LES ORLES DE L'ALUMNAT DE 6è

 

 

 

Fotos

 

 

 

FESTIVAL DE COMIAT de 6è curs 2014 15

 

 

 

 

EL DELEGAT DE LA GENERALITAT ENS DÓNA SUPORT

 

El dimarts, 16 de juny, el Sr Ramon Farré, delegat del govern de la Generalitat a Lleida, va visitar l’equipament municipal educatiu del Parc d’Europa d’Almacelles. En aquesta visita de suport a l’activitat esmentada, i el coordinador de la iniciativa, César Celma, els van explicar a ell i al Sr Josep Ibarz, Alcalde d’Almacelles, totes les possibilitats educatives que ofereix aquest complex únic.

 

 

LA MAÑANA (19-06-2015)

 

Fotos

 

 

ART EFÍMER

 

Segons la viquipèdia l’art efímer éstota aquella expressió artística concebuda sota un concepte de fugacitat en el temps, és a dir, de no permanència com a objecte artístic material i conservable. Pel seu caràcter perible i transitori, l'art efímer no deixa una obra perdurable.” I per l’alumnat de cinquè B l’art efímer és:

 

Fotos

 

 

 

DALÍ INVITAT DE CINQUÈ

 

L’alumnat de cinquè hem treballat la figura de Salvador Dalí, personatge excèntric però a la vegada un dels màxims representants del surrealisme.

Salvador Dalí deia que la vida havia de ser una festa contínua. Contínua la festa no ha pogut ser, però durant la realització d’aquests treballs ens ho hem passat tan bé com en una festa.

Si el procés ha sigut magnífic, el resultat... comproveu-ho vosaltres mateixos a través de les fotografies, perquè Dalí ja ho tenia clar: “Declaro la independència de la imaginació i el dret de l’home a la seva pròpia bogeria”. Serà això?

 

Fotos

 

 

 

MUSEU ARQUITECTURA I URBANISME (MAU)

 

Seguint la planificació de centre referent a visites relacionades amb el patrimoni històric i artístic d’Almacelles, el passat dijous, 11 de juny, l’alumnat de 5 A, 5 B, 6 A, 6 B i 6C va visitar el MAU.

L’alumnat del 5è va visitar la part del museu que va del món clàssic al medieval. Les explicacions van ser en català. L’alumnat es va mostrar molt receptiu i interessat.

L’alumnat de 6è va fer una repassada ràpida a la part que ja havien fet el curs anterior i van iniciar la descoberta dels móns renaixentista, barroc i neoclàssic. Les explicacions havien estat prèviament preparades a la classe i van ser en anglès, per primera vegada. Van ser molt intecactives i els cursos següents amb més temps de preparació a la classe de science, seran encara molt més interessants.

 

Fotos

 

 

 

 

APADRINAMENT MONUMENT, EL PARC D’EUROPA

 

El dijous, 21 de maig, l’Escola Antònia Simó i Arnó d’Almacelles va iniciar una activitat pedagògica molt interessant anomenada apadrinament de monuments, com a proposta pedagògica del departament d’ensenyament a través del CRP del Segrià a realitzar entre escola i ajuntament.

La nostra escola ha escollit El Parc d’Europa de la localitat per poder apadrinar, és a dir, l’alumnat de sisè de l’escola fa de guia per explicar tot el que ofereix el parc a l’alumnat de sisè d’una altra escola de l’entorn.

Avui ha estat la primera experiència i el centre que ens ha visitat ha estat l’Escola Doctor Serés d’Alpicat, amb dos grups i uns 45 alumnes.

Al Parc d’Europa hi ha quatre blocs generals de continguts a explicar:

- Exemplars d’arbres de diferents boscos d’arreu del món, unes 25 espècies.

- Un planetari lúdico-educatiu amb planetes fets a escala i distàncies al Sol també a escala (1cm parc = 2 milions km a l’espai).

- Unes escultures en forma de placa metàl·lica vertical resum de la història d’Europa i un altre monument dedicat a l’origen de la Unió Europea.

- Uns panells informatius sobre tres personatges lleidatans de relleu universal: Gaspar de Portolà, Joan Oró i Teresa Rodrigo (física de partícules almacellenca, que treballa al CERN de Suïssai que intervingué en el descobriment del boson de Higgs).

