6È VAM ANAR A L’AUDITORI DE BARCELONA

 

El dia 16 de juny, l’alumnat de 6è vam anar a l’Auditori de Barcelona per formar part de la representació “La nit dels mals sons”.

 

Abans d’anar-hi, vam fer un recorregut guiat pel port de Barcelona amb les golondrines, on ens van explicar l’organització i el funcionament del port. MOLT INTERESSANT, us convidem a fer-ho!!!

 

Després, vam passejar per les Rambles de Barcelona, tan acolorida, amb molta gent, artesans, estàtues humanes...QUIN GOIG!!!

 

Tots i totes vam desfruitar d’aquest gran dia ja que vam tenir l’oportunitat de cantar per les nostres famílies i gaudir d’un dia espectacular i inoblidable.

 

Fotos

 

 

 

FESTA DE COMIAT DE L'ALUMNAT DE SISÈ

 

Ja ha arribat fi de curs i hem fet una festa per acomiadar l’alumnat de sisè que ja ha acabat la Primària.

 

A la festa hi ha hagut una mica de tot: parlaments, auca del recorregut de l’alumnat per l’escola, lliurament d’orles, balls, cançons, interpretacions musicals, emocions, abraçades, rialles... en fi, una festa entranyable i per portar un molt bon record pel pas per l’escola, on tothom ha donat lo millor d’ell mateix.

 

Volem agrair a tot el personal que ha fet possible aquest acabament tan entranyable del vostre pas per l’escola, a l’alumnat, a les famílies, als mestres,a l’equip directiu, al conserge, a la Júlia, a l’Ajuntament... Gràcies a tots.

 

A l’alumnat que ens deixa, que tingueu molta sorti que la vida us tracti bé.

 

Els tutors de sisè

 

Fotos

 

 

 

 

 

 

 

PROGRAMEM JOCS I ANIMACIONS


Jocs i animacions són el resultat de l'experiència que hem tingut amb Scratch l'alumnat del SEP d'ampliació de 5è.

Us invitem a provar-los i si ens voleu deixar algun comentari a la mateixa pàgina del projecte, serà benvingut. Esperem que us agradin!

 

JOC: VIATJANT PEL MÓN

 

Autores:


- Abril Massot
- Emma Moglan
- Nàdia Arnó

 

 

ANIMACIÓ: EL VIATGE DEL MUSTAFÀ

 

Autors:


- Ibrahima Dieng
- Èric Esteve
- Marc Susagna
- Roger Viadero 

 

 

JOC: QUÈ RÀPID PASSA EL TEMPS!

 

Autors:


- Èrik Pàmpols
- Biel Torruella

 

 

 

 

ESCALFANT MOTORS PEL PETIT PRÍNCEP!

 

El proper 16 de juny, l’alumnat de cinquè estrenem el Petit Príncep.

 

Gairebé, ho tenim tot a punt: assajos, vestuari, cançons... i DECORATS!

 

I si parlem dels decorats, hem de parlar de totes aquelles famílies que, divendres passat, van venir a l’escola a donar-nos un cop de mà.

 

GRÀCIES A TOTS I TOTES PER LA VOSTRA COMPLICITAT! Han quedat fantàstics!

 

Us deixem unes fotos de la jornada.

 

Fotos

 

 

 

HEM SORTIT A TV LLEIDA!!!

 

Estem molt contents!!! Hem sortit a TV Lleida!!!

 

El Sr. Drudis, gran col·laborador d’aquesta escola, va venir el dia 24 de febrer I ens va fer un taller d’astronomia als alumnes de 6è C, aquest taller el van enregistrar les càmeres de TV Lleida i el van emetre el dia 25 d’abril.

 

Us passem el link perquè ho pugueu veure!!!

comença al minut 18:43!!!

 

 

 

 

 

 

SORTIDA DE COLÒNIES DE 6È A LA GARROTXA

 

Fantàstics els dos dies que els nois i noies de 6è vam passar a la comarca de la Garrotxa!

 

El 30 de març vam deixar Almacelles i ens vam dirigir per la carretera de l’eix transversal de Catalunya cap a la província de Girona, dins de la zona comarcal de la Garrotxa, de tothom coneguda pel seu entorn volcànic.

