem treballant amb el Projecte de l'Aigua, el qual ens fa prendre més consciència del valor d'aquesta.

Us deixem dues infografies dels grafistes (Emma Moglan i Kemo Kamara) del projecte de la classe de 6è B

TALLER DE RECICLATGE A 5è (cuina d'aprofitament)

El dia 28 de febrer ens van venir a fer una xerrada als de 5è que va tractar sobre el medi ambient i les tres R.

Per començar ens van parlar sobre com podem reduir quan anem a comprar aliments. També ens va dir que podíem portar una bossa de tela en lloc d'utilitzar bosses de plàstic. També ens va aconsellar que a la nevera hi ha diferents aliments (com els ous, les cebes...) que no cal que hi vagin a dins, ja que es poden conservar a temperatura ambient. Respecte a la fruita que ja està una mica avançada, ens va dir que comencéssim per ella.

Després de donar-nos una sèrie de consells, vam fer un taller pràctic sobre consum de fruita. Ens vam dividir en grups, ens van repartir plàtans, mandarines i pomes. Les vam pelar, les vam tallar i cadascú de nosaltres va fer una brotxeta amb diferents peces de la fruita que abans havíem preparat. Per acabar, ens les vam menjar.

Durant aquest dia vam aprendre coses sobre el medi ambient i la importància de reduir, reutilitzar i reciclar. Va ser una xerrada espectacular, alhora que divertida i pràctica.

I la fruita estava boníssima!!!

ALMACELLES NEVAT

Almacelles s’ha despertat avui vestida de blanc; una inusual nevada ha cobertteulats, carrers, camins i tot el nostre entorn natural.

Feia ja uns anys que aquest fenomen no es produïa al nostre poble. La nevada va començar a caure de manera tímida ahir al migdia i de manera lenta, però progressiva no ha parat de caure fins avui al migdia, quan ha començat a ploure. Aquest matí hi havia un interessant gruix de neu i tot semblava monocromàtic entre l’element blanc acumulat i el gris del cel, semblava que no hi havia altres colors.

Tot i que l’escola ha estat oberta matí i tarda, han estat pocs els nens que han vingut i atès la dificultat per al desplaçament també han estat molts els mestres que no han pogut venir.

Esperem que l’arxiconeguda dita “año de nieves, año de bienes” es transformi en realitat.

LA MARATÓ DE TV3

Avui dia 14 de desembre de 2017 han vingut a l’escola alguns alumnes voluntaris de 3r de la ESO, per fer-nos a diferents alumnes de l’escola unes activitats relatives a la marató de TV3.

La marató aquest any tracta sobre les malalties infeccioses.

Primer 4 nois ens han fet una xerrada informativa sobre tipus de malalties infeccioses, què són, com prevenir-les…

L’explicació que ens han fet ha sigut molt interessant, també ens han donat alguns consells per evitar-les.

Més tard tot l’alumnat de 5è hem anat al gimnàs on ens han mostrat un ball amb la cançó de la marató d’aquest any; ens han separat 5é-A I 5è-B. Posteriorment 5é-A hem anat a l’aula de música i 5è-B s’ha quedat al gimnàs.

Algunes alumnes de 3r de la ESO ens ha ensenyat a ballar el ball de la marató titulat "Una lluna a l’aigua".

Ha sigut una experiència increible, divertida, motivadora…

Estem enormement agraïts per la informació que ens han donat les EX alumnes de l’escola i per la visita que ens han fet.

Ekram El Mourabit i Àngel Lalana, alumnes de 5è

SOM UNS CRACS! TALLER DE PRIMERS AUXILIS

L’alumnat de sisè hem estat participant a un taller de la Creu Roja aquest primer trimestre sobre primers auxilis i actuació d’emergències . Creu Roja va néixer el 1893 i, a data d’avui, continua fent una gran tasca.

El taller ha consistit en 15 sessions. Hem parlat de les cremades, dels ennuegaments, de la farmaciola, dels embenatges, etc. i, fins i tot, l’últim dia ha vingut una ambulància.

Ha estat una activitat molt pràctica i interessant. Des d’aquestes línies volem agrair a tot el personal de la Creu Roja que ho ha fet possible, especialment a la Marta, que ha estat l’encarregada d’impartir la major part de les sessions.

I sobretot! No us oblideu de trucar al 112 en cas d’emergència!

Escrit per la classe de 6èB.

CONTACONTES

El passat 24 de novembre a la tarda, va venir a l’escola la Meritxell de la Unió de pagesos.

Els alumnes de 5è vam baixar a l’aula de música on la Meritxell ens va explicar diversos contes de valors.

Tots els contes van ser molt emotius i divertits ja que la nostra contacontes els representava amb molt entusiasme i expressivitat.

El que vam aprendre d’aquesta tarda tan especial va ser que, encara que som diferents i això ens enriqueix, tots som:

“MÉS IGUALS QUE DIFERENTS”

Els alumnes de 5è B

COLÒNIES DE SISÉ

El passat 16 i 17 de novembre, l’alumnat de sisè vam fer les colònies a La Granja (a Sta. Maria de Palautordera).

Les colònies eren d’educació emocional i ens van agradar molt perquè moltes vegades treballem els sentiments i les emocions a classe.

Vam fer unes activitats molt divertides ja que a cada activitat treballàvem una emoció diferent. Per exemple, al rocòdrom vam treballar l’autoestima; amb el cavall, la tranquil·litat.

Una de les activitats que més ens va agradar va ser el pont xinès, que va consistir en què els nens i les nenes havien de dir coses que li agradaven de la persona amb qui li havia tocat.

Ens ho vam passar molt bé ja que va ser súper divertit!!!

Aquí us deixem un recull de fotos de les colònies.

Text escrit per l’Albert Rodrigo i l’Èrika Teixidó

APADRINEM EL PARC D’EUROPA AMB L’ESCOLA DOCTOR SERÉS

El dilluns 13 de novembre, l’alumnat de sisè vam dur a terme l’activitat APADRINEM EL PARC D’EUROPA. L’activitat va consistir en presentar el Parc d’Europa als companys i companyes de l’escola d’Alpicat; l’explicació es va centrar en tres blocs: història, planetes i arbres. Cadascun dels temes es va presentar amb una llengua diferent: català, anglès i castellà, respectivament. A la tarda, un grup d’alumnes va apadrinar el museu MAU de la localitat, fent partícips a tots els companys i companyes de l’escola Doctor Serés, la rellevància del mateix.

Us deixem un recull de fotos de la jornada.

SORTIDA A L’ESPLUGA DE FRANCOLÍ

El dia 30 d’octubre els alumnes de 5è vam anar a visitar el poble de l’Espluga de Francolí.

Quan vam arribar, el primer que vam fer va ser visitar la fàbrica de galetes Cobo. Ens les van deixar tastar i us podem ben assegurar que estaven “de retxupete”.

Més tard vam anar a veure el Museu de la Vida Rural; un cop a dins vam veure un audiovisual que tractava sobre la vida al camp, després ens van explicar com es feien l’oli, la farina i el vi. Va ser interessant tot plegat.

A l’hora de dinar vam anar a un parc; allí vam dinar i després vam jugar un partit de futbol contra uns alumnes d’una escola de Barcelona. Tot i que va estar molt igualat, al final vam acabar guanyant nosaltres.

Un cop vam acabar el temps d’esbarjo al parc, vam anar a visitar les coves. Teníem una guia que ens anava explicant tot el que anàvem veient. Va ser molt divertida i curiosa aquesta visita; realment va ser una bona experiència.

Per acabar vam tornar a Almacelles; havíem de celebrar la castanyada.

ELS PERILLS D’INTERNET

El passat dilluns 9 d’octubre van venir els mossos d’esquadra per fer-nos una xerrada a l’alumnat de cicle superior que va tractar sobre els riscos d’internet.

Per començar, ens van fer una enquesta a les classes de 5è per veure si érem usuaris de diferents xarxes socials (instagram, facebook, whatsapp...).

A continuació ens van explicar el conte de la cibercaputxeta; una noia que tenia 10 anys i un dia va donar les dades personals a un suposat noi, que en realitat no era un noi, sinó un llop. Acaba el conte quan els mossos d’esquadra, prèviament avisats per la mare es van presentar, el van esposar i se’l van endur cap a la comissaria.

En aquesta xerrada vam aprendre que no hem de donar les nostres contrasenyes a ningú ni les nostres dades personals a cap persona que sigui desconeguda. També ens van donar consells per fer una internet segura.

Volem agrair als mossos que hagin vingut a la nostra escola per tal de sensibilitzar-nos d’aquests riscos.

BIBLIOPATI

El dia 19 d’octubre va començar bibliopati, és una nova activitat de lectura per a tots els lectors de primària. Cada dijous a l’hora del pati, quatre alumnes voluntaris de 5è traslladen la bibliomòbil a la zona dels arbres fruiters. Tots els nens i nenes que vulguin poden anar a gaudir d’una estona tranquil·la de lectura en aquest racó del pati.

A la bibliomòbil hi ha llibres de tota mena i per a totes les edats, però també es poden portar llibres de casa.

Els alumnes de 5è són els encarregats devigilar que el funcionament de bibliopati sigui correcte, tenint cura dels llibres i procurant que aquest espai sigui un lloc tranquil i silenciós.

Descobreix una nova manera de llegir: BIBLIOPATI!!!