Les llengües de treball són dues: el català, per al resum històric, i l’anglès per a tota la resta, donant-li un valor afegit important.

Hi ha hagut una presentació oficial de l’activitat en la que han estat presents i han intervingut representants del CRP del Segrià i de coordinació de llengües estrangeres dels SSTT d’ensenyament, així com Ramon Drudis, col·laborador amb el centre per a la difusió del coneixement científic.

L’activitat ha posat en marxa més de cent alumnes tots alhora: seixanta explicant i més de quaranta escoltant i ha durat unes tres hores. Tant l’alumnat invitat, com el seu professorat, com els 4 ponents invitats han valorat molt positivament l’activitat que continuarem la setmana vinent amb l’Escola d’Almenar.

 

Fotos

 

 

 

 

 

 

COLÒNIES SISÈ

 

Els nens i nenes de sisè, aquest dilluns 18 i dimarts 19 de maig, vam anar de colònies al Camp d’Aprenentatge de la Garrotxa (Olot).

La primera activitat que vam realitzar va ser la visita al volcà “Croscat” on ens van explicar la historia d’aquest volcà i vam observar els materials que hi ha al seu voltant.

Ens vam instal·lar a l’Alberg d’Olot (Torre Malagrida) que és impressionant, és una torre d’estil noucentista envoltada d’amplis i preciosos jardins.

A la nit, després de sopar vam participar en un joc de nit, va ser molt divertit, era un concurs en el que havíem de realitzar diferents proves molt originals i esbojarrades.

Dimarts al matí vam passejar per la Fageda d’en Jordà un paisatge únic i espectacular en el que vam poder gaudir de la natura.

 

Ha estat una experiència inoblidable!!!.

 

Us recomanem que hi aneu en família.

 

Alumnes de 6è

 

Fotos

 

 

 

FEM MATEMÀTIQUES 2014

 

El dissabte 9 de maig la Maria Cruz, classificada en la segona fase del Fem Matemàtiques 2014,va anar a la final que es va celebrar a VIC.

 

A aquesta tercera fase hi van arribar uns 70 alumnes classificats entre sisè i primer cicle d’ESO d’un total de quasi bé 11000 alumnes que havien començat.

 

Tant al matí com a la tarda van fer proves matemàtiques amb grup pels carrers de Vic. La Maria amb el seu grup, els “Gegants” van quedar primers de sisè. També individualment van fer proves que als de segon d’ESO els va servir per clasificar-se per a l’Olimpíada estatal.

Després de dinar van poder gaudir d’ un taller de Body percussion força divertit i els pares, durant el matí, d’una visita guiada a Vic.

 

Fem Matemàtiques és una activitat que organitza anualment la FEEMCAT amb la finalitat de contribuir i desenvolupar la competència matemàtica en tot l’alumnat de sisè de Primària i primer cicle de l’ESO. També permet intercanviar experiències i compartir propostes per part del professorat de les diferents comarques de Catalunya.

  •  

Volem felicitar la Maria per haver arribat a aquesta final i una vegada més a tots/es els que hi van participar.

 

Fotos

 

 

 

vídeoMAT 2015

 

Enguany la classe de 5èB participa al vídeoMAT. El vídeoMAT és un projecte en el qual els i les alumnes creen vídeos on es responen preguntes que posen de manifest aplicacions de les matemàtiques o la seva presència en l’entorn.

 

El nostre vídeo porta per títol Quants problemes matemàtics hi ha en la nostra vida quotidiana? Hem volgut constatar la presència de les matemàtiques, i més concretament dels problemes, en el nostre dia a dia. Tot és qüestió de mirar-ho amb ulls matemàtics.

 

Us animem a mirar-lo i si us agrada, a què ens voteu. Com? Clicant al M’AGRADA de la mateixa pàgina del vídeo. Hi ha diferents premis especials i un d’ells, és el més votat pel públic. El termini de votacions és del 14 d’abril al 8 de maig. Gràcies pel vostre suport!

 

Un deixem dos links: un, el del vídeo; i l’altre, un recull de fotografies que mostra el procés de la nostra activitat.

Esperem que us agradin!

 

 

 

FEM MATEMÀTIQUES 2015

 

El nostre centre com l’any passat ha participat en el concurs FEM MATEMÀTIQUES.

 

Aquest concurs consta d’una primera fase en la que s’hi han presentat uns 1500 alumnes ( a Lleida) entre els de sisè i primer i segon d’ESO. El nostre centre hi va participar amb tres grups de 4 alumnes cadascun.

 

D’aquests, un grup ha passat a la segona fase que es va celebrar, ahir 15 d’abril, a l’INS La Mitjana, amb un total d’uns 100 alumnes.

 

El grup que es va classificar de la nostra escola va ser el format per Maria Cruz, Oumi Dieng, Iker Martínez i Adrià Pellisé. Aquestsalumnes van poder gaudir d’una jornada on van fer una prova individual classificatòria, esmorzar xocolata amb xurros, participar en una gimcana matemàtica a la Mitjana i quedar-se bocabadats amb un mag molt jove. Una jornada matemàticaintensa i ben entretinguda. Ens ho vam passar molt bé! Ah! I vam quedar segons a la gimcana!

 

D’aquesta segona fase només dos alumnes de sisè han passat a la tercera, que ja és a nivell de tot Catalunya i que se celebrarà a Vic el dissabte 9 de maig.

 

Felicitem els i les matemàtiques del nostre centre que han participat en el concurs i especialmenta la Maria Cruz que s’ha classificat per a la tercera fase del FEM MATEMÀTIQUES 2015. Molta sort Maria!

 

Fotos

 

 

 

COLÒNIES MUSICALS DE CINQUÈ

 

Dos dies intensos de colònies a Coma-Ruga!

Aquesta vegada les activitats han estat relacionades amb el rock i amb la figura de Pau Casals. Combinació perfecta per atansar-nos i entendre el poder que té la música i com a través d’ella, podem crear móns millors.

Encara assaborint el bon record d’aquesta experiència, us deixem les fotografies d’aquests dies i l’enllaç a la cançó que vam enregistrar a l’estudi de gravació.

 

Fotos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LA I PROVA CANGUR PER A PRIMÀRIA

 

 

El dia 19 de març el nostre centre va participar en la I prova Cangur per a primària.

 

La prova Cangur, coordinada per la Societat Catalana de Matemàtiques, és una activitat que es marca com a objectiu estimular i motivar l'aprenentatge de les matemàtiques a través dels problemes.

 

Els nombres de participants que tenen enregistrada la seva participació en el I Cangur-primària de la SCM són:

  • Cinquè d'Educació Primària: 8.586
  • Sisè d'Educació Primària: 8.893

Una vegada corregides les proves i ordenades les puntuacions volem felicitar especialment al Marcel Martí Casañé que es troba entre l’1% de millors puntuacions del seu nivell i al Jaume Llanas Sanz que es troba entre el 5% de millors puntuacions de 6è.

 

També felicitem a tota la resta de participants del nostre centre per estimar les matemàtiques i haver obtingut tant bones posicions.

 

 

L’INFOK A L'ESCOLA

 

Ens encanta rebre visites a les classes de cinquè!! I la visita d’avui ha estat, informativament parlant, la millor que podíem tenir. El Jordi Gil, presentador de l’Info K, ens ha explicat com es fa un informatiu, quins criteris utilitzen per seleccionar les notícies, quanta gent hi ha al seu equip de treball, per què dura 12 minuts el programa... i ha contestat al munt de preguntes que teníem.

Si no heu vist mai l’Info K, us animem a veure’l! Recordeu: de dilluns a divendres a les 19:30 pel Super 3. També podeu consultar la seva pàgina web http://www.super3.cat/infok on podreu veure moltes notícies.

Des d’aquestes línies, també volem agrair al Jordi Gil la seva amabilitat i entusiasme que ens ha transmès durant la seva visita.

 

Fotos

 

 

 

TRIP TO ISÀVENA-CANELLES -6è

 

Last Thursday, 26th March, Primary 6th pupils went on a school TRIP TO ISAVENA VALLEY, a tributary river of Éssera river. Both rivers feed Barasona dam, the origin of Aragon and Catalonia canal.
We visited the impressive medieval Capella bridge and the wonderful medieval village of Roda d'Isàvena.

In the afternoon, we visited Canelles hydroelectric power station, the pharaonic dam and the incredible stalactite-stalagmite gallery called the Black Cave.
It was a wonderful excursion and pupils enjoyed it very much.
Thanks a lot to Almacelles Town Council and Venso Group for making it a completely free school trip.

