FESTA FI DE CURS 2013-14

L'ALUMNAT DE 5È VAM ANAR DE COLÒNIES A “LA CARRAL”

Divendres 6 i dissabte 7 de juny l'alumnat de 5è vam anar de colònies a “La Carral” a prop de Solsona.

La casa de colònies ens va agradar molt, vam tenir temps per poder gaudir de les seves instal·lacions: piscina, camp de futbol, de voleï, de basquet, sala de futbolins…. i vam fer cabanes al bosc!!!!!

Durant la nostra estada també vam preparar els decorats i vam assajar la cantata “NAMANA” ja que dissabte a les cinc de la tarda van venir els pares i les mares per veure la nostra actuació. Va ser tot un èxit i desprès vam acabar de passar la tarda junts compartint experiències.

Per cert, el menjar estava boníssim i el tracte amb el personal de La Carral molt agradable!!!!

CANTÀNIA 2014 I COLÒNIES DE L'ALUMNAT DE 6è

El dimarts, 3 de juny, l’alumnat de 6è de l’escola amb les seves tutores, Montse Vidal i Mercè Prats, les professores de música, Anna Tomà i Sònia Páez, i la mestra que els ha impartit l’educació artística, Mariona Llinàs, van actuar a l’auditori de Barcelona en el 25è aniversari de Cantània.

Com cada curs el centre va organitzar també un autocar de famílies que van assistir al concert, que va ser tot un èxit, i que van poder gaudir d’una gran actuació. Tothom va sortir molt satisfet i molt positivament impressionat del concert.

A més el nostre centre va rebre una especial felicitació perquè va estar l’escola escollida per fer la caràtula del 25è aniversari i de tots els dibuixos que il·lustren el programa d’aquest curs. Tota la comunitat educativa ens sentim molt satisfets i orgullosos d’aquesta actuació i d’aquesta especial distinció oportunitat i distinció.

Després de la gran actuació a Cantània ens hem dirigit cap a Torrelles de Llobregat, cansats peròmolt il·lusionats de passar una nit i un dia mésde convivència.

Abans d’anar a dormir hem demostrat ,un cop més ,el nostre art escènic fent una desfilada de pijames que ens ha divertit però no ens ha motivat gaire per dormir.

L’activitat del dia següent era de dimensions olímpiques. Hemfetunbon paper en totes les proves realitzades.

Ens ho hem passat força bé, les tutores també rient les nostres habilitats.

El viatge de tornada ha estat força reparador i aprofitat....

DEPURADORA

Els alumnes de 5è vam anar a la depuradora els dies 23 i 29 de maig, ja que estem treballant el projecte interdisiplinari de l’aigua. Vam surtir a les 9:00 i vam arribar a la depuradora a les 10:05 Vamveure totes les instalacions i com funcionaven. Era una mica “fastigós” per que no feia gaire bona olor, però molt divertit veure com arribava l’aigua de les nostres cases bruta i sortia totalment neta.

SORTIDA VENSO-SARGAIRE

Com cada curs, i formant part del projecte interdisciplinari de CS, l’alumnat de 6è del centre va visitar les instal·lacions de la planta deshidratadora de farratges VENSO i la Granja de vedelles per producció de carn, CAL SARGAIRE. La visita s’havia preparat a les classes i l’alumnat va participar escoltant les explicacions prèvies i formulant tota una sèrie de preguntes sobre els aspectes que els semblaven més interessants. Va ser una experiència positiva de la que hauran de fer un treball.

L’ALUMNAT DE 5è VISITA LA POTABILITZADORA

El dia 19 de maig l’alumnat de 5è hem visitat les instal·lacions de la planta potabilitzadora d’Almacelles.

En aquestes instal·lacions tracten l’aigua que ve del Canal d’Aragó i Catalunya a fi que pugui ser consumida per les persones.

Ens van fer una explicació detallada de tot el procés que necessita l’aigua per ser tractada, així com les comprovacions diàries que fan per veure quin és el grau de cloració així com de transparència i de sabor que té aquest preuat líquid quan arriba a casa nostra.

Ha estat una visita interessant.

FEM MATEMÀTIQUES 2014

El dissabte 17 de maig la Jana Bonet, classificada en la segona fase del Fem Matemàtiques 2014,va anar a la final que es va celebrar a Reus.

A Reus hi van arribar uns 60 alumnes classificats entre sisè i primer cicle d’ESO d’un total de quasi bé 8000 alumnes que havien començat.

Pel matí van treballar amb grup i també individualment i a la tarda van fer matemàtiques pel centre de Reus. Abans de dinar van poder gaudir d’ un espectacle de màgia matemàtica amb cartes i els pares d’una visita guiada al Reus modernista.

