D150: Recursos TIC a les aules d'acollida

Mòdul 2: Recursos específics I.

Pràctica 4

Edu365

Acollida

Des de l’edu365/ Primària o Secundària podeu accedir a les pàgines d’Acollida on s’aplega material elaborat per a aquest alumnat.
Algunes de les propostes treballades a les pràctiques anteriors, ja s’han presentat alguns d’aquests recursos, com el Vincles el GALI, l’Entrena’t per llegir i el Mut de mots.

En aquesta pràctica, fareu una ullada a altres recursos com els Diccionaris visuals i alguns recursos interessants dels apartats Materials i “Miniunitats Didàctiques“. :

1. Diccionaris bilingües

2. Poesia

3. El món per un forat

Aquest programa treballa la llengua catalana per a alumnat d’educació infantil, cicle inicial i nous parlants en general, amb continguts de l’àrea de descoberta de l’entorn natural i social a partir de vídeos i altres elements multimèdia.

nomforaticona.jpg

Parteix de tres blocs: éssers vius, societat i paisatges. Cada un d’ells tracta diferents temes. Es parteix de la imatge audiovisual i s’introdueix el text escrit relacionant-lo amb les imatges i dibuixos. Hi ha diversos elements: fotos, dibuixos, vídeos i activitats per a cada un dels temes.

societat.jpg

panelletsfoto.jpg

panelletsactiv.jpg

4. Ortografia bàsica

És un recurs que treballa les normes ortogràfiques bàsiques per consolidar l’aprenentatge de l’escriptura. Tot i que l’activitat està concebuda per a alumnes de cicle inicial d’ensenyament primari, pot ser adequada per a alumnat nouvingut.

Una vegada estigueu a la pàgina principal, feu clic a Alumnes. orto1.jpg

orto2.jpg