 

Fotos

 

 

 

EXCURSIÓ DE L'ALUMNAT DE 5è, PANTANS-CANAL

 

El dimecres, 25 de març de 2015 l'alumnat de 5è del centre; acompanyat per Montse Vidal, Imma Fornells, Maria José Sala i César Celma; va visitar:
- confuència canals Aragó i Catslunya i Enllaç (S Anna), sequoia símbol canal i aqueducte Coll de Foix.
- corona S Anna, naixement canal Anna i funcionament sifó Castillonroy.
- pantà Barasona.
- jaciment romà Labitolosa: Cúria (ajuntament) i termes.
- dinar Sucenuix, en front Pantá.
- sifó del Sosa.
Comprovació cotes punts més significatius canal: demostració impossibilitat funcionanent "hipotètic canal MAS DORDAL".

Gran èxit de participació i seguiment de la sortida.

 

Fotos

 

 

 

Segon torn

D’apadrinament lector

 

Al febrer em començat el segon torn d’apadrinament lector i els nostres companys que havien fet el primer torn han acabat al gener, just a l’equador del curs. Estem tots molt contens, i esperem fer un bon treball amb els nostres fillols/es.

 

Vam començar les sessions donant pistes als nostres fillols per fer-los endevinar endevinar quins eren els seus padrins de lectura, i així ens vam ficar a treballar (llegint i coneixent-nos millor). A cada sessió llegim tots plegats una pàgina el padrí una altra el fillol/la. De moment ja portem cinc sessions, a cadascuna d’elles llegim en diferents tipus de lletres, primer de pal i després lligada o d’impremta.

 

Fotos

 

 

 

 

SORTIDA DE L’ALUMNAT DE 6è A BARCELONA

 

El dijous, 26 de febrer, tot l’alumnat de 6è del centre va realitzar una sortida pedagògica a Barcelona, completament finançada per l’Ajuntament d’Almacelles, amb ocasió de l’exposició que la localitat presenta a la sala Dalmases del Born de Barcelona: Almacelles: arquitectura i urbanisme durant el segle XVIII.

 

El mestres participants en la sortida foren els tutor/es de nivell, Tomàs, Jesús i Rosa, el mestre d’anglès-science, César, i la directora del MAU, Montse Gené, responsable de l’exposició i explicacions respecives.

 

Els objectius de la sortida, consensuats amb el consistori, van ser: Balconada del Born (plafons resum història i explicacions jaciment) i exposició sobre Almacelles, església gòtica medieval de Santa Maria i visita al Parlament i entorn (estàtua Prim i visió Arc Triomf)

 

 

Fotos

 

 

 

L'ALUMNAT DE 6è AL CINEMA D'ALPICAT

 

El dimecres dia 25 de Febrer, l'alumnat de 6è vam anar al cinema d’ Alpicat a veure una pel·lícula sobre l’energia en 3D.

La pel·lícula ens ensenyava la vida quotidiana de dos adolescents, un molt deixat i l’altra molt ecològica. El noi canvia de ser deixat a ser ecològic perquè li agrada molt la noia.

Apart de tot aquest romans ens ensenya d’on prové l’electricitat i com la malgastem dia rere dia.

 

Fotos

 

 

 

MÉS QUE UN LLIBRE

 

L’11 de febrer l’alumnat de 5è va gaudir d’una animació lectora al voltant del llibre: Óyeme con los Ojos.

Aquest llibre el recomanaríem a tots i a totes que el llegíssiu perquè és súper divertit i, a més a més, et transmet molts sentiments. També et fa sentir molta empatia durant la seva lectura. Si us llegiu el llibre, ens agradaria que us preguntéssiu: si fóssiu sords, serieu tan valents com l’Horacio?

Donem les gràcies a la Núria per haver-nos fet una sessió tan divertida i engrescadora.

 

Text: Chaima Lakrih, Ester Codó i Joana Garcia

 

Fotos

 

 

 

VISITA DE LES INFERMERES DEL CAP

 

El dia 11 de febrer van venir dos infermeres a la classe de 5è per a ajudar-nos a què coneguem millor el nostre cos. La Meri ens va explicar la digestió i la Irene, la respiració.

Primer, per a què ho entenguéssim, van comparar un cotxe amb el nostre cos i la benzina, l’oli… amb el menjar; vam aprendre que hem de menjar una quantitat determinada de cada aliment. A la respiració, la Irene ens va ensenyar un truc per quan estiguem nerviosos: fer respiracions profundes.

Els nens i nenes de 5è ens ho vam passar molt bé i vam aprendre moltes coses interessants.

Moltes gràcies Irene i Meri!

 

Text: Carla Morea i Ariadna Santamaria

 

Fotos

 

 

 

 

OBSERVACIÓ ASTRONÒMICA DES DEL TOSSAL

 

El mestre del centre, César Celma, coordinador de coneixement d’entorn, acompanyat per la mestra del centre Pilar Gascón, experta en el tema,van oferir una sessió voluntària d’observació el divendres, 23 de gener, per a l’alumnat de 6è de primària del nostre centre després de moltes classes havent explicat aquest. Hi van assistir més de 40 nens i nenes d’aquest nivell i van tenir una participació destacada.

 

El dimecres, 28 de gener, en César, acompanyat de les tutores de 2n i després d’haver preparat a les seves aules l’observació, amb sessió teòrica prèvia per als pares i mares, ho va explicar a l’alumnat que es va mostrar molt participatiu i motivat. Van venir unes 70 persones, entre alumnat i famílies.

 

El mateix dia, una mica més tard, amb preparació prèvia a les classes, l’expert en astronomia que va oferir unes xerrades al centre en el primer trimestre, Ramon Drudis, va dirigir l’observació de l’alumnat de 5è i familiars. Va estar acompanyat de la tutora del nivell, Imma. Va estar un èxit i vam poder observar a través d’un telescopi. Va aparèixer una referència de l’escola en el potent facebook del Ramon, Totastronomia. Hi participaren unes 30-40 persones.

 

Finalment, el dimarts, 10 de febrer, el mateix mestre, en Cesar, va oferir una sessió per a l’alumnat de cicle mitjà i famílies. El van acompanyar el tutor de 3r, Xavier, i la tutora de 4t, Montse. Primer va fer una sessió llarga de teoria per a tot l’alumnat, que no n’havia tingut prèviament, i pels familiars acompanyants. Van participar molt, vam poder observar molt bé amb uns prismàtics potents i un punter també molt potent. Van mostrar el seu agraïment, tant l’alumnat com els familiars. Hi van participar unes 70 persones.

 

Els objectius de les observacions van ser els tres planetes visibles, Venus, Mart i Júpiter; la constel·lació d’Orió i una estrella de cada color: Rigel, Sirius, Capella, Aldebaran i Betelgeuse.

En total, entre alumnat i famílies, hi han participat més de 200 persones. Això ens anima a continuar l’experiència que per primera vegada hem generalitzat des de 2n a 6è.

 

Fotos

 

 

 

ANIMACIÓ A LA LECTURA

 

Ahir, 11 de febrer de 2015, va venir una animadora a lectura a l’escola.

Anava disfressada de tia Sofia (protagonista del llibre que ens estem llegint els alumnes de 6è, titulat “Cinc viatges pel misteri”).

L’animadora va interpretar molt bé el seu paper, es va mostrar rondinaire, excèntrica i molt observadora.

Ens va explicar l’últim misteri que ha resolt a Lleida i per finalitzar ens va ensenyar un joc per comprovar si som bons observadors.

Vam passar una estona molt divertida i agradable, la tia Sofia ens va fer riure molt.

Vam gaudir d’una sessió de misteri espectacular!!!!

 

Fotos

 

 

 

APADRINAMENT LECTOR

 

La setmana passada es va acabar el primer torn d’apadrinament lector.

A l’alumnat de sisè ens va agradar molt fer-ho perquè vam ajudar als nens de 1r a llegir; també vam fer activitats i per acabar, ens ho vam molt bé tots plegats.

És una pena deixar-lo i no poder continuar. Voldríem tornar-ho a fer.

En una sessió vam celebrar que es va acabar el trimestre i que començava el Nadal i en una altra, que era l’ últim dia d’apadrinament lector. Durant aquests dos dies vam fer jocs a l’ordinador, endevinalles, i jocs amb globus i fins i tot vam fer una gimcana al pati.

Suposem que el proper grup s’ho passaran tan bé com nosaltres!

Ha estat tot un plaer!

 

Fotos

 

 

 

PETITES ANIMACIONS

 

Us volem mostrar unes animacions que han fet els alumnes de sisè a l'àrea d'audiovisuals amb la tècnica de l'stop motion. 

 

Aquest és el resultat de combinar: càmera + trípode + 45 minuts + IMAGINACIÓ

 

Les trobareu a l'apartat Els nostres treballs

 

Esperem que us agradin!

 

LINK DE TREBALL

 

 

 

 

SORTIM A L'XTEC!

 

Estem molt contents de saber que les animacions que vam fer amb el programa Scratch per a felicitar el Nadal, surten a la pàgina web de l'XTEC (Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya). Hi continuarem treballant!

 

 

 

 

 

 

BON NADAL!!!!

 

Com sabeu, l'alumnat de Cicle Superior de l'escola estem treballant amb l'Scratch i no hem trobat millor manera per a felicitar-vos el Nadal que amb una animació feta amb aquest programa. 

 

Enllaç:

 

 

 

ELS JOCS DE L'ADRIA DE 6E C

 

L'Adrià González de 6è C vol compartir amb tots nosaltres un parell de jocs que ha dissenyat amb l'Scratch. Desitja que us agradin!

 

LABERINT

 

 

 

JOC

 

 

 

 

XERRADES D'ASTRONOMIA

 

El coordinador per al coneixement de l’entorn, César Celma, del centre en assistir a una xerrada informativa al CRP del Segrià va poder assabentar-se de la possibilitat de demanar unes xerrades sobre astronomia per part d’un especialista que vindria gratuïtament al centre.

Com que els grups de sisèi els de segon havien fet els temes d’aquesta part de la ciència en el primer trimestre va demanar de seguit unes dates per si podia venir al centre. Una vegada acceptada la data, ja no li’n quedava cap de lliure, vam quedar que seria el 2 de desembre. El conferenciant voluntari es diu Ramon Drudis, enginyer jubilat amb molt amplis coneixements i experiència en astronomia.

 

 

Fins les 10 va assistir invitats a una classe de coneixement del Parc d’Europa en anglès amb el coordinador. Van valorar molt positivament aquesta activitat curricular del centre i del fet que es fes en anglès.

 

El ponent va explicar el power point que portava i va fer moltes preguntes per fer reflexionar l’alumnat sobre el punts més importants de l’univers i el sistema solar. L’alumnat va participar molt contestant i fent-li preguntes, que va valorar com a molt interessants, i que implicaven un gran interès i uns coneixements molt per sobre d’allò que marca el currículum.

 

El ponent va experimentar i explicitar la mateixa valoració i sensació després de totes i cadascuna de les sessions que ens va regalar al centre i la impressió de l’alumnat i del professorat va ser també de sessions molts interessants, amb un material d’altíssima qualitat, molt ben preparades i transmetent un sentiment de contagiosa admiració pel cosmos.

 

Fotos

 

 

 

 

 

VISITA EXPOSICIÓ GRAVATS MUSEU

 

El dimecres, 26, i el dijous, 27, de novembre l’alumnat de 6è de primària acompanyat per una tutora, Rosa Jarana, la directora del centre, Montse Vidal, i el mestre d’anglès-science de 6è, César Celma, han visitat l’exposició del Museu d’Arquitectura i Urbanisme, Josep Mas Dordal que porta per títol:

 

El gravat, testimoni de l’evolució de la ciutat

 

Prèviament el centre havia demanat a la directora del Museu un petit resum sobre els autors de les obres exposades i sobretot, de l’emmarcament històric de la major part d’ells relacionats amb els esdeveniments (setges) de la Guerra del Segadors que ho estudien al currículum de medi.

 

Aquest resum de gran qualitat i rigor va ser explicar a les aules abans d’anar-hi iha pogut ser molt més reforçat amb la visita comentada duta a terme per la mateixa directora, Montse Gené, i per responsable del museu, Albert Balada.

 

Les visites han estat molt ben aprofitades, l’alumnat ha estat molt atent i les exposicions han estat d’altíssim nivell. Més endavant reprendrem el tema in en farem una avaluació, dins el temari anglès-science, a qui correspon el tema.

 

Fotos

 

 

 

 

FELICITATS JAZMIN!!!

 

Els nens i nenes de cinquè volem felicitar a la nostra companya Jazmin Borrell per haver guanyat el concurs de dibuix del Plusfresc. El seu dibuix servirà per il·lustrar la felicitació de Nadal d'aquests supermercats. 

