![]() |
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Pràctica |
![]() |
Exercicis
|
||||||||||||||
LLENGUATGE ESCRIT. COMPRENSIÓ ESCRITA CERCA D'INFORMACIÓ |
|||
L'objectiu d'aquesta pràctica és veure diferents opcions per a la cerca d'informació escrita: a la web i en CDs.
|
|||
Llenguatge escrit. Comprensió escrita | |||
Contingut de la pràctica: | |||
Llenguatge escrit. Comprensió escrita | |||
La comprensió de la llengua escrita és l'activitat de lectura que es pot desenvolupar a nivell de paraula, frases o textos més llargs. En aquest procés no sols s'ha de tenir en compte la codificació i descodificació del text escrit, sinó que a més cal tenir present la comprensió lectora, la rapidesa lectora i una habilitat més àmplia com és la recerca d'informació. En els primers estadis poden ser útils els programes de relacionar noms amb imatges, per exemple:
Els programes de xat, que són converses per Internet mitjançant text escrit, poden ser útils per afavorir l'agilitat lectora al mateix temps que treballen l'expressió. En etapes posteriors, la recerca d'informació en enciclopèdies o a la web i l'elaboració de resums d'informació són activitats que treballen la comprensió. En aquesta pràctica treballareu aquest últim aspecte, és a dir, la cerca d'informació. Ho fareu des de tres situacions diferents:
|
|||
Desenvolupament de la pràctica | |||
En la realització d'aquesta pràctica necessitareu:
|
|||
|
|||
![]() |
Cerca d'informació a pàgines web. El Google | ||
En el mòdul 1, pràctica 3, heu buscat imatges a la web (m1p2: Imatges de la web). Per fer-ho heu utilitzat el cercador Google. En aquesta pràctica també l'heu d'utilitzar per cercar informació textual. Es tracta de cercar pàgines web que continguin una determinada informació. Heu de buscar pàgines web sobre Gaudí. Cal trobar informació sobre l'arquitecte: biografia, característiques de la seva obra, construccions... que pugui servir a l'alumnat per completar activitats de classe, fer treballs...
|
|||
http://www.google.com/intl/ca/
|
|||
|
|||
De seguida us presenta els resultats de la cerca: moltíssimes pàgines web amb informació sobre Gaudí. | |||
|
|||
|
|||
|
|||
Sovint apareixen massa pàgines web sobre la paraula cercada. Moltes no interessen ja que contenen poca informació o simplement esmenten la paraula cercada. Per ajustar més la cerca hi ha la possibilitat de fer una Cerca avançada, en la qual es poden definir alguns criteris per fer més restrictiva la cerca.
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
![]() |
Cerca d'informació en enciclopèdies i diccionaris de la web. | ||
A la web també hi ha enciclopèdies i diccionaris que permeten realitzar consultes. L'Edu365 disposa d'enllaços a aquestes fonts d'informació. En aquesta pràctica hi heu de buscar informació.
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
Les làmines temàtiques del Didac | |||
El Didac disposa d'una col·lecció de làmines temàtiques amb les quals es pot treballar el nom del seu contingut.
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
![]() |
Cerca d'informació a CD-ROM multimèdia | ||
Els CD-ROM multimèdia són una gran font d'informació. Tenen l'avantatge de presentar els diferents continguts d'una manera molt agradable i entenedora, gràcies a les seves possibilitats de gràfics, esquemes, fotografies, imatges, vídeos, so, música, etc. Tot això comporta que aquests CD-ROM siguin molt engrescadors per a l'alumnat i que una senzilla cerca es converteixi en una gran troballa d'informació de tot tipus, amb lligams a altres termes paral·lels als buscats. A les escoles hi ha una gran varietat de CD-ROM multimèdia, des de diccionaris i enciclopèdies fins a CD de tema únic. L'alumnat es s'hi dirigeix quan ha d'ampliar o aprofundir els temes treballats a diferents àrees curriculars, en la realització de treballs en grup o individuals..., sobretot a l'àrea de llengua i a l'àrea de coneixement del medi. Uns quants dels CD-ROM enviats a les escoles públiques de Catalunya, en diferents dotacions, són:
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
![]() |
|||