Recursos TIC a l'educació infantil

Més recursos per a les festes

Seguireu utilitzant el web de la XTEC i de l'edu365 com a font de recursos i d'idees. En aquesta pràctica, explorareu alguns dels recursos educatius de què disposen en el tema que us interessa: la celebració de festes populars que tenen lloc a les escoles.

Des de la XTEC, sovint, es proposen activitats perquè participin els mestres i alumnes dels centres educatius. Moltes d'aquestes activitats tenen lloc al voltant de les festes més tradicionals, utilitzant recursos TIC. El treball dels centres es publica al web. Convé conèixer aquestes propostes i, si s'escau, participar-hi.

Utilització dels recursos de la XTEC basats en la participació dels centres i relacionats amb les festes populars. Utilització dels recursos de l'edu365 adreçats als alumnes.

En aquesta pràctica, utilitzareu:

• Els navegadors Internet Explorer i/o Firefox
  • Com ja s'ha dit anteriorment, els navegadors hauran d'estar actualitzas, amb els connectors (plug-in) i complements necessaris per poder veure les aplicacions de l'edu365 que funcionen amb el JClic o programes Macromedia (Flash, Shockwave, Director). Si no ho estan, en intentar fer anar l'aplicació, aquesta mostra la manera com instal·lar el complement que manca al navegador cercant-lo a Internet. L'actualització pot ser lenta. Si tot us funciona correctament, no caldrà que feu res.

Prąctica Cerca als recursos de la XTEC: Web de centres | Festes populars

Accediu al portal des de la pàgina principal de la XTEC i feu clic a la secció Web de centres. Des d'aquesta pàgina, feu clic a Festes populars.

Accedireu a una pàgina nova on hi ha diverses seccions, segons les diferents festes (la castanyada, el Nadal, el Carnestoltes, Pasqua, Sant Jordi...). A cada secció trobareu enllaços que porten a pàgines web de centres que han participat en l'activitat proposada. No està especialment dedicat a educació infantil, però si visiteu les webs, veureu que hi ha força participació d'aquesta etapa. De vegades, només és un testimoni gràfic (dibuixos, fotos...). La participació, segons l'activitat, és molt diversa.

Se us proposa que visiteu algun dels enllaços de cada un dels diferents tipus de festes.

Una altra possibilitat consisteix a cercar amb el cercador Google dins la XTEC. Aquesta opció es troba a la portada de la XTEC, a l'esquerra. Escriviu, per exemple, Sant Jordi: el Google cercarà les pàgines on apareixen aquestes paraules dins les pàgines que pertanyen al domini www.xtec.cat. Premeu la fletxa del costat i visiteu les webs resultat de la cerca. Podreu trobar recursos molt útils (dibuixos, rodolins, contes, idees...) i adaptar-los a les vostres necessitats.

Prąctica Cerca als recursos de l'edu365.cat: activitats per a l'educació infantil

Podeu accedir al portal des de la pàgina principal de la XTEC fent clic a l'enllaç de l'edu365.cat

Un cop a la web de l'edu365, feu clic a la secció d'alumnes, a Infantil. En aquest espai, sovint hi ha activitats pensades per als més petits, algunes d'elles adients per treballar les festes. Aquestes activitats s'amplien i renoven de tant en tant. Passegeu damunt les icones d'aquesta pàgina i feu clic sobre EL COS.

Dins la secció EL COS, feu clic a Carnaval. Si no us funciona, serà a causa del fet que al vostre ordinador li falta un component (un plug-in) necessari per veure-la correctament. La mateixa aplicació us facilitarà la forma d'obtenir aquest component. Accepteu el que us proposi. D'aquesta manera, el vostre ordinador estarà preparat per poder executar aquest tipus d'aplicacions multimèdia.

El joc del Carnaval us permet treballar les diferents peces de roba i complements que es poden fer servir per fer una disfressa. Feu clic a l'estrella groga per començar a jugar. Aneu fent clic damunt les peces de roba de l'armari i damunt els calaixos. És un joc molt senzill que els alumnes faran anar sense problemes.

Se us proposa que visiteu alguna de les altres aplicacions que us proporcionaran recursos TIC per treballar les festes, per exemple:

• El Cibercançoner: dins la secció MÚSICA. De ben segur que trobareu algun element festiu interessant.
  • Les edupostals: al seu apartat Festes. Amb ajut de l'adult, poden enviar postals per internet als pares, als amics, a altres mestres...
  • El món per un forat: dins la secció L'ENTORN. Conté diferents activitats multimèdia (vídeos, fotos, dibuixos, activitats...) per treballar diferents festes, entre d'altres temes.

Us suggerim que no deixeu de visitar l'edu365 amb freqüència, ja que és una interessant font de recursos educatius a Internet.

Habitualment, aquestes adreces sempre estan activades i us permetran accedir-hi a moltes i diverses activitats: