Navegació

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

FESTA FI DE CURS

 

EL DIA 22 DE JUNY, L’ÚLTIM DIA DE CURS, A PARVULARI VAM REBRE LA VISITA D’UN PALLASSO.

 

NENS, NENES I MESTRES VAM GAUDIR DELS SEUS TRUCS DE MÀGIA, DELS SEUS MALABARISMES, DELS SEUS ACUDITS I DE LES SEVES CANÇONS.

 

PER ESMORZAR L’AMPA ENS VA CONVIDAR A COCA I XOCOLATA .

 

PER ACABAR ENS VAM REFRESCAR AMB UN GELAT.

 

 

 

 

 

 

 

 

PUGEM AL TOSSAL

 

DIJOUS 14 DE JUNY, ELS NENS I NENES DE P-5 VAM PUJAR AL TOSSAL. ENS VAN ENSENYAR LES DIFERENTS INSTAL.LACIONS: LES CLASSES, EL PATI...

I FINS I TOT VAM FER UN VENTALL.

 

 

 

 

 

 

VISITEM L’EXPOSICIÓ D’ANTONIO LÓPEZ A LLEIDA.

 

EL DIMARTS 12 DE JUNY ELS GRUPS DE P-5 VAM ANAR A LLEIDA, A LA FUNDACIÓ SORIGUÉ PER A VEURE L’EXPOSICIÓ D’ANTONIO LÓPEZ GARCÍA.

 

AQUESTA EXPOSICIÓ ÉS ÚNICA A CATALUNYA I L’ARTISTA HA ESTAT RECONEGUT AMB DIVERSOS PREMIS, L’ÚLTIM EL PRÍNCEP DE VIANA DE LA CULTURA.

 

DESPRÉS VAM ANAR AL PARC.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PROJECTE D'AULA

 

A L’AULA TREBALLEM EN GRUPS. ENS AGRADA AJUDAR-NOS I COMPARTIR IDEES I APRENENTATGES. JUNTS ACONSEGUIM MÉS QUE TOT SOLS.

 

 

 

DESPRÉS, POSEM EN COMÚ ALLÒ QUE HEM ESCRIT, ALLÒ QUE HEM DESCOBERT. COMPARTIR AMB ELS ALTRES ENS FA APRENDRE COSES NOVES SOBRE EL QUE HEM FET O EL QUE HAN FET ELS ALTRES. ENS MILLORA I REESTRUCTURA ELS APRENENTATGES.

 

 

 

EL MÓN. QUINA PARAULA TAN CURTA I QUAN ABARCA. COM ENTENDRE’L? COM FER NOSTRA LA IDEA DE COM SÓN LES COSES DEL MÓN QUE ENS ENVOLTA?

 

MESURAR PER ENTENDRE. MESURAR PER APRENDRE. MESURAR ENS AJUDA A COMPRENDRE EL MÓN. QUANT MESURA EL PEIX MÉS GRAN? I QUE VOL DIR, EXACTAMENT, QUE MESURA 14 O 16 METRES?

 

EL METRE JA NO ÉS NOMÉS UN METRE, ÉS ALGUNA COSA MÉS: ÉS UNA EINA QUE ENS APROPA A OCEANS MOLT LLUNYANS...

 

 

 

LA MESURA ENS AJUDA A ENTENDRE LES COSES GRANS... I TAMBÉ LES PETITES!

 

VET AQUÍ EL TAURÓ PIGMEU:

 

 

 

I ENS AJUDA A ENTENDRE QUE 2 METRES NO ÉS TANPOCA COSA.

 

EL PEIX ARQUERO PEIX BALLESTA CAPTURA LES SEVE SPRESES ESCOPINT

AMB CERTESA A 2M DE DISTÀNCIA. HO HEU PROBA TMAI? NO ÉS PAS TAN FÀCIL COM SEMBLA!

 

(PER UN DIA, LA SENYO ENS DEIXA FER COSES QUE NO ES PODEN FER)

 

 

 

LA MESURA, NOVAMENT. I EL TEMPS!

 

EL PEIX VELA NEDA 30M I MIG EN UN SEGON. NOSALTRES PODREM?

 

 

 

UF! QUAN DE TEMPS FA QUE EXISTEIXEN ELS TAURONS.

 

230 MILIONS D’ANYS. DEU SE RMOLT AIXÒ. NI ELS ROMANS, AMB AQUELLS NÚMEROS FETS AMB LLETRES NO EXISTIEN. DE FET, A LA ROTLLANA HAN DIT QUE NO EXISTIEN NI LES PERSONES NI ELS DINOSAURES QUAN JA HAVIA TAURONS NEDANT PER UN OCEÀ QUE NO ERA COM ÉS ARA.

 

 

 

ELS NÚMEROS TAMBÉ ENS AJUDEN A ENTRE EL MÓN.

 

QUAN DE TEMPS “CANTA” EL TAMBOR NEGRE PER ATREURE LES FEMELLES?

 

ÉS EN EL CÀLCUL, EN EL COMPTATGE DE NÚMEROS QUE HI TROBEM RESPOSTA.

 

 

 

ELS NÚMEROS TAMBÉ ENS AJUDEN A PLANIFICAR LA NOSTRA FEINA.

 

QUANT ES FULLES HAUREM DE FOTOCOPIAR PER L’ARBRE DE L’EXPOSICIÓ SI N’HA D’HAVER

UNA PER A CADA NEN I CADA NENA?

 

 

 

ELS MAPES HAN ACABAT FORMANT PART DE LA NOSTRA AULA:

PER BUSCAR ON VIU EL PEIX ESCOPRÍ, PER BUSCAR ON VIU EL GOBI HAWAIÀ O EL PERIOPTALMUS MOSESTUS...

 

PERÒ HI HA UNA RATLLETA AMB NÚMEROS. QUÈ VOLDRÀ DIR? POT SER ELS NENS I NENES DE SISÈ HO SABEN...

 

 

 

ELS COMPANYS MÉS GRANS DE L’ESCOLA ENS VAN AJUDAR FORÇA.

 

ALLÒ QUE VAM APRENDRE VA SER IMPORTANT ENS AJUDA A ENTENDRE COM ÉS DE LLARG EL VIATGE QUE FA LA TONYINA PER POSAR ELS SEUS OUS.

 

 

 

PERÒ SOBRE TOT, EL QUE MÉS ENS HA AGRADAT “ÉS QUE HE FET UN NOU AMIC”, ENS DIU UN DELS COMPANYS DE LA CLASSE. I TOTS, TOTS,HI ESTAN D’ACORD.

 

CAL DONCS, DONAR GRÀCIES.

 

 

 

 

ANEM AL PARC DE L’AIGUA D’ALMACELLES.

 

ELS NENS I NENES DE P-5 VAM ANAR AL PARC DE L’AIGUA A VEURE ELS DIFERENTS ARBRES I PLANTES QUE HI HAVIA I LES ESCULTURES QUE ACOLLEIX EL PARC.

 

 

 

 

EXCURSIÓ A SANT JOAN DE DÉU

 

ELS NENS I NENES DE P-5 VAM ANAR A SANT JOAN DE DÉU ON ENS VAM DISTRIBUIT AMB GRUPS I VAM FER VARIADES ACTIVITATS COM : FER BOSSES AROMÀTIQUES, VEURE EL JARDÍ DE VENT SERÉ, VAMFER INSTRUMENTS MUSICALS, VAM JUGAR A JOCS TRADICIONALS, VAM VEURE UNA OBRA DE TEATRE,...

ENS HO VAM PASSAR SUPER BÉ!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ELS NENS I NENES DE L’AULA D’ACOLLIDA DE L’INSTITUT VAN FER PER A TOTS ELS NENS I NENES DE PARVULARI UNA OBRA DE TEATRE QUE ES TITULAVA “ EL CONILL I EL CAÇADOR”.