 

Ens encanta el teu dibuix!! MOLTES FELICITATS!!!!

 

 

 

 

PARK OF EUROPE EXCURSION

 

Last Wednesday, 19th November, Primary 6th pupils accompanied by their classroom teachers and the English-science teacher went to visit Park of Europe on its scientific aspect:

 

  • Planetarium: particular characteristics of planets and proportional distances

 

  • Most important characteristics of the trees planted in the park; English, Catalan and scientific (Latin) names, historical significant features related to important historical characters or facts.

 

We left school together al 15:00, walked down Catalonia and Generalitat Avenues and commented on the trees we will found on the route: a tall and old Mediterranean cypress, a large and beautiful Chinaberry tree (Melia azedarach), a nice magnolia tree an all the Avenue’s plane trees.

 

A bit later we stopped in front of Jordi Giribet’s house in High Street where we could see the tall and wonderful coast redwood (sequoia sempervirens).

 

Before entering the park we saw the Lambert cypresses in front of the entrance door, by the lord’s palace balcony.

 

In the park we studied red robin fhotinias, lavender bushes, silver maples, oriental thujas, weeping willows (salix babylonica), Himalayan cedars, Atlas cedars, silver firs, Colorado firs, and finally the stars of the excursions: giant redwoods (sequoia giganteum) and cost redwoods (sequoia sempervirens).

 

To finish the excursion we explained the Planetarium: differences between terrestrial planets and gas giants, characteristics of each one, scientific size scale (the rocky or terrestrial planes are made 2 times bigger than in space, in order to be visible), relative scientific distances (scale:1 cm in the park =2 million km in space).

 

It was a very useful excursion and after finishing the revision in the classroom, pupils will have an exam in English. Every activity was done in easy English.

 

The classroom and English-science teachers

 

Fotos

 

 

 

 

EL JOC DEL JAUME (5è A)

 

El Jaume Clota Albana de 5è A ens vol mostrar el seu nou joc fet amb Scratch. Us anima a jugar-hi i desitja que us agradi!

 

 

 

 

CINQUÈ ES TRASLLADA A L’EDAT ANTIGA

 

Divendres 7 de novembre l’alumnat de cinquè es va transformar en autèntics romans i romanes envoltats de la majestuosa muralla de la ciutat de Tarragona, l’amfiteatre, el circ, el fòrum, l’aqüeducte, etc. Sense cap mena de dubte, va ser la millor manera d’entendre i poder viure, encara que només fos per unes hores, la vida de l’Edat Antiga a la ciutat de Tàrraco.

 

Fotos

 

 

 

 

MONTSEC OBSERVATORY EXCURSION

 

On Friday, 30th October, at 8:00, 51 Primary 6th pupils, their classroom teachers, Tomàs, Jesús and Rosa and their English-Science teacher went on an excursion with four important aims: Avellanes monastery, Àger (cultivation field) medieval village, Saint Peter church-castle and Montsec (cut mountain range) Observatory.

 

We had worked very hard the four goals at school in English-Science classes, so the development of the trip was very quick and easy.

 

At Avellanes (hazelnuts) monastery (9:15-11:00) we explained the importance of monasteries in medieval times: opening new fields and innovating agriculture, copying old Roman texts and reinforcing the re-conquered territories defences. We explained them the characteristics of Romanesque style (cloister), Gothic style (temple) and Renaissance-Neoclassical style (entrance). We showed them the different characteristics of the interesting trees around the monastery: hackberry trees, cedars, firs, cypresses, oaks, jujubes.

 

In Àger (11:30-13:45) we divided the pupils into two groups and two guides explained the medieval village and Saint Peter church-castle. Pupils know in situ about two of the most important Lleida historical characters: Arnau Mir de Tost, conqueror of Àger and founder of Saint Peter, and Gaspar de Portolà, (we saw his grand parents house) the conqueror of California.

 

We had lunch by the observatory, we celebrated “Castanayda” and from 15:30 to 17:30 the same groups as in Àger with two more guides we saw the evolution of stars in the Planetarium and they opened the dome (semi spherical roof) of the Planetarium and we could observe the sun flares and stains projected on a screen. The guide showed the pupils how telescopes work when observing the sun.

 

We had an easy return trip and we got to Almacelles at 19:00, as programmed.

 

Pupils came back a bit tired, but very happy with the excursion.

