Selecció dels decrets, planes de referència i material divers sobre nous currículums i competències bàsiques

MATERIAL EN PRÉSTEC AL NOSTRE CRP
Llibres
  • Anàlisi de resultats i orientacions per a la millora. Proves d'avaluació - àmbit matemàtic
  • Competències bàsiques. Síntesi de resultats. ESO. Primer cicle
  • Competències bàsiques. Educació secundària obligatòria. Primer cicle. Proves d'avaluació - Àmbit matemàtic. Curs 2005-2006. Anàlisi de resultats i orientacions per a la millora

• Inspecció d'ensenyament. Pla director 2002-2006
  • Las competencias básicas. Claves y propuestas para su desarrollo en los centros
  • Competencias básicas. Hacia un nuevo paradigma educativo
    Marco Stiefel, Berta
    Narcea, 208

Dossiers
  • Competències bàsiques. Educació primària. Cicle mitjà. Proves d'avaluació. Síntesi de resultats 2003
  • Competències bàsiques. Educació secundària obligatòria. Primer cicle. Proves d'avaluació. Síntesi de resultats 2004
  • Competències educatives bàsiques

CD'S
  • Identificació de les competències bàsiques en l'ensenyament obligatori

Revistes
  • Articles. Revista de Didàctica de la Llengua i la Literatura nº 35, febrer 2005 : "Recerques i propostes del professorat"
  • Guix nº344, maig 2008 : "Competències, estratègies i pensament científic i matemàtic"
  • Guix nº339, novembre 2007: " Què s’ha d’ensenyar, què s’ha d’aprendre?"
  • Guix nº309, novembre 2004: " Construir coneixements matemàtics"
  • Aula nº170, marzo 2008: " Competencias en ciencias sociales"
  • Cuadernos de Pedagogía nº370, julio-agosto 2007: " Competencias en ciencias sociales"

• Currículum i organització
    La plana de referència de la Direcció General de l'Educació Bàsica i Batxillerat
    Informacions i documents de caire pedagògic, normatiu i també d’organització i qualitat per al professorat d’educació infantil, educació primària, ESO, batxillerat i per a la formació de persones adultes.

• Conferència Nacional d'Educació: competències bàsiques
    Fa una proposta de gradació i avaluació de les CB en els diferents àmbits. Presenta el pla de treball de la pròpia conferència i un document sobre les CB en TIC.

• Xarxa de competències bàsiques
    Un portal que es proposa com:
    - Un punt de trobada per reflexionar sobre les competències bàsiques (Cb).
    - Una font de recursos per millorar l’adquisició de les Cb de l’alumnat.
    - Un estímul per a l’autoavaluació com a eina de millora educativa.
    - Un espai de divulgació del treball que realitza la Xarxa Cb, de centres de primària i secundària, per tal d’oferir suport als centres que desenvolupen processos per a la millora de l’adquisició de les competències bàsiques de l’alumnat.

Hi trobareu documents, activitats i experiències de centres, alguna de la nostra comarca com la del treball cooperatiu del CEIP Can Puig.

El nou currículum de Llengua - Artur Noguerol
  • Material del CEIP Sant Jordi de Maçanet de la Selva

Presentació nous currículums

Graella de programació d'una unitat didàctica