ENS VA AGRADAR MOLT I VA ÉSSER MOLT DIVERTIDA.

 

 

 

 

LA DIADA DE SANT JORDI VAN VENIR ELS NENS I NENES DE PRIMER I ENS VAN DELEITAR AMB LA LECTURA DE DOS CONTES.

GRÀCIES!! PER FER-NOS GAUDIR AQUELLA TARDA..

 

 

 

 

ELS NENS I NENES DEP-5 VEIEM ELS CANVIS QUE S’HAN PRODUIT EN ELS ARBRES I TAMBÉ ELS MESUREM.

 

 

 

 

ELS NENS I NENES DE P-5 ANEM A VEURE L’EXPOSICIÓ DELS ARBRES.

 

 

 

 

ELS NENS I NENES DE P-5 DIBUIXEM ELS ARBRES DEL PATI.

 

 

 

 

HEM CELEBRAT EL CARNESTOLTES

 

EL SENYOR CARNESTOLTESHAVINGUT AL PARVULARI, ÉS EL REI DE LA GRESCA I LA DISBAUXA.

DURANT TOTA LA SETMANA ENS HA DONAT LES ORDRES QUE HAVIEN DE COMPLIR : UN DIA VENIR AMB EL NAS PINTAT, L’ALTRE AMB UN MITJÓ DE CADA COLOR, SORTIR AMB LES MANS AL CAP, PORTAR LA CARA PINTADA I PER ÚLTIM POSAR-NOS EL COMPLEMENT DE LA DISFRESSA QUE HAVÍEM FET A CADA CLASSE.

 

ADEU-SIAU CARNESTOLTES!

ENS HEM DIVERTIT MOLT AMB TU!

FINS L’ANY QUE VE…

 

 

 

 

FEM UNA AMANIDA

 

Els nens i nenes de p-5 Hem sortit a l’hort i hem collit els enciams i les escaroles. Després, ja a l’aula, hem fet una amanida i ens l’hem menjat.

 

 

 

 

 

30 DE GENER: DIA DE LA PAU I LA NO VIOLÈNCIA

 

Tots els alumnes del parvulari Hemsortit al pati i hem reproduït el símbol de

la pau. Junts hem cantat la cançó “un món millor”.

A la tarda , els nens i nenes dep-3 s’han endut el titella del colom de la pau.

Els de P-4 i p-5, s’han posat una tiara que han preparat a la classe.

també ens hem pintat les galtes amb el símbol de la pau.

 

 

 

 

 

NADAL

 

Arriba el nadal i és hora de fer cagar el tió i escriure cartes als reis.

 

 

 

 

 

CASTANYADA AL PARVULARI

 

Com cada any, els nens i nenes de Parvulari hem celebrat la festa de la Castanyada.

Vam ballar danses, vam menjar castanyes torrades i ens vam divertir tots junts.

 

 

 

 

 

JUGUEM AMB LES OMBRES

 

Els nens i nenes de p-5 hem sortit al pati per experimentar amb les ombres. intentem respondre qüestions com:

perquè sota els arbres no es veu l’ombra?, quan em giro, per què no es gira l’ombra?, qui és més alt, l’ombra o jo?, l’ombra canvia de mida? i canvia de posició, durant el dia?

 

El joc ens va ajudar a trobar les respostes.

 

 

 

 

Els nens i nenes de P-5

 

El curs passat ens van visitar els capgrossos i els vam poder veure de ben a prop.

Amb l’arribada de la Festa Major, els nens i nenes de P-5 ens preguntem si podríem portar els gegants a la classe per fer el mateix. Però.... hi ha un problema: ens hi cabran?

Per esbrinar-ho decidim anar a veure’ls a la plaça.

Som-hi!

 

Si voleu saber tot el que vam fer, aquí en teniu una mostra.