D150: Recursos TIC a les aules d'acollida

Mòdul 2: Recursos específics I.

Pràctica 6

Recursos a la XTEC

1. L'Escola Oberta

Curs de Català Speakcat

El curs Speakcat és un dels molts recursos a Internet per a l’autoaprenentatge del català. Cada Universitat compta amb un curs o exercicis de català per a nouvinguts. L’Speakcat pertany a la Universitat de Barcelona.

2. Descarreguem un vídeo digital

La videoteca digital una selecció de la col·lecció de vídeos didàctics i d’altres materials audiovisuals d’interès educatiu que han estat digitalitzada per poder ser distribuïda via Internet.Té dues opcions d’utilització:

dp132_3.jpg

dp132_4.jpg

Per poder visualitzar els vídeos fa falta instal·lar el Real Player (versió Real Player 8 o superior).

3. La Viquipèdia

La Viquipèdia (wikipedia, en anglès) és una enciclopèdia lliure, escrita col·laborativament per Internet, que fa servir un programa lliure wiki anomenat MediaWiki. Hi ha versions en més de 195 llengües, inclosa la catalana, i el conjunt de Viquipèdies reben més de cinquanta milions de visites per dia (dades de l’any 2005).

wikipediaicona.jpg

Aquesta enciclopèdia plurilingüe que permet fer consultes amb diferents llengües, es un bon recurs per a l’alumnat nouvingut, que pot afavorir la construcció de nous coneixements a partir de la consulta de continguts curriculars en la seva llengua. Cal tenir en compte les consultes en diferents idiomes d’un mateix concepte poden donar resultats diferents, no es tracta de traduccions, sinó d’aportacions fetes col·laborativament.

Per accedir-hi aneu a:

Comproveu que hi ha moltes llengües:

wikipediaidiomes.jpg

sistemasolarcerca_vp.jpg

L’alumnat pot consultar la informació sobre el sistema solar, en català i en altres llengües que trobareu a la dreta de la pantalla. sistemasolar_cat_vp.jpg

Trieu fer-ho en xinès:

sistema_solar_xines.jpg

Per a qualsevol dubte, podeu consultar l’ajuda de la viquipèdia o els apartats que contenen guies i explicacions molt acurades del funcionament de l’enciclopèdia.

També podeu editar un article o redactar-ne un de nou. Editar una pàgina wiki és molt senzill, només cal fer un clic a l’enllaç edita de la pàgina que vols editar, i podreu editar-la de nou.

L’alumnat nouvingut pot contribuir a la viquipèdia traduint al català articles dels seus referents culturals de les viquipèdies de les seves llengües.