 

El nostre primer objectiu era visitar el volcà de Santa Margarida. L’autocar ens va deixar al peu del volcà on ens vam reunir amb els monitors i fent trekking vam començar la forta pujada, de més de 600 m d’altura. Després vam baixar al cràter. Al centre hi havia l’ermita romànica que li dóna nom.

 

Asseguts enmig del cràter ens resultava difícil imaginar que en un temps llunyà, ara farà uns 11.000 anys, aquella superfície hagués estat un forat en erupció per on sortís lava i foc. Allí hi va haver comentaris per a tots els gustos: uns deien que s’ho imaginaven més profund, altres que era molt petit o massa gran, però… cap de nosaltres podíem deixar de meravellar-nos davant dels misteris del nostre planeta i de la complexitat i perfecció de la natura.

 

El camí de retorn va ser molt més fàcil perquè era baixada. Vam anar en autocarfins a Besalú, poble proper a Olot. La primera vista d’aquest encantador poblet medieval, amb el seu magnífic pont, va ser espectacular!

 

Com que ja ens havíem fet gana, ens vam adreçar a una mena de parc, amb taules i bancs de fusta, que hi havia sota el pont, per a dinar. Allí ens van portar el menú que consistia en macarrons, pollastre guisat i una poma. Estava ben bo! L’anècdota va ser que, de tan plens que ens van servir els plats al principi, als darrers de la cua els faltaven macarrons i els responsables del càtering van haver de córrer a la casa de colònies a buscar-ne més. Havent dinat, vam tenir una estoneta lliure per jugar i relaxar-nos.

 

A la tarda vam començar la gimcana de descoberta de Besalú.Anàvem recorrent els indrets més representatius, fent divertits jocs i activitats que ens ajudaven a entendre millor les explicacions. Una de les coses que més ens va cridar l’atenció va ser la part jueva i unes cadires que estaven enganxades a la paret.

A continuació ens van portar a la casa de colònies del Mas Gircós que era una rústica masia molt gran. Allí ens van distribuir les habitacions i ens van explicar les normes, el que es podia fer i el que no. A l’exterior hi havia molt espai i vam passar molt temps entretinguts construint una cabana amb tronquets d’arbres i diferents materials que anàvem trobant. Cada cop que teníem uns moments lliures aprofitàvem per a perfeccionar-la. Un cop la vam haver de refer del tot perquè uns nens d’una altra escola ens l’havien destrossat.

 

Després de sopar vam fer un joc de nit i… discoteca! Alguns es van marejar i tot amb el moviment de les llums! Els que estàvem animats encara vam fer una mica de festa per les habitacions i aviat a dormir que l’endemà ens havíem de llevar d’hora.

 

El dia 31 al matí ho vam recollir tot i, després d esmorzar, vam fer la darrera sortida d’exploració de l’entorn. Per un caminet que s’endinsava pel bosc vam anar caminant fins a l’església de Palera, punt de trobada d’antics peregrins. Era un lloc amb un especial magnetisme natural que produïa un curiós efecte: recolzant les mans a la paret, la cintura es començava a bellugar descrivint cercles. Tots ho vam voler experimentar, però, val a dir que ben pocs ho van aconseguir.

 

Mentre tornàvem,els monitors ens anaven explicant les característiques de la flora de l’entorn. Fins i tot alguns vam recollir espàrrecs!

 

Ja només quedava el dinar, uns últims jocs,el comiat dels monitors, de la casa i de la Garrotxa i… cap a casa!

 

La sortida va tenir els seus punts forts i els seus punts fluixos, però, en conjunt,van ser uns dies de bona convivència interessants, divertits i inoblidables!

 

Nois i noies de 6è B

 

 

Fotos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PRIMERS AUXILIS

 

Durant el segon trimestre els alumnes de 6è han realitzat un Taller d’Iniciació als primers Auxilis i actuació davant emergències “Sigues un Craq”

 

Aquest taller ha constat de 15 sessions impartides per personal especialitzat de la Creu Roja.

 

Han estat unes classes molt interessants on els nens i nenes han aprés les principals tècniques en primers auxilis i a saber com actuar en cas d’emergència: atendre a persones inconscients, realitzar les maniobres de reanimació cardiopulmonar, conèixer els desfibril·ladors, realitzar la maniobra de Heimlich en casos d’ennuegament, com actuar davant lipotímies, talls de digestió i insolacions, saber què ha de contenir una farmaciola, desinfectar ferides, com actuar davant les hemorràgies i les cremades, fer embenatges senzills, identificar les intoxicacions més comunes i familiaritzar-se amb malalties com la diabetis, l’asma i la celiaquia.

 

Aquestes sessions han combinat la teoria amb la pràctica. Com a cloenda els alumnes han pogut veure com és una ambulància per dins i quina és la seva funció, ja que l’han portat al pati de l’escola.

 

Al finalitzar el taller, a tots els nens i nenes se’ls ha lliurat un carnet de la Creu Roja que demostra que han aprofitat el curs i que estan preparats per actuar davant una emergència.

 

Tant mestres com alumnes coincidim en que participar en aquest taller ha estat una experiència molt positiva i profitosa.

 

Fotos

 

 

 

 

 

 

PROJECTE INTERDISCIPLINARI DE L’ALUMNAT DE 6è

 

Durant la darrera setmana de trimestre els alumnes de sisè han desenvolupat un projecte que gira al voltant de l’aigua.

Han fet diferents activitats des de diferents àrees: càlculs matemàtics, comprensions lectores de textos expositius en llengua castellana, expressions escrites en llengua catalana, activitats plàstiques, fitxes de vocabulari en anglès...

 

Van fer una sortida a l’embassament de Canelles a la qual van visitar unes coves prehistòriques amb un modelat càrstic d’estalactites, estalagmites i columnes, han visitat la pressa i la central hidroelèctrica,van assistir a una xerrada que tractava sobre la importància que té per a Almacelles el Canal d’Aragó i Catalunya, una maqueta per classe que reflecteix l’àrea geogràfica del Canal...

 

Volem agrair les xerrades que va fer en Joan Bosch, president del sindicat de regs d’Almacelles, a l’Ajuntament d’Almacelles el fet que hagi pagat el transport a l’embassament de Canelles i també al Grup Venso el fet que hagi pagat les dues activitats programades al Pantà.

 

Fotos

 

 

 

 

 

 

 

RECOMANACIONS LITERÀRIES 

 

Els nois i noies de cinquè us volem fer unes quantes recomanacions literàries per aquest Sant Jordi. Pensem que la lectura ens enriqueix, ens fa millors com a persones i també ens fa més lliures!

 

Esperem que us agradi la tria de llibres que hem fet i us desitgem que passeu una bona diada!

 

5è B pdf

 

5è A pdf

 


COMA-RUGA

 

Fotos

 

 

 

PRIMER, CAL POTABILITZAR

 

I quin és el recorregut que fa l’aigua abans que arribi a les nostres llars? S’hi fa algun tractament per a què la puguem beure? Aleshores, és potable? Quina diferència hi ha entre potabilitzar i depurar?

 

A aquestes i a altres preguntes van trobar la seva resposta en la visita que l’alumnat de cinquè vam fer a la potabilitzadora la setmana passada. En Carlos Martínez, treballador de la planta i pare del nostre company Oriol, ens va explicar tot el procés per a convertir l’aigua en potable. Des d’aquí, et volem agrair les explicacions que ens vas donar i la bona estona que vam passar plegats.

 

Propera visita: Pantans de Barasona i Sant Salvador.

 

Fotos

 

 

 

REDUIR, REUTILITZAR I RECICLAR ET FA GRAN!!!

 

El 24 de març, l’alumnat de cinquè vam realitzar un taller d’aprofitament del menjar dins del marc del projecte Reduir, Reutilitzar i Reciclar et fa gran!!! del Consell Comarcal del Segrià. Ens vam adonar que, moltes vegades, amb el menjar sobrant que tenim per la nevera, podem fer un bon dinar.

 

El nostre menú va ser:

  • 1r plat: Humus
  • 2n plat: Sandvitx de tonyina, tomata i olives
  • Postre: Macedònia

 

Fotos

 

 

 

PIDAY

 

El 14 de març l’alumnat de cinquè vam celebrar el PiDay. I com ho vam celebrar? Amb la visita dels nostres companys i companyes de sisè que ens van preparar un taller per descobrir d’on surt aquest nombre. Us donarem una pista: amb les mesures de la longitud i del diàmetre d’una circumferència, es troba!