 

Fotos

 

 

 

 

MUNICIPAL SWIMMING POOL GARDENS OBSERVATION

 

On Wednesday, 22nd October, pupils of Primary 5th went to observe the many different species of ornamental trees and bushes in the MunicipalSwimmingPoolGarden with their classroom teachers, Mercè and Imma, the experimental science teacher, Pilar Gascón, and the school environment coordinator, César.

 

The environment coordinator, with the inestimable help of Pilar Gascón and Ignasi Comella at the important moments of identification, had prepared an accurate power point presentation with many pictures, short explanations of the characteristics of those trees and bushes, and their English, Catalan and scientific names.

 

Pupils had four different sessions in their English or Science classes to prepare the scientific excursion. The projection of the power point was a very useful and motivating teaching material.

 

On the way to the Swimming Pools we observed the different trees we found in the streets, present too in the gardens to visit, to encourage their scientific curiosity and observation attitudes.

 

When we got to the Swimming Pools they could identify some of trees that had already seen on the power point projection or in the street observation with not much difficulty.

 

We worked mainly to identify the different types of coniferous trees or bushes in the gardens, by focussing on the similarities and the differences to discover the way to approach to scientific identifications.

 

The coordinator prepared too some computing activities to exploit the contents of the excursion and to make easier to remember the names of plants associated to clear pictures of the most typical characteristics of any type of tree or bush.

 

It was the first time that ENGLISH was used to develop this observation activity. Teaching materials, explanations and testing materials are in English, with the support of Catalan names. It has been a quite reasonably encouraging and successful activity.

Our school will develop all the excursions about environment in Primary 3rd cycle in English, in coherence with the fact of teaching pupils of this cycle some sessions of science in English.

 

 

Fotos

 

 

 

 

CREEM EL PRIMER JOC AMB SCRATCH

 

Si la setmana passada vam fer la nostra primera animació amb Scratch, aquesta, hem creat el nostre primer joc.

Si hi voleu jugar, heu d'intentar que no us agafi l'abella!!! Les fletxes del teclat us ajudaran a escapar. 

Joc creat per Iker Martínez Lalana.

 

Bona partida i sort!

 

 

 

 

 

 

 

SCRATCH, MOLT MÉS QUE PROGRAMAR!

 

Els alumnes de sisè ens estrenem amb el programa Scratch i per celebrar la Code Week us volem ensenyar la primera animació que hem fet amb aquest programa.

Esperem que us agradi! Això només ha fet que començar!

 

 

 

 

LA VISITA DELS MOSSOS D’ESQUADRA A SISÈ

 

El dijous dia 2 d’octubre van vindre els mossos d’esquadra a fer una xerrada informativa als alumnes de sisè. Al principi ens van fer unes quantes preguntes: si teníem xarxes socials, vídeo jocs, si utilitzàvem el whatsApp...

Ens van explicar un conte de la cibercaputxeta vermella. El conte era de la caputxeta estava a una xarxa social, li va sortir una invitació del Justin Bieber però en realitat era un llop que se la volia menjar.

Ens van explicar que es millor tenir el facebook privat perquè si no et poden veure les coses que penges també et poden hackejar el facebook o la webcam.

Ens vanparlar dels riscos que hi ha a l’hora d’utilitzar una eina tan poderosa com és internet.

 

Estem molt contents que ens hagin vingut a visitar; va ser una xerrada interessant.

Fotos

 

 

 

 

XERRADA: COM PODEM NAVEGAR SEGURS PER INTERNET?

 

Avui dia 2 d’octubre de 2014 han vingut els mossos d’esquadra a les classes de 5è per explicar-nos com navegar amb seguretat per la xarxa.

Durant la seva exposició ens han explicat, mitjançant el conte de la Caputxeta, actuacions que no hem de fer per la xarxa, per exemple: no xatejar ni donar les nostres dades personals a ningú.També hem de tapar la webcam amb un gomet o enganxina i si juguemamb algun joc i hi ha algú que ens diu coses dolentes, l’hem de bloquejar.

I una vegada finalitzada la xerrada hem arribat a la conclusió que hem de trucar al 112 davant de qualsevol problema, dubte o incidència a la xarxa.

 

Text escrit per Xavier Martín Pascual, Carla Morea Abella i Ángela Roda Maza.

 

Fotos

 

 

 

 

 

 

Navegació