Fem Matemàtiques és una activitat que organitza anualment la FEEMCAT amb la finalitat de contribuir i desenvolupar la competència matemàtica en tot l’alumnat de sisè de Primària i primer cicle de l’ESO. També permet intercanviar experiències i compartir propostes per part del professorat de les diferents comarques de Catalunya.

Els objectius d’aquesta activitat són:

1. .- potenciar el raonament matemàtic a través de la resolució de problemes.
  2. .- fomentar la capacitat de comunicació i argumentació matemàtica presentant activitats per resoldre en equip i exigint l’elaboració d’informes detallats.
  3. .- ajudar als nois i noies a adquirir seguretat i confiança en les seves capacitats per fer matemàtiques presentant-los activitats motivadores i que suposin un repte per a la seva intel·ligència.
  4. .- mostrar als professors i professores activitats lligades a l’entorn i problemes adequats per treballar estratègies i desenvolupar actituds positives envers aquesta disciplina.

Volem felicitar a la Jana per haver arribat a aquesta final i una vegada més a tots/es els que hi van participar.

ALMACELLES HISTORICAL HERITATAGE

On Friday, 9th May, Primary 6th pupils, their teachers, the English teacher and the town council archeologist visited some historical places in Almacelles: the silos covers, the outer part of the Museum, Clara’s house, the lord’s grain store, and the outer parts of the town hall and the church. The English teacher prepared the excursion in the classroom and pupils will have an exam about it, as usual.

L’ALUMNAT DE 5È APRENEN L’APARELL DIGESTIU

El dijous passat, dia 24 d’Abril, els nens i nenes de 5è,vam fer un experiment per simular el procés digestiu. Vam utilitzar una mitja que simulava l’intestí prim, en un recipient de plàstic vam esmicolar el pa i el vam barrejar amb aigua, simulant la saliva. Hi vam afegir vinagre simulant els sucs gàstrics. Ho vam posar dins de la mitja. Després ho vam exprimir. A la mitja només es van quedar els residus. Vam veure com el nutrient va anar a parar als corrents sanguinis.

VISITA AL MUSEU JOSEP MAS DORDAL

Els nens de cinquè hem anat al museu Josep Mas Dordal a veure pintures de grans pintors del segle XX.

Hi havia dues sales: a la primera hi havia quadres fets durant la primera meitat del segle que ens deien coses iestaven fets a Paris.

La segona sala hi havia quadres que ens expressaven diferents estils de pintura; corresponien a la segona meitat del segle XX i tenien com a punt de referència la ciutat de Nova York.

Hem conegut l’obra de diferents pintors com: Picasso, Dalí,Joan Miró, Tàpies, Miquel Barceló...

Ens han explicat la simbologia de diferents quadres, així com la tècnica utilitzada per fer-los.

Ha estat força interessant.

ISÀVENA VALLEY SCHOOL TRIP

On Friday, 11th April, the Primary 6th pupils with their classroom teachers, their English teacher and their PE teacher went on an excursion to visit the IsàvenaValley.

We saw Capella medieval bridge and there we had breakfast in a park by the river. Then we visited medieval Roda bridge. In a third stop we visited Ovarra romanesque monastery and there we had lunch and the pupils had playtime.

In the afternoon we saw Serraduy bridge and visited Roda d’Isàvena, the cathedral façade and cloister and the square.

Finally in Graus we could see the renaissance main square, the basilica and the viewpoint from which we say the Isàvena-Ésssera confluence.

We had a great time and could see what we had prepared before the trip.

VISITA A L’EXPOSICIO DELMUSEU I A LA DEL CASAL DE L’ALUMNAT DE 6B

L’alumnat de 6B ha visitat l’exposició sobre pintors contemporanis que temporalment tenim al MAU. En l’explicació amb el guia, Sr Albert Balada, l’alumnat ha estat molt participatiu i molt motivat, donat el treball tan similar que ja havien fet per a l’exposició del centre al Casal.

A l’exposició alumnes que ja havien fet de guies han tornat a explicar a la resta la interpretació del Guernica de Picasso que l’alumnat d’aquest nivell ha exposat i han observat atentament tota la resta.

POLSERES SOLIDÀRIES : PRIMER i SISÈ

Els de sisè han ajudat als de Primer a fer les polseres solidàries.

Aquí els podeu veure.

SEGONS CLASSIFICATS EN LA PROVA DE CAMP DEL FEM MATES 2014

Un grup d'alumnes de sisè: Jana Bonet, Emma Casañé, Joel Cortadellas i Aaron Martínez, s'havien classificat per a la segona fase del Fem Matemàtiques 2014 que s'ha celebrat avui, 2/4/2014, a l'institut Castell dels Templers de Lleida. Ha estat una jornada per treballar les matemàtiques de forma més competencial, fora de l'aula, en grup, per pensar diferent... També hem pogut gaudir de "Matemagia" l'espectacle Fernando Blasco vingut des de Madrid per deixar-nos bocabadats i amb ganes de saber els trucs matemàtics.

Moltes felicitats al grup de la nostra escola que després de treballar com a veritables matemàtics durant tot el matí han quedat segons en la prova de camp.

Enhorabona per la bona feina feta!

Aprofitem per agrair la participació a la resta d'alumnat que van resoldre els problemes de la primera fase: Nerea Barrabés, Fabián Colceru, Pilar Roda, Júlia Roure, Mario Sánchez, Anna Tomàs i Natàlia Vila.

Moltes gràcies a Lleimat per l'organització de la jornada.

DAMS AND CANAL TRIP

Last Friday 21st March, Primary 5th pupils visited the elements that make possible the Aragon and Catalonia canal.

The trip started near Alfarràs, in the canal confluence, where Aragon and CataloniaCanal and Canal connection join together.

The next stop was in St Anna Dam. We have breakfast near Benavarri and we continued the trip to Barasona Dam. Mr Julio, the person who is in charge of the dam, explained us how the dam works. It was very interesting.

After visiting the dam, we travelled to “Labitolosa”. It is a Roman settle. There is an ancient Roman village and Thermal baths.

We had lunch near Barasona Reservoir. While we were coming back home, we stopped at Perera Aqueduct and Sosa siphon. They are two amazing structures that maintain the water level.

We enjoyed a lot the trip. We learnt, played and discovered too many things about the canal that provide water to Almacelles.

SORTIDA ALS PANTANS

El divendres 21 de març de 2014 l’alumnat de 5è vam començar a treballar el projecte interdisciplinari, que tracta sobre el cicle de l’aigua i vam fer vam fer una sortida per veure els embassaments ¡ totes les infraestructures que s’han fet per poder disposar diàriament d’aquest bé tan necessaria Almacelles.

La primera parada la vam fer al canal d’enllaç, a l’aqüeducte Coll de Foix.

La segona, a la presa de Santa Anna.

La tercera parada la vam fer per esmorzar a prop de Benavarri .

La quarta, a la presa de Barasona.

La cinquena parada va ser al poblat romà de Labitolosa,

on vam veure l’ajuntament romà i les termes.

La sisena parada la vam fer en un restaurant de Graus anomenat “el Subenuix”; vam parara dinar.

La setena va ser una breu parada a la primera petita presa original al canal.

A la vuitena parada vam veure el sifó de Sosa.

La novena parada vam anar a veure l’aqüeducte de Perera.

VALORACIÓ

A tots ens ha agradat molt l’excursió, perquè hem après moltescoses i perquè era molt interessant veureembassaments, aqüeductes i sifons. Hem après com i d’on ve l’aigua a Almacelles, ve dels pantans de Barasona ide Santa Anna.

VISITA DE L'ALUMNAT DE 6è A L'INSTITUT

El passat 5 de març, a la tarda, l’alumnat de 6è vam anar a fer una visita a l’institut per conèixer on anirem el curs vinent.

Ens van rebre molt amablement i alumnes voluntaris de 1r d’ESO van obsequiar-nos amb dues cançons que van tocar amb la flauta, xilòfons, bateria i teclats. Després ens van guiar per l’institut i ens van resoldre els dubtes que podíem tenir.

Moltes gràcies a tots els que ens van rebre.

GIMKANA COMIAT APADRINAMENT

Els alumnes de sisè que han fet l’apadrinament lector al primer grup de primer, els hi han preparat una ginkama d’acomiadament.

Han establert molt bona relació i han viscut una molt bona expereriència.

Aquí els veieu gaudint !

El gat SCRATCH

Qui ho ha dit que els nens i nenes no poden programar? Pregunteu-ho a l’alumnat de quart i sisè d’audiovisuals.

L’Scratch és el nostre gat preferit i és amb l’Scratch (llenguatge de programació visual) que fem animacions audiovisuals, però també podem fer jocs, música, art... el límit està en la nostra imaginació.

Anirem penjant els treballs acabats, però tothom pot crear la seva animació. Mira algunes de les coses que es poden fer i engresca’t a programar!

Et pots descarregar gratuïtament el programa AQUÍ.

LA TÈCNICA DE L'STOP MOTION

Enguany, l'alumnat de sisè de l'escola Antònia Simó i Arnó d'Almacelles a l'àrea d'audiovisuals estem creant animacions a partir de la tècnica de l'stop motion. Que no sabeu què és? No us preocupeu! Us hem preparat aquesta web amb alguns exemples i tutorials. També hi penjarem les animacions que fem durant aquest curs.

LINK DEL TREBALL

APADRINANENT LECTOR

El dijous 6 de febrer va tenir lloc el canvi de grup d’apadrinament lector.

Els grups que fins ara havien treballat junts, es van acomiadar fent una petita festa. Va resultar molt bonic i emotiu. I, com diu la cançó, “ja som amics per sempre”.

Desprès, van tenir lloc la presentació dels nous grups que estaran junts fins a fi de curs. Les mestres que hi treballem, estem convençudes que serà igual d’emocionant i profitós.

Gràcies als que hi ha acabat i molts ànims als nous!!!

COMIAT

BENVINGUDA

L'ALUMNAT DE CINQUÈ US DESITGEN BONES FESTES

Les nostres felicitacions:

L'ALUMNAT DE 6È HA VISITAT AGER

A dos quarts de vuit, puntuals, del dia 30 d’octubre els de sisè sortíem il·lusionats cap a la vila medieval d’ Àger.

En arribar vàrem esmorzar (amb una mica de fred) i seguidament unes guies molt amables ens van fer l’explicació del Conjunt Monumental de Sant Pere d’Àger. Vam poder contemplar una bona vista del Montsec, aprendre i passejar pel recinte fortificat amb les restes del castell, on havia viscut el vescomte Arnau Mir de Tost i la seva muller Arsenda, i repassar arquitectura a l’església i al claustre de singulars característiques.

A les 11 ja estàvem a l’observatori on vam visionar una petita pel·lícula dins la cúpula i després de veure els telescopis que enfoquen el sol, vam anar a una aula on ens projectaven les imatges dels telescopis en directe i ens van fer una molt bona explicació.

Havent dinat vam anar al Monestir de Santa Maria de les Avellanes on vam poder admirar el claustre romànic i l’església. Allí també vam saber identificargairebé tots els magnífics arbres que l’envolten.

Va ser una jornada ben complerta amb geografia, història, arquitectura, botànica i astronomia.

SORTIDA A TARRAGONA DE L'ALUMNAT DE 5è

Dimarts 29 d’octubre, l'alumnat de 5è vam anar d’excursió a Tarragona.

A dos quarts de nou pujàvem a l’autocar i a dos quarts d’onze ja esmorzàvem al costat de la muralla romana de Tarragonas, on ens vam trobar amb la guia que es deia Reis.

Amb ella vam visitar primer de tot la maqueta de Tàrraco, vam fer un recorregut pel costat de les muralles escoltant la seva història, vam veure la façana de la catedral i vam passejar pel Fòrum. També vam entrar al Museu Nacional Arqueològic de Tarragona per visitar la sala del mosaics.

Més tard vam caminar per les voltes subterrànies del circ i vam seure a les grades de l’amfiteatre tot escoltant com vivien els romans i quines costums tenien.

Després de tota aquesta explicació sobre Tàrraco que ens va oferir la Reis, vam dinar en un parc.

A la tarda l’autocar ens va portar a l’aqüeducte i vam fer una passejada per sobre.

Vam acabar la nostra excursió visitant el poble de Montblanc, un poblet medieval molt encantador.

Va ser un dia inoblidable!!!!!!!!!!!!!!!!!!

L’ALUMNAT DE SISÈ HEM ANAT AL PARC D’EUROPA

El dimecres 23 d'octubre l’alumnat de sisè vam anar al Parc d’Europa a veure la seva vegetacióa la tardor. Ja pel camí vam anar repassant els arbres que ja coneixíem de cursos anteriors com les moreres, catalpes, troanes, pereres, lledoners,...

Al Parc vam poder observar i dibuixar fulles i/o fruits dels roures, magnòlies, liquidàmbars, erables, bedolls, cedres, salzes, avets, ... i sobretot admirar els magnífics colors de tardor.

També vam anar al planetari que havíem estudiat prèviament a classe de Science.

DE VISITA AL MUSEU MAU

El día 8 d’octubre de 2013 els alumnes de 5è vam fer una visita al museu d’arquitectura i urbanisme d’Almacelles.

La Montse Gener (l’arqueòloga de l’Ajuntament), ens va acompanyar i explicar el que feien durant l’edat antiga uns dels nostres avantpassats, els ibers, com menjaven, com vivien, les coses que feien ells amb objectes de la natura i els tipus d’armes que fabricaven.

Els alumnes de 5é s’ho van passar molt bé.

5èA

5èB

5èC

JA HA COMENÇAT EL APADRINAMENT LECTOR!!

És l’activitat que posa en contacte l’alumnat de sisè i primer (fillols/es).

I tothom l’ha començat amb moltes ganes i molta il·lusió.

L’alumnat de 6è i de 1r està connectant molt bé i això dóna els seus fruits, no solament a l’hora de classe (dijous tarda)sinó que també ho fa a les hores de patí, on es troben i comparteixen jocs i confidències.

Felicitats i molts ànims a tots/es!