 

Fotos

 

 

 

FEM MATEMÀTIQUES

 

El dia 29 de març un grup de quatre alumnes de sisè van participar a la segona fase del concurs Fem Matemàtiques que es va celebrar a l’Ins. La Serra de Mollerussa. Prèviament, en la primera fase, havien treballat uns problemes a l’escola amb els que es van classificar per a la segona.

 

La jornada va ser lúdico-matemàticai van poder gaudir de les matemàtiques des d’una mirada més pràctica, treballant sobre el terreny.

 

Felicitem al nostre alumnat per haver aconseguit el primer premi en la gimcana!

 

Fotos

 

 

 

L’ALUMNAT DE 6è VISITA L’INSTITUT CANIGÓ

 

El dia 15 de març els alumnes de 6è, acompanyats de l’equip docent van fer una visita a l’ Institut de la localitat.

 

Quan van arribar al centre, primer de tot van anar a la sala d’actes i una sèrie d’alumnes de Secundària ens va rebre amb una actuació musical a la qual uns tocaven instruments i altres dansaven. Posteriorment, altres alumnes van representar un petit paper teatral que parlava en un to irònic la vida a l’ Institut Canigó. Van fer una bona interpretació que havien preparat ells mateixos. Seguidament, una sèrie d’alumnes de 1r d’ESO van explicar als alumnes de sisè quines eren les semblances i les diferències existents que ells havien trobat entre la dinàmica a l’escola Primària i la que torbarien en el centre de Secundària.

 

Seguidament, els alumnes de Primària es van dividir en dos grups (es tracta d’un grup massa nombrós) i van visitar les instal·lacions de d’Institut (el laboratori, les aules d’informàtic, de música, d’idiomes, aules ordinàries, la cafeteria, les pistes esportives...).

 

Els alumnes de Secundària van obsequiar als de Primària amb una gorra i un clauer.

 

Per acabar, es van fer una foto conjunta tant l’alumnat de la nostra escola com dels alumnes i professors de l’ Institut que ens havien rebut.

Va ser una tarda molt ben aprofitada.

 

Volem agrair als alumnes i als professors del Ins. Canigó la rebuda que ens van fer.

 

Fotos

 

 

 

CURS DE PRIMERS AUXILIS PER A LUMNAT DE 6è

 

El dimarts 14 de febrer van començar les classes de primers auxilis desenvolupats per la Creu Roja.A les dues primeres sessions que hem fet aquesta setmana ens van parlar de diferent aspectes, com ara:

-Què són els primers auxilis?,

-Què cal fer quan tenim un accident?

 

-La utilitat del telèfon d’emergències, el 112.

 

Vam aprendre, per exemple, que en situacions d’emergència pots trucar al 112 i acudiran immediatament els bombers, la policia o els sanitaris. Aquest telèfon es gratuït i serveix per a tota Europa.

 

Hi ha molts aspectes més que encara no hem fet per exemple: Què et passa?, no et trobes bé?...

 

Pensem que el curs està essent d’utilitat i que és interessant conèixer tots aquests aspectes.

 

Des d’aquí volem agrair a la Creu Roja iniciativa que han tingut i l’entusiasme que li posen a l’hora de desenvolupar-lo.

 

Alumnat de 6è A 

 

Fotos

 

 

 

LA SANG I ELS SEUS COMPONENTS

Noemí Alegre

 

La Noemí Alegre Santos, la mare de l’Èrik Pàmpols, va vindre a l’escola. Ella treballa a l’Hospital Arnau de Vilanova, al Banc de Sang. Ens va explicar els grups sanguinis, quins eren, de què estaven formats… També ens va ensenyar glòbuls vermells, plaquetes i plasma. Després vam fer una activitat sobre la sang, va ser molt divertida.

 

Vam descobrir moltes coses:

El 0- poden donar a tothom però només poden rebre del seu tipus, també que els glòbuls blancs no es poden donar a ningú perquè cadascú té les pròpies defenses, i també és important donar sang per la gent què ho necessita.  

 

Finalment ens va fer un petit regal, un llibre d’uns superherois que salvaven la vida dels demés, i una pipeta.

 

L’explicació de la Noemí va ser un èxit, vam aprendre moltes coses noves que no sabíem.

 

VA SER MOLT INTERESSANT!!!!!!!!


GRÀCIES NOEMÍ!!!!!!

 

Escrit per la Danna, Laia, Manal i Xènia.

 

La mateixa notícia escrita per diferents alumnes (pdf)

 

Fotos

 

 

 

APADRINAMENT DEL PARC D'EUROPA

 

Com els altres dos cursos anteriors, l'alumnat i el professorat de sisè i English-Science del cicle han dut a terme l'activitat i experiència didàctica Apadrina un Monument, en la qual tots i cadascun dels/les alumnes d'aquest nivell expliquen, com si fossin guies turístics, una part del patrimoni cultural, científic o verd d'Almacelles: Parc d'Europa i MAU.

El passat 28 de novembre, al matí, ens van visitar els  63 alumnes de 6è de primària i el seu professorat del centre Doctor Serés, d'Alpicat, com altres cursos els nostres 61 alumnes del mateix nivell els van explicar la història europea, el planetari, els arbres i personatges històrics lleidatans del Parc d'Europa de la localitat.

Al matí, els nostres alumnes els van explicar el Parc d'Europa: la història europea en català, el planetari en anglès, els arbres i personatges il·lustres lleidatans en castellà.

En acabar, vam fer un recorregut tots junts fins a l'escola, durant el qual un mestre del centre els va explicar el Balcó de la Casa del Senyor d'Almacelles, el carrer Major, la Plaça de la Vila, l'estàtua de Mas Dordal i el Passeig de les Lletres.

En arribar a l'escola: dinar de convivència d'alumnat i professorat junts al pati de l'escola.

A la tarda, prèvia presentació de l'edifici, la Plaça de Vitruvi i el mil·liari romà per part de la directora del MAU,Sra Montse Gené, els vam explicar en anglès els models urbanístics més importants del Museu d'Arquitectura i Urbanisme, així com l'exposició dels gravats de Goya, per part de la directora.

La nostra escola havia preparat un llibret amb preguntes de seguiment de l'activitat que primer formulaven oralment i, en ser contestades, havien d'anotar.  Al seu centre en farien una correcció acurada.

Al matí va presenciar l'activitat la coordinadora d'aquesta activitat del CRP del Segrià, Sra Anna Jiménez, i a la tarda la inspectora d’ensenyament del centre, Sra Carme Huguet, a les quals volem agrair la seva presència.

Totes dues van coincidir en la gran qualitat de l'activitat i ens van felicitar efusivament, felicitació que també agraïm.
Tots dos centres n'hem fet una molt bona valoració i tot l'alumnat s'ho va passar molt bé!

 

 

Fotos

 

 

 

 

EXCURSIÓ COMMEMORATIVA DE 6È A VILANOVA I LA GELTRÚ I SITGES

 

El dia 7 d’octubre va ser molt especial per a nosaltres;els alumnes de 6è vam anar d’ excursió a Vilanova i la Geltrú i a Sitges. Os preguntareu que pot tenir d’especial una excursió?Doncs que el motiu de fer-la era per commemorar-ne una altra igual que havien fet un grup d’escolars d’Almacelles ara fa 80 anys. Aleshores les coses eren molt diferents, perquè era l’any 1.936 i, pocs dies després, esclatava la guerra civil espanyola.

 

Aquesta excursió la patrocinava l’Ajuntament del nostre poble, que era on s’havia trobatla documentació d’aquella primitiva sortida. També havien aconseguit localitzar algun avi que encara conservava en la memoria el record viu d’aquells temps. Ens hagués agradat molt que els padrins haguessin pogut acompanyar-nos i repetir-la, ara, amb nosaltres, però les seves condicions físiques ho feien del tot desaconsellable. Qui sí que va venir va ser l’alcaldeamb col.laboradors seus que van estar fent un extens reportatge gràfic que despréses podrà veure per diferents Canals.

 

La nostra jornada va transcorre així:

 

Igual que els avis, abans de pujar a l’autocar, ens vam fer una foto de grup davant de l’actual museu MAU que, en aquella època, havia estat l’edifici de la seva escola. Quan vam passar per Lleida, vamparar un moment alpont vell del riu i també en vam deixar constància amb una fotografia. Allí, als que ara serien els nostres besavis els havia parat la guardia civil i, per qüestions de seguretat, noels deixaven continuar l’excursió; sort que, al final, tot es va solucionar i van poder tirar endavant.

 

Un cop vam arribar a Vilanova, ens vam dirigir al far, des d’on es divisava el mar. A nosaltres ens va extasiar i, per un instant, ens vam imaginar la sensació i la il.lusió que devien sentir aquella colla de nens, ja que… era la primera vegada que el veien! Com que no era època de bany, vam aprofitar per visitar l’Espai-Far. Al far no hi vam pujar perquè ens encara estava en funcionament.

 

L’Espai-Far és una mena de petit museu on hi havia elbot salvavides de Víctor Rojas a l’exterior i, a l’interior, detallada informació, materiali fotografies de com era abans la vida i costumsdels pescadors de Vilanova. En una altra sala vam visitar una exposició de tot un recull d’objectes mariners col.leccionats pel senyor Roig. Hi havia: cargols de mar, peixos dissecats, mig esquelet d’una balena, potets amb sorres de tot el món, escafandres de busso, vaixells dins d’ampolles de vidre (els anomenaven “la paciència embotellada”), cartes adreçades a la carpa Juanita… Ens van explicar la curiosa història d’aquest peix i la vam poder veure en una filmació. Resulta que el senyor Roig havia tingutuna bassa amb carpes i n’hi havia una de molt especial que treia el cap per menjar de la mà i bevia en porró. Aquesta carpa es va fer famosa arréu del món i rebia visites i correus de turistes procedents de països ben llunyans, com el Japó o Amèrica. Tot plegatera molt curiós i ens va entusiasmar!

 

A continuació, gratament impressionats , ens vam acomiadar de Vilanova i ens vam dirigir cap a Sitges. Allí, el nostre objectiu era anar a visitar el museu del Cau Ferrat. Vam anar caminant pels carrerons empedrats de la antiga vila marinera, envoltats de precioses cases blanques, fins arribar a l’escalinata de l’esglèsia, on ens vam tornar a fotografiar, tots junts, asseguts als esglaons. Seguidament, mentre uns dinaven, altres visitaven el museu.

 

El Cau Ferrat era la casa de platja i refugi de l’artista Santiago Rusiñol que, a la seva mort, la va legar a l’ajuntament de Sitges amb la condició que es respectés tot el que contenia. Hi havia coleccions de vidre,ferro forjat, ceràmica, arqueologia, escultura, peces d’esglèsies (com una pila de batejar), mobiliari, quadres de reconeguts pintors (Casas, Picasso, Zuloaga, Pichot, entre altres)… Ho vam trobar força interessant i ens va agradar molt.

 

Un cop a l’autocar de tornada, no podíem deixar de pensar que, en conjunt, havia estat una experiència inoblidable i ens en vam adonar que nosaltres també havíem fet història!

 

Alumnes de 6èB

 

Fotos

 

 

 

ESTUDI DELS ARBRES A LA TARDOR EN EL PARC EUROPA

 

El dilluns 7 de Novembre de 2016, l’alumnat de 6è de l’escola Antònia Simó i Arnó vàrem anar al Parc Europaa fer l’observació dels arbres de la nostra localitat, Almacelles.

 

Vam centrar-nos en els arbres de fulla perenne, com ara el magnolier, el cedre de l’Himàlaia, el xiprer, la sequoia, l’avet del Colorado, entre d’ altres; encara que també en vam veure uns quants de fullacaduca com el liquidàmbar o el roure.

 

Durant la sortida, un grapat d’alumnes van explicar les principals característiques dels diferents arbres, aprofitant així de fer una mica d’assaig, ja que el dia 28 tindrem la visita dels alumnes de 6è de l’escola Doctor Serés d’Alpicat. Llavors els exposarem tot el conjunt del patrimoni del Parc Europa amb explicacions, a més a més dels nostres arbres,del planetari, personatges importants i plaques d’història.

 

El mestre César ens va explicar ambdetall les principals diferències entre els arbres i va ser una tarda molt agradable i profitosa.


Desitgem que, quan vinguin els nens d’Alpicat, també s’ho passin molt bé i que aprenguin coses interessants i novedoses!

 

Joan Daniel González (6èB)

 

Fotos

 

 

 

XERRADA DEL SR. AQUILINO MORENO A L’ALUMNAT DE 6è

 

El dilluns, 21 de novembre el sr. Moreno, pare de dos alumnes del centre, va fer una xerrada sobre literatura fantàstica adreçat a l’alumnat de sisè.

 

En aquesta xerrada va tractar sobre els orígens literaris, no tan sols demoltes de les obres de literatura clàssiques, sinó també de pel·lícules i videojocs actuals.

 

La xerrada- taller va ser força participativa. L’alumnat es va sentir motivat i va seguir amb atenció les explicacions que el senyor Moreno va aportar.

 

Des d’aquesta pàgina web volem agrair-li tant la seva presència com el fet que hagi volgut compartir amb el nostre alumnat els amplis coneixements que té sobre la matèria.

 

Fotos

 

 

 

VIDES PREHISTÒRIQUES

 

L’alumnat de cinquè de l’escola, hem estat treballant la Prehistòria. Aquesta època s’inicia amb l’aparició dels primers homínids i finalitza amb l’aparició dels primers documents escrits. Hem realitzat un treball audiovisual que ha consistit en crear vídeos amb la tècnica de l’stop motion. L’stop motion és una tècnica d’animació que consisteix en fer fotografies de manera que, movent mínimament els objectes, sembla que aquests prenguin vida.

Hem realitzat tres vídeos, cadascun correspon a una de les èpoques de la Prehistòria.

 

  • PALEOLÍTIC

Resum del vídeo: “Vivien en coves. S’alimentaven d’aquells animals que caçaven i pescaven, i dels fruits que recol·lectaven dels arbres.”

 

 

 

Aquest vídeo ha estat elaborat per: Nabil Benabderrahmane, Daniel Rydlewicz, Albert Rodrigo, Èric Esteve, Nàdia Arnó i Ibu Dieng.

 

  • NEOLÍTIC

Resum del vídeo: “Durant el Neolític, vivien en cabanes; eren sedentaris. Les seves tasques se centraven en la ramaderia, l’agricultura i l’artesania. Feien servir la xarxa quan pescaven; continuaven caçant animals per alimentar-se”.

 

 

 

 

Aquest treball ha estat fet per: Emma Moglan, Carla Laforet, l’Èrika Teixidor, Kemo Kamara, Jaume Salla i Fàtima Jied.

 

  • EDAT DELS METALLS

Resum del vídeo: “Les ciutats estaven envoltades de muralles. Hi havia guerrers que s’ocupaven de protegir a la gent en cas d’atac. Van començar a utilitzar metalls per fabricar objectes.”

 

 

 

 

Aquest curt ha estat realitzat per: Kaio Messias, Hafsa Idrissi, Mohamed Chafchaf, Abril Farrús, Mireia Bernaus i Alex Expósito.

 

 

SORTIDA A ÀGER

 

El dia 28 d’octubre de 2.016 els alumnes de 6è vam anar a Àger (la Noguera) a visitar la vila i l’observatori astronòmic.

 

Quan vam arribar al poble el primer que vam fer va ser esmorzar, més tard ens vam dividir en dos grups per fer les activitat programades. Una activitat era veure un petit documental al planetari que ens parlava de l’espai, en el qual parlaven dels planetes, de les estrelles i de les constel·lacions. Un cop acabada la projecció ens van explicar com s’orientaven els nostres avantpassats observant els astres (l’estrella polar, els planetes i les constel·lacions). La pel·lícula la vam veure projectada dins d’una cúpula.

 

Un cop acabada la projecció, ens tenien reservada una sorpresa: es va obrir la cúpula i vam veure el cel al natural des de dins del planetari. Les vistes eren molt boniques i es veia la boira enganxada a la fondalada.

 

L’altra activitat que vam fer a l’observatori astronòmic va ser, observar el Sol a través d’una pantalla. Vam veure en directe les flamarades que produeix el Sol i també les seves escasses taques negres que té en l’actualitat.

 

Posteriorment, vam anar a dinar al poble; un cop vam acabar, vam fer les dues activitats que hi havia programades a la vila (una visita guiada pel poble i una altra a la col·legiata).

 

Un cop acabada la visita ens vam dirigir cap a l’autocar per tornar, però quan ja estàvem a punt, abans de marxar,els mestres ens tenien reservada una última sorpresa: ens van repartir panellets per celebrar la castanyada. ESTAVEN BONÍSSIMS!!!!!

