D150: Recursos TIC a les aules d'acollida

Mòdul 2: Recursos específics I.

Pràctica 1

Programari educatiu

1. Treball amb el programa Galí

El programa GALI és una Guia per a l’autoaprenentatge de la llengua catalana, del que disposem tres formats diferents:

El contingut d’aquest programa està estructurat en sis blocs temàtics, amb una mitjana de més de 200 activitats cadascun, organitzats en dos grups de paquets d’activitats, marcats amb colors diferents: color taronja (Iniciació) i color verd (Aprofundiment). Cada bloc, alhora, està dividit en diversos subgrups temàtics (equivalents a sessions) que van aplicant cada tema a situacions diverses, amb una mitjana de 20-25 activitats per sessió.

Un cop identificats, la primera vegada que feu servir el programa, teniu l’oportunitat de realitzar una avaluació inicial que serveix per a determinar el nivell, en funció del qual es convaliden paquets d’activitats que apareixen directament amb el botó enfonsat. També hi ha l’opció de fer-hi un cop d’ull sense que el programa enregistri els resultats.

A partir d’ara teniu un seguit d’activitats, en format Clic, que tenen com a eix central l’escola. Feu-hi una ullada i mireu de quina manera es poden treballar al centre educatiu.

Es tracta d’activitats senzilles, a l’abast de l’alumnat. Hi ha sopes de lletres, activitats d’observació i una d’escriptura. Una activitat molt interessant i on l’alumnat s’ho passa molt bé és aquella on posa escolta, llegeix, repeteix i compara, on l’alumnat pot fer un exercici d’autoavaluació de la seva pronúncia.

Per a poder fer l’activitat, cal disposar d’un micròfon connectat a l’ordinador i fer servir un programa d’enregistrament de so. Podeu consultar el mòdul 3.

Informes GALI

Inicia | Programes | Aplicacions SGTI | Galí | Informes Galí | Ajuda | Noms dels paquets d’activitats.

2. Treball amb el programa Exler2

L’Exler2 és un programa que permet treballar diferents aspectes del llenguatge oral i escrit interactiu. Originalment va ser dissenyat per al tractament de l’afàsia en adults, però s’ha utilitzat també en altres finalitats, com per exemple en l’aprenentatge del llenguatge escrit, per a millorar l’ortografia i en l’aprenentatge del Català amb l’alumnat nouvingut.

Fixeu-vos que algunes de les pàgines incorporen una icona d’ajuda. Exploreu les diferents ajudes: escoltar o llegir el nom, senyalar l’objecte...