|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Pràctica |
![]() |
Exercicis
|
||||||||||||||
Racons de comptar, de llegir i d'escriure | |
Els racons són una metodologia de treball que propicia l'autonomia de l'alumne/a. En aquesta pràctica, veureu exemples d'activitats creades per utilizar en els diferents racons, amb continguts de lectoescriptura i de matemàtiques. El programa KidPix disposa d'eines que poden facilitar l'elaboració de materials d'aquest tipus. Si es disposa d'ordinador a l'aula, el mestre/a pot preparar aquests materials per treballar al racó de l'ordinador. |
|
Desenvolupament de la pràctica | |
Preparació de materials diversos amb propostes per treballar amb racons aspectes de lectoescriptura, llenguatge matemàtic, etc. Ús de l'eina segells de goma del programa KidPix. En aquesta pràctica, utilitzareu:
|
|
![]() |
|
Recordeu que el programa KidPix
l'heu treballat amb anterioritat a la pràctica
4 del mòdul 2.
|
|
1. Treball sobre el concepte de quantitat Moltes activitats que es fan a l'educació infantil tenen per finalitat treballar el concepte quantitat i la discriminació del nombre. Aquesta activitat pretén treballar el concepte quantitat donant a l'alumne/a un seguit de conjunts que ha d'omplir de contingut atenent el nombre que conté l'etiqueta. Aquesta activitat pot ser plantejada també a la inversa, és a dir, donats els elements dins els conjunts, el que haurà de fer l'alumne/a serà posar els nombres corresponents a les etiquetes.
|
|
![]() |
L'opció de Mode Menuts deixa desactivades totes les opcions de tots els menús. Cal, doncs, per tornar a tenir tots els menús disponibles, tornar a la situació inicial fent clic sobre l'opció Desactiva el mode Menuts del menú Controls. |
El resultat podria ser semblant a aquest:
2. Proposta de treball: seriacions Se us proposa elaborar un full on es plantegin unes seqüències amb diferents graus de dificultat segons l'edat dels destinataris.
El resultat pot ser, per exemple:
3. Missatge secret L'activitat consitirà a desxifrar el missatge secret, que pot tractar-se d'una dita, dels noms dels nens i nenes de la classe, objectes de l'aula, etc. En aquest cas, preparareu una activitat en què l'alumne/a haurà d'esbrinar el títol d'un conte.
El resultat podria ser similar a:
4. Escriure
En aquesta activitat, es pretén que l'alumne/a, donats uns dibuixos, escrigui mitjançant l'eina del segell de lletres i nombres confegint, d'aquesta manera, les paraules corresponents als dibuixos que se li proposa.
Per a aquesta activitat, ho fareu a partir d'aquesta opció, atès que, si voleu incorporar, per exemple, fotografies d'objectes o de nens fetes amb la càmera digital, el format serà JPG.
El resultat podria ser:
|
|
![]() |
Quan l'alumne/a acabi el treball, recordeu de desar l'arxiu canviant-li el nom, per no malmetre l'original. En aquest sentit, és convenient tenir un model considerat com a original desat en una carpeta a part. Així, si erròniament deseu el treball final de l'alumne/a sense reanomenar l'arxiu, sempre podreu recuperar el model en el seu estat inicial. Les activitats resoltes (com els models que es mostren a Vegeu-ho fet), poden imprimir-se i servir com a model autocorrectiu, perquè l'alumne/a comprovi el resultat correcte de l'activitat que ha fet. Totes aquestes activitats poden recollir-se en un CD-ROM que formi un dossier electrònic de fi de curs per a l'alumne/a. En el mòdul 4: pràctica 4, veureu l'opció Projector de diapositives dins el KidPix, amb la qual podreu fer una galeria de tots aquests treballs. Una altra opció pot ser, també, imprimir en paper alguna d'aquestes activitats per incloure-les periòdicament a l'àlbum trimestral de l'alumne/a.
|
![]() |
|