 

Els alumnes de 6è A

 

 

Fotos

 

 

 

 

CREADORS DE JOCS

 

Aquest curs 2016/2017, la primera activitat que hem dut a terme l'alumnat de cinquè i sisè a robòtica és la de crear jocs. El programa que hem utilitzat és l'Scratch. Partint d'unes consignes similars, cadascú ho ha pogut adaptar als seus interessos.

Us deixem un primer recull de jocs creats, ja que, com sabeu, no tot l'alumnat fem robòtica la mateixa part del curs, així que aquesta col·lecció s'anirà ampliant. 
Esperem que hi jugueu i que us ho passeu tan bé com nosaltres ens ho hem passat creant-los.  

 

Enllaç als jocs

 

 

 

 

XERRADA I OBSERVACIÓ D'ASTRONOMIA 6è

 

Dilluns 10 d’octubre, el senyor Ramon Drudis va venir a l’escola per fer una xerrada sobre astronomia als alumnes de 6è.

Ens va parlar de l’univers, centrant-se sobretot en el nostre sistema Solar.

Va resultar ser molt interessant i a la vegada vam aprendre moltíssim.

 

El mateix dia, al vespre, vam quedar a l’escola amb el senyor Drudis i el César per observar el cel de nit.

Vam poder veure tres planetes, Venus, Mart i Saturn; També vam observar la lluna a través d’un telescopi que va portar el senyor Drudis; i per últim, el César ens va parlar amb molt entusiasme de les estrelles, les localitzava amb un làser perquè nosaltres les poguéssim visualitzar fàcilment.

 

Va ser una experiència inoblidable!!!

 

Fotos

 

 

 

VISITA DELS MOSSOS D’ESQUADRA


El dia 3 d’octubre de 2016 van vindre a la nostra escola els mossos d’esquadra, concretament una part de la secció de ciberpolicia. Ens van parlar sobre els perills d’internet i com evitar-los. Ells ens van fer una enquesta sobre qui utilitzava les diferents xarxes socials com l’Instagram , el Facebook , el Twitter etc...


Ens van dir que una manera de prevenir ser víctimes de ciberassetjadors era privatitzar els perfils socials i que havíem de prendre una sèrie de precaucions si fèiem ús de les xarxes socials, com ara configurar l’accés a persones conegudes, tapar el visor de la webcam segons en quines ocasions, no facilitar les dades personals ni el correu electrònic a ningú, bloquejar les persones que facin un ús inadequat de la xarxa social...


Ens van parlar sobre l’internet segura , el ciber assetjament etc. També ens van parlar sobre casos que havien tingut sobre tot aquest tema d’internet.
La policia que ens va fer la xerrada es deia Montse. L’endemà van informar als pares del que ens havien explicat a nosaltres


L’activitat va ser molt educativa i molt xula!!!

 

Alumnat de la classe de 6è A

Fotos

 

 

 

 

L’EDITORIAL LA GALERA ENS VA FER UNA DONACIÓ

 

El passat mes de juny 2016, l’editorial La Galera va fer donació al centre d’un exemplar de “El zoo d’en Pitus” dedicat per la seva il·lustradora, la ninotaire Pilarín Bayés.

 

Aquest llibre va ser premi Folch i Torres fa 50 anys!!!

 

Fotos

 

 

 

L’ALUMNAT DE SISÈ VOL SALUDAR I DESITJAR UN BON CURS A TOTS ELS MEMBRES DE LA COMUNITAT EDUCATIVA DE L’ESCOLA

 

Hi family, com esteu?

 

A l’ alumnat de sisèens reconforta saber que ja som els més grans de l’Escola. Estem il·lusionats de tornar a començar les classesi volem donar-vos la benvinguda al nou curs escolar.

 

Ja que som els més grans , a part dels adults que hi treballen, és clar, ens tocarà fer alguna activitat diferent de les que havíem fet cursos anteriors com ara:

 

  • .- Apadrinament lector:acompanyarem als alumnes de 1r en el seu procés d’aprenentatge de la lectura.

 

 

  • .-Ràdio pati: entrevistarem personatges que siguin del nostre interès i construirem un programa de ràdio.

 

 

  • .-Apadrinament del parc d’Europa: Presentarem el parc a altres alumnes d’una altra escola.

...

 

Us desitgem a tots que passeu un bon curs escolar.

 

 

 

 